MotorokMotoros jogosítványMotorozás

Így oktatják a hátsó ülésről a motorozást a környező országokban

Motoros Oktató a hátsó ülésen Szlovákiában

A múlt heti cikkünkre, amelyben arról számoltunk be, hogy Szlovákiában balesetet szenvedett egy motoros oktató és a diákja, miután a diáknak megállt a szíve, rengeteg reakció érkezett a közösségi oldalainkon.

Sokan beszámoltak saját tapasztalataikról és sokan voltak, akik – hozzám hasonlóan – veszélyesnek gondolják azt a gyakorlatot, hogy egy tapasztalatlan, teljesen kezdő motoros mögé felüljön valaki, még ha az a saját oktatója is.

A hozzászólásokból is kiderül, hogy elsősorban az alacsony termetű lányok azok, akik nehezen birkóznak meg ezzel a feladattal. De lássuk, hogy boldogultak olvasóink, amikor ők kerültek ilyen helyzetbe!

Motoros oktató és a diákja szenvedett balesetet. A diák életét vesztette.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Szlovákia

„Hát…èn is Szlovákián csináltam és megmondom őszintén nem éreztem magam marha stabilnak, mikor a főút szélén a 100+kg-oss oktató felhuppant mögém úgy, hogy addig 2x ültem mocin 😕, de még ment azért…”

Erdély

„Nálunk Erdélyben is úgy zajlik a vizsga, hogy van a rutinpálya amit 3,5 perc alatt teljesítenünk kell, ami szintén másabb feladatokból áll, mint Magyarországon. Utána van a rendőrrel a vizsga, ami abból áll, hogy az oktató felül mögénk utasként, kimegyünk a forgalomba és hozzák autóval mögöttünk a rendőrt. 😁 Mögém az oktató 3 alkalommal ült fel, kb. a vizsga előtti héten, akkor ki is mentünk a forgalomba s azzal következett is a vizsga. 😊

A legnagyobb problémám akkor még az volt, hogy alig ért le a lábam és mi lesz, hogy fogom megtartani a motort meg hasonlók😱🤣

De titokban gyakoroltunk a már megvett motorommal, párom felült mögém. (Mai napig csodálom a bátorságát.) 🤣🤣 Úgyhogy úgy voltam utána vele, ha a párom +90 kg súlyát megbírtam, akkor az oktatóval se lehet majd gond 😁

„Vagy 40 éve vizsgáztam 50 cm3-es, 2 személyes motorral. Felült mögém a vizsgáztató rendőr, volt vagy 100 kg. Mindjárt elvesztette stabilitását a kis járgány. Elindulni is alig bírtam vele.”

Svájc

„Svájcban tettem le a motoros jogsit, itt is ez a rendszer. De itt tanulóként már vezethetek és gyakorolhatok, mire az oktatót elkezdem az utasülésen vinni, már legalább fél év tapasztalatot össze lehet gyűjteni az utakon. És nem könnyű, de érdemes így megtanulni, hiszen ha megvan a jogsink, lehet olyan helyzet, amikor utast kell vinnünk. Így az utassal való közlekedés is gyakorlatilag a vizsga része.

Nem bántam meg, nem parázok, ha valakit el kell vinnem. Bár a vizsgán szerintem az adrenalin vitt át. Vizsga előtt 5 héttel eltört a könyököm, 1 héttel vizsga előtt tudtam először fékezni. Hát, hegynek lefele azért fájt. 😅

„Én is Svájcban tanultam meg vezetni, autóra és motorra is itt tettem le a jogsit. Kezdésnek a volt férjemmel kimentünk egy üres parkolóba (oda és vissza persze ő vezetett) és ott kezdtem el gyakorolni. Amikor a rutin dolgok mentek, akkor mentem ki utcára először.

Itt ki lehet menni a forgalomba egyedül is, csak egy L-nek kell kint lennie a motoron. 4 hónap után van egy kötelező 12-órás tanfolyam, majd ezután van 1 éved, hogy levizsgázz. Itt a fiatalok már nagyon sokan 14 évesen segédmotoros kerékpárral mennek, kevés az olyan, aki soha nem vezetett előtte még motort, mint én .😁

A tanulójogsis időben bárkit lehet vinni utasként, akinek arra a kategóriára jogosítványa van, így lehet sokat gyakorolni. A vizsgabiztosom volt vagy 190 centi és 110 kiló, mégis sikerült. 😊 Szerintem ez sokkal jobb módja a tanulásnak, sokkal önállóbb és magabiztosabb az ember.

Autós jogsinál is az elméleti vizsgák után bárkivel lehet vezetni, akinek van B-jogsija. Rengeteg rutint lehet így szerezni.”

„Én is Svájcban vizsgáztam. 55 kg-os nőként nem egyszerű a motort és az utasát is megtartani. De itt ilyen rendszer van és nem tesznek különbséget férfi illetve nő között. A vizsga elsőre sikerült, viszont nem fogok utast vinni, ezt biztosan tudom. Csak magamért vállalok felelősséget.”

NDK

„Én az NDK-ban vizsgáztam motorvezetésből. Ott mindenkinek kellett oldalkocsis motorral is vezetni először rutinpályán majd forgalomban. Az oktató az oldalkocsiban ült. Soha nem volt baleset, illetve én nem hallottam ilyenről.” (Az illető nyilván nem mai csirke -mióta nincs már NDK 😀 -, és azért az oldalkocsis motorral nem olyan könnyű felborulni egy utassal, mint egy kétkerekű motorkerékpárral. – a szerk.)

 

És akkor jöjjenek a Magyarországon vizsgázott motorosok véleményei a következő oldalon. Lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük