CsajokMotoros divat

Hogyan gondoskodj a bukósisakodról, hogy minél tovább bírja?

A külső héj és a bélés tisztítása

  • A rovarmaradványokat és az odaszáradt szennyeződéseket a sisak héjáról csak sok erőfeszítéssel lehet eltávolítani, gyakran nem elég a víz és szappan használata. Ahelyett, hogy folyékony szappannal vagy mosogatószerrel esnénk neki, érdemes beszerezni egy kifejezetten bukósisak tisztítására kifejlesztett szert, ami alaposan tisztít és védi a sisak és a plexi anyagát is.
  • Száraz törölgetéshez ajánlatos nem súroló, szöszmentes, mikroszálas kendőt használni, amely az anyag különleges szerkezete miatt könnyen és alaposan eltávolítja a szennyeződést.
  • A belső bélést szintén speciálisan erre kifejlesztett szerrel tisztíthatjuk leghatékonyabban. Ezek a szerek eltávolítják az izzadságot és a szennyeződést a sisak belsejéből, ráadásul antibakteriális hatással is rendelkeznek.
  • Ha a sisakot szinte minden nap viseled, érdemes legalább havonta egyszer a belsejét is kitisztítani. Ezt legjobb, ha este teszed meg. A sisakbelső tisztító spray-vel befújod a bélést, 10 percig állni és hatni hagyod. Ezután a mikroszálas kendővel áttörlöd, majd egy éjszakán keresztül hagyod száradni nyitott plexivel.
  • Soha ne használj benzint, oldószereket, féktisztítót, ablaktisztítószert, mosószereket vagy más vegyszereket a sisak tisztításához. Ez visszafordíthatatlanul károsíthatja a sisakot és károsíthatja annak védőhatását.
  • Ne felejtsük el, hogy a hőre lágyuló anyagból készült sisakok, például ABS vagy polikarbonát érzékeny az oldószerekre. Mivel sok matrica oldószert tartalmaz, a polikarbonát vagy az ABS-sisakokra nem szabad matricát ragasztani és nem lehet rá festeni sem.
  • Mindig óvatosan tedd le a sisakot. Ha a külső héjára támasztod le a sisakot, megkarcolódhat. A sisak biztonságos elhelyezésének segítésére találták ki a sisakbékát például.
  • Ha lehet, tárold a sisakod puha sisakzsákban. A sisak szállításához szivacsos béléssel ellátott dobozt vagy táskát szerezz be.
  • Bármilyen módosítás vagy sérülés esetén a sisak védelmi rendszere megszűnik, ezért mindig eredeti, a sisakhoz tervezett pótalkatrészekkel javíts a sisakod.
  • Soha ne végezz semmilyen átalakítást a sisakon (például lyukak fúrása vagy vágása, a héj átfényezése, a belső héj megváltoztatása, a párnázás, az állszíj vagy a sisak zárjának módosítása). Ezzel nemcsak a biztonsági ECE tanúsítványa jár le a sisaknak, hanem a gyártó garanciája is.

Nem tudom, ilyesmire gondolnak?

  • Mivel a  szerkezeti változások és a sérülések kívülről nem mindig láthatók ezért baleset vagy a sisak leejtése után mindig cseréld ki a sisakot.

Ha a fenti óvintézkedéseket figyelembe veszed, biztos lehetsz benne, hogy a fejed mindig biztonságban lesz motorozás közben. Ha pedig úgy érzed, hogy a motoros bukósisakod belső szivacsa már nem tart, vagy azt tapasztalod, hogy a sisak héja merevebb lett, esetleg hajszálrepedések mentén lepereg a fényezése, netán a csatja adta fel, biztos lehetsz benne, hogy a bukósisakod csere-érett.

Ebben az esetben a használt sisakodat add le egy szelektív hulladékgyűjtő helyen, vagy vidd vissza abba az üzletbe, ahol korábban vetted. Az üzlet dolgozói gondoskodni fognak a megsemmisítéséről.

[wpdiscuz-feedback id=”s4njysp8wk” question=”Ha tudsz olyan szervezetet, ahol hasznát vennék a használt, kiszuperált sisakoknak akár oktatási célból, írd meg nekünk!” opened=”0″]Ha tudsz olyan szervezetet, ahol hasznát vennék a használt, kiszuperált sisakoknak akár oktatási célból, írd meg nekünk! [/wpdiscuz-feedback]

 

Fotó: nicoletaionescu, 123rf

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük