Honda Fireblade – egy legenda születése
A Fireblade annak idején alapjaiban írta át a szupersport motorok szabálykönyvének kinézetre, kezelhetőségre és teljesítményre vonatkozó fejezeteit, s azóta is rendületlenül tör előre.
1992-1995 CBR900RR Fireblade (893 cm3)
Az eleinte még 750 köbcentisnek tervezett CBR900RR igazi forradalmat indított el. Öblös, 893 köbcentis erőforrásának erejét ultrakönnyű vázzal és agresszív futómű-geometriával kombinálva azonnal megalapozta a Fireblade-legendát.
1996-1999 CBR900RR Fireblade (919 cm3)
Az eredeti gép jelentős továbbfejlesztése az 1 mm-rel megnövelt hengerfuratú, 919 köbcentis Fireblade, ami erősebb motorja és kifinomultabb felfüggesztései révén még tekintélyesebb teljesítményre volt képes.
2000-2001 CBR900RR Fireblade (929 cm3)
A 929-es Fireblade megkapta a PGM-FI kódjelű elektronikus befecskendezőt, ugyanakkor teljesen új vázra épült, amiben a hátsó lengőkar közvetlenül a motorblokkhoz csatlakozott, hogy még könnyebb és kisebb lehessen a gép.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
2002-2003 CBR900RR Fireblade (954 cm3)
Amellett, hogy könnyebb és erősebb volt a 929-es változatnál, a 954 köbcentis Fireblade merevebb vázzal és lengőkarral lépett színre, s az elérhető maximális dőlésszög növelése érdekében magasabb lábtartókat kapott. A végeredmény utcán és pályán egyaránt lehengerlő volt, amiben kiemelkedő szerepet játszott a kis légellenállású idomzat.
2004-2005 CBR1000RR Fireblade (998 cm3)
A Honda 990 köbcentis RC211V MotoGP versenymotorja által inspirált első CBR1000RR-ben új technológiák egész sora mutatkozott be. Ilyen volt például az ultra-hatékony, 998 köbcentis motorblokk, az elektronikus szabályozású HESD kormány-lengéscsillapító első generációja, valamint a Unit Pro-Link hátsó kerékfelfüggesztés.
2006-2007 CBR1000RR Fireblade (998 cm3)
Kisebb tömegű lengőkarjának, átfésült futómű-beállításainak és új kipufogórendszerének köszönhetően a CBR1000RR könnyebb, kezesebb és erősebb lett, így válhatott a tökéletességért folytatott könyörtelen harc ékes példájává.
2008-2011 CBR1000RR (999 cm3)
Egy teljesen újszerű stílust bevezető idomzat került az erősebb, még rövidebb löketű erőforrás és a könnyebb, öntött alumíniumváz köré. A tömeg-középpontosításban élenjáró CBR1000RR a fékezés és kanyarodás stabilitásának növelése érdekében blokk alatt elvezetett kipufogórendszert és nyomatékhatárolós tengelykapcsolót (csúszókuplungot) kapott.
2012-2013 CBR1000RR (999 cm3)
A 2012-es modell még tovább öregbíti az – immáron 20 éves – típus hírnevét, koncepciója még mindig a „Totális uralom” jegyében fogant. 2013-ban a Trikolor és a Repsol replika személyében két új színösszeállítás is megjelent.
2014 CBR1000RR (999 cm3)
Az áramlástanilag optimalizált hengerfej, a javított PGM-DSFI üzemanyag-befecskendezés és az új kipufogórendszer bőséges középtartományi nyomatékot és 2,7 lóerős teljesítménynövekedést eredményezett.
2014 CBR1000RR-SP (999 cm3)
Öhlins futóművel és négydugattyús első Brembo monoblock féknyergekkel debütál a CBR1000RR „Sport Production” változata. Erőforrása ugyanazt a teljesítménynövekedést mutatja, mint az alapváltozaté, de az erőforrásban gyári verseny hajtókarok, dugattyúk és egyéb könnyített alkatrészek dolgoznak. A CBR1000RR SP ezeken felül egyszemélyes ülést és egyedi Trikolor fényezést vonultat fel.