CsajokMotoros divat

Hogyan válasszak markolatot a motoromra?

Harley Davidson Street Glide FLHX 2006 2A kérdés annak ellenére nem költői, hogy a legtöbb motorosnak talán eszébe sem jut, hogy másik markolatot szereljen fel a gyári helyett. Pedig sokféle utángyártott markolat kapható.

A motorom, ami egy Harley-Davidson Street Glide idén 10 éves. 2011-ben úgy vettem meg, hogy egy csomó extra volt rajta, ami nem feltétlenül tetszett. A régi tulajdonosa nem sajnálta a pénzt, hogy a neki leginkább tetsző (vagy legdrágább?) kiegészítőkkel díszítse fel a motort.

Nekem más az ízlésem. A markolat lecserélése már az első listámon is szerepelt. Persze csak azért, mert nem tetszik, még mindig nem cseréltem le, főleg azután, hogy az egyik csamos vezetéstechnikai tréningen, Horváth Miklós rendőroktató azt mondta, hogy szerinte kifejezetten jó, hogy a markolat szögletes, mert így könnyebb adagolni a gázt, könnyebb megtartani illetve forgatni is. Ezek után még inkább nem sürgettem a cserét.

Most, hogy a két gyerek után remélhetőleg ismét több időm lesz motorozni, előtérbe kerültek a motor dolgai. Bosszantó, ha épp van pár szabad órám, és kiderül valami műszaki probléma, ami miatt mégsem motorozhatok, így igyekszem folyamatosan szervizelni, karbantartani.

Szerencsére a markolat műszakilag jó, tehát még mindig nem létszükséglet a cseréje. Egyszerűen csak eljárt felette az idő.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ez az az alkatrész, amit folyamatosan süt a nap, ha nem fedett helyen parkolunk, és valljuk be, az enyém felett tíz év alatt igencsak eljárt az idő. És mi lett volna, ha még időm is lett volna motorozni az elmúlt négy évben…

A pontos márkáját és típusát nem tudom sajnos. A krómozott felületet gumi csíkok szakítják meg, ami nem csak a tenyér jobb tapadását segíti elő, hanem pl. a rezgés csillapítása is a feladatuk. Tíz évet viszont kevés gumialkatrész tolerál, így mostanra a gumi csíkok elkezdtek szétmállani, kikopni, kiszakadni, vagyis az eredeti feladatukat egyre kevésbé látják el. Ráadásul annyira fellágyult az anyag, hogy fekete ragacs marad motorozás után a kesztyűmön és a tenyeremen is.

Tehát lassacskán elkezdtem új markolat után nézni. Az első az volt – ahogy általában minden netes vásárlásnál – hogy beírtam a keresőbe, hogy melyik a legjobb markolat. Más termékeknél rögtön több listát is kapok, vagy egy-egy webáruházban könnyen ki tudom listázni, hogy melyiket vették legtöbben, melyikre jött a legtöbb jó értékelés, és akkor már csak az árakat kell összehasonlítani.

Na a markolatokkal nem ez a helyzet, de ez valahogy logikus is.

A markolatokat nem cserélgetik az emberek olyan sűrűn, mint mondjuk egy… mondanám, hogy mosógépet, de általában azt sem cserélgetjük… mégis sokkal több értékelés van bármilyen háztartási gépre, mint egy motorkerékpár markolatra. Mondjuk sokkal több ember vesz eleve mosógépet, szóval ez logikus.

A másik, ami miatt nehéz egy markolatot értékelni, szintén az, hogy nem sűrűn szokták váltogatni, ergo nincs összehasonlítási alap. A legtöbb motoros maximum azt tudja elmondani az újonnan beszerzett markolatáról, hogy a gyárihoz képest milyen, neki kényelmes-e vagy bevált-e, de nincs más, amihez hasonlíthatná.

Persze hasonlíthatná még egy másik motoron lévő másik markolathoz, de a másik motoron a markolat is másképp működik, így az sem egy túl objektív vélemény.

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük