MotorbemutatóMotorok

A Royal Enfield tartja a szavát

Royal Enfield Cafe Racer 6A nagy darabszámban termelő, de az erős hazai piac miatt keveset fejlesztő indiai gyártó önmagához képest mintha modelloffenzívába kezdett volna. Most egy kimondottan csinos járművel jelentkeztek: íme a Cafe Racer.

 

Mindössze néhány hete annak is örültünk, hogy a Royal Enfield egyáltalán új modellel rukkol elő, hiszen akkor mutatták be a Thunderbird 500-ast. Akkor azt ígérték, hogy jövőre előrukkolnak egy cafe racerrel, az India Auto Expo kiállításon azonban ennek a modellnek a prototípusa máris bemutatkozott.

Az eredeti hír tehát megállja a helyét, a gyári források szerint ugyanis a 2013-as évben a gyártás és a forgalmazás is megindul. Sőt, azt is nyilvánosságra hozták, miszerint a Cafe Racer nemzetközi piacra tervezett motor lesz, vagyis nem csupán Indiába termelnek majd belőle (ez a gyártó számos modelljére igaz).

A motorkerékpár megjelenése minden igényt kielégítőnek nevezhető. A tank formázása, a bőrből varrt ülés formavilága, a jármű egyszemélyes mivolta (rendelhető hosszított üléssel is – ebben az esetben szerelik csak fel az utas lábtartóját és kapaszkodóját, illetve ezek utólag szettben is megvásárolhatók lesznek), a különleges tükrök (bár elegánsabb lett volna, ha a kormánysúlyból bújnak elő – így viszont kevésbé szélesítik a motort, ami a városi forgalomban akár előnyös is lehet), no meg a trombita formájú kipufogó mind-mind hamisítatlan, klasszikus motorrá teszik a Royal Enfield Cafe Racert.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az erőforrás a cég jól bevált dupla gyertyás 500-as blokkja lesz. Pontos adatokat nem tettek közzé, pletykák szerint azonban nem lesz erősebb a blokk a márka többi modelljébe épített testvéreinél. Várakozások szerint azonban a motor súlya számottevően alacsonyabb lesz, mint a többi Royal Enfieldé, így némileg dinamikusabb viselkedést várnak tőle. Ennek megfelelően elöl-hátul tárcsafékeket találunk Brembo nyergekkel, illetve a gáztöltésű rugós tagok is az Öhlinstől érkeznek.

Mindent egybevetve nem hiszem, hogy a teljesítménynek komoly jelentősége lenne ennél a motornál. Sokkal fontosabb a klasszikus megjelenés, a hagyománytisztelet, no meg hogy a jövő évtől nem kell a hasonló motorra vágyóknak venni egy Bulletet és átépíteni (ahogy azt eddig is sokan tették), hanem egyből megvásárolhatják a gyári Cafe Racert.


Olvasd az eredeti webhelyenRoyal Enfield Cafe Racer 4Royal Enfield Cafe Racer 7Royal Enfield Cafe Racer 9

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük