MotorokMotorozás

Honda Safety Hungary – 1. vezetéstechnikai tréning

safety hungary kepzes 1 yama 02Aztán rájöttek, hogy ez a tudás hosszú távon máshol is hasznos, bárkinek aki két keréken evickél, így elkezdték okítani az utca egyszerű motorosát is. Idővel a tanfolyam világ körüli útra indult, és manapság már minden kontinensen elérhető, (kivéve az Antarktiszt, de ott úgyis a sítalpas kütyük a menők). Jelenleg 4 oktató van nálunk itthon a Safety Hungarynál, mindegyikőjük originál japán csíkszemű mesterektől tanult, tehát frankó jó dolgunk lesz!

Aztán jött az elmélet: védőfelszerelések, műszaki dolgok. No, hát elég régóta vergődök már a két keréken, de tudtak itt is újat mondani. Pölö a bukókból a műanyag bukók se rosszabbak a nagyon drágáknál, csak 3 év után az UV megeszi őket, és lehet cserélni őket, ezért olyan olcsók.

Meg a buksiban kell találni egy E betűt is, akkor tuti be volt vizsgálva – hát az enyémben persze nem találtam meg. Kiderült a gerincprotektoromról, hogy azért csúszik fel a nyakamba állandóan, mert túl nagy, és ezért nem tudom benne a nyakamat forgatni.

A műszaki magyarázáshoz kimentünk egy szép kis ezres kolbászzsír-metálhoz. A jószág igazán békésen tűrte a mutogatást, átbeszéltük a folyadékokat, elektromos dolgokat, a gumit, egyebeket, mindenféle tárolási témát, aksit, stb.  És ekkor rákérdeztek: ki mivel közlekedik – miféle motorral, a robogós kollégának előrántottak egy nullkilométeres robeszt, nekem pedig a kérvényezett Hornetet adták oda. (Márpedig van Isten!)

Aztán jött a motorra felszállás megtanulása. Nem röhög, főként nem hangosan, mert akármilyen vicces, én szezon elején mindig török egy kuplungkart, és pont ilyen fel-leszállási manővereknél szoktam eldobni álltó helyében a muraközit, akkor is ha hat éve nyúzzuk egymást (de főként ő engem, meg a pénztárcámat).

Most már azt is tudom miért. Mert nem tudom egyensúlyban tartani azzal a módszerrel könnyedén a vasat, inkább csak erőből húzogatjuk egymást. No de idén aztán lesz szépen viselkedő Lóóó! Likvidálom a tavaszi ugrabugrálást.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

safety hungary kepzes 1 yama 07

Aztán elővettük a helyes testtartást. Kiderült, feszesen kapaszkodom a kormányba. (Másnapra lett is lapockás meg karizomláz, fene se gondolta, hogy alatta is van izom…). Utána jött a bójasor egyenes szlalommal, ebédnél már éreztem a karomat, pedig Viktor ha nem mondta el addig 20x akkor egyszer se, hogy lazán tartsam… Csodálom, hogy nem dobott utánam egy tockost, hogy végre felfogjam, de ebéd után már úgy éreztem, ha most nem esik le a karom, akkor már sosem.

Tehát már nem volt erő mivel kapaszkodni, így rájöttem, hogy ez tényleg működik birkózás nélkül is… Még eltolt szlalomoztunk, közben megnéztük a nyomokat az épület falán, mert voltak már néhányan akik szó szerint falra másztak a feladattól…

Szóval elkezdték tanítgatni a perifériás látásunk használatát is, mert hát ugye nemcsak az a 3 fokos látókúp van amivel előre nézünk és setovább, hanem jobbra-balra körbe a széleken is látunk, csak egyre kevésbé használjuk. Tehát a bójakerülgetés közben nem a bójasor elemeit sasolgatnuk, hanem előretekintünk, a végcélt nézve. (Hm, ez akár filozófiai tanítás is lehetne, hogy a végcél lebegjen mindig a szemünk előtt…)

Mivel elég finomkán csináltam a dolgot, és az oktató hiába mondta, hogy húzzad azt a gázt bátrabban, meg taposhatod a hátsó féket is bátrabban, végül felparancsolt maga mögé. Nos, az első két-három szlalomnál megfordult a fejemben, hogy egyszer már megfogadtam ugye magamban, hogy idegen mögé nem ülünk fel, meg hogy a fene enné meg a be nem tartott fogadalmaimat, aztán a bójasor végére már éreztem, hogy mit akart mondani Viktor.

Érezni kellett, hiába mondott volna bármit is, ennél jobban nem tudott volna meggyőzni. Remélem kapott szegény levegőt a nagy kapaszkodásomban, bár lehet közel volt a fulladásos halálhoz, és ezért nem mutatott meg több feladatot így. Viktor ügyes volt és főként türelmes meg elég határozott is, plusz következetes is, valami ilyen motoros oktató kéne a kezdőknek.

 

A következő oldalon folytatódik, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük