KiemeltMotorokMotortesztek

Indulj a zöld úton! – Kawasaki Ninja 250R 2008 teszt

ninja250 2509A teszt előtt ismerkedésképpen felültem az új gépre, és meglepődve tapasztaltam, hogy nem csak ránézésre, hanem ráülve sem tűnik kicsinek. A kormány távolsága 180 cm-es magasságom ellenére nagyon kényelmes, köszönhetően annak, hogy ezen a modellen magasabbra és szélesebbre tervezték a sportosabb modellekhez képest.

Ettől az üléspozíció is kényelmesebb, és egy esetleges városi araszolgatás esetében nem zsibbad el a kormányon való támaszkodástól a sofőr csuklója és tenyere.

Alacsonyabb sofőröknek is

A talpam hajlított lábbal tökéletesen leért a földre, tehát egy alacsonyabb vezetőnek sem kell fél lábon pipiskednie. A kezdő sofőröknél ugyanis a biztonságérzet alapvető feltétele, hogy mindkét oldalon leérjen a lábuk. Így egy esetleges egyensúlyvesztésnek nem lesz egyenes következménye a borulás.

A kis Ninja talán csak hátulnézetből tűnik igazán kicsinek, hiszen innen látszik, hogy a kis dög milyen keskeny. A sportmotorokhoz szokott szemnek furcsa lehet a motor vékony, 130/70-17-es hátsó virsli kereke.

Itt kell megemlítenem a műszereket is. A sportosságot hangsúlyozza a sportos fejidomba rejtve a középső, nagyobb átmérőjű kilométeróra mellett jobbról a fogyasztás visszajelző, balról a fordulatszámmérő. Utóbbi nagyon hasznos tud lenni az olyan „mazsoláknak”, akik általában 2-3000-es fordulaton pöfögnek egy V2-esen. Ez a kis sportmotor ugyanis – annak ellenére, hogy az alsó tartományokban jóval nyomatékosabbá tették – igazából 7-11000-es fordulatszám között talál igazán magára.

ninja250 2118A hullámos féktárcsák, amelyek elöl 290-, hátul 220 mm átmérőjűek, a kétdugós féknyergekkel szintén a sportos haladást, de még inkább a sportos megállást vetítik előre. Motorozás közben már fény derült arra is, hogy a futómű is tökéletesen megfelel az igényeknek. A 37 mm átmérőjű Shova első villa, és az öt fokozatban állítható, hátsó Kayaba teleszkópok tökéletesen megfeleltek az igényeknek, egyik tesztelő kolléga sem panaszkodott a gyári beállításokra.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Műszaki adatok

Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres
Lökettérfogat: 249 cm³
Furat x Löket: 62.0 x 41.2 mm
Kompresszióarány: 11.6:1
Szelepvezérlés: DOHC, 8 szelep
Maximális teljesítmény: 33 LE (24 kW) / 11000 fordulaton
Maximális nyomaték: 22 Nm / 8200 fordulaton
Üzemanyag ellátás: befecskendezés
Karburátor: ø28 mm x 2 (Keihin), dupla pillangószelep
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Olajpumpás, nedves karter
Áttétel: 6-sebességes
Differenciálmű: zárt lánc
Kuplung: többtárcsás, nedves tengelykapcsoló, kézi váltóval
Váz típus: Diamond váz, acélcsőből
Villaszög / Utánfutás: 26° / 82 mm
Felfüggesztés:
első: 37 mm-es Showa teleszkópvilla 120 mm-es rugóúttal
hátsó: Kayaba Uni-Trak, gázrugós lengéscsillapítóval, 5 fokozatban állítható rugó-előfeszítés, 130 mm-es rugóúttal
Gumi: első: 110/70-17 M/C (54S), hátsó: 130/70-17 M/C (62S)
Fék:
első: szimpla 290 mm-es hullámos tárcsa, egyoldalas, két dugattyús féknyereggel
hátsó: szimpla 220 mm-es hullámos tárcsa, két dugattyús féknyereggel
Kormányzási szög: 35°
Méretek (H x Sz x M): 2085 mm x 715 mm x 1115 mm
Tengelytáv: 1400 mm
Hasmagasság: 135 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Üzemanyagtartály: 17 liter
Száraz súly: 154 kg
Színek: lime zöld, fekete
Ára: 1 245 000 Ft

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük