Angyal, esetleg ördög vagy az utakon?
A motorod típusa befolyásolja a vezetési szokásaidat? Követed a szabályokat az utakon vagy előbújik belőled a kis ördög? És mit gondolsz a pasikról?
Ezeket az elgondolkodtató és megválaszolandó kérdéseket ismét egy autóvezetőkkel kapcsolatos felmérés inspirálta, melyet a She’s Mercedes kezdeményezett és több száz, jogosítvánnyal rendelkező nő körében végzett pilot kutatást a Trend Inspiráció Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet közreműködésével a Mercedes-Benz Magyarországon.
A felmérés a nők autóvezetési stílusát és autóválasztási szempontjait vizsgálta, illetve fény derült arra is, hogy mit gondol a gyengébbik nem a férfiak és az autóik közötti kapcsolatról. A kutatás eredményeit Közép-Európa legrangosabb divateseményén, a Mercedes-Benz Fashion Weeken hozták nyilvánosságra.
A következők derültek ki a felmérés során:
A vezetői típusokkal és rájuk jellemző stílussal kapcsolatos kérdésre magabiztos válaszok érkeztek a megkérdezettek részéről: a nők többsége határozott, dinamikus, valamint szabálykövető vezetőnek tartja magát, aki mindig nyugodt, és igyekszik higgadtan kezelni a különböző forgalmi helyzeteket.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A kutatás arra is rávilágított, hogy a magabiztosság és az életkor szoros összefüggést mutat a nők körében, ugyanis a negyven feletti válaszadók jobb és határozottabb vezetőnek vallották magukat fiatalabb társaikhoz képest.
A vezetési stílus és a márka közötti összefüggéssel kapcsolatban is érdekes eredmények születettek; a válaszadók 74,2 százaléka szerint van összefüggés az autómárka és a tulajdonos vezetési stílusa között, illetve 51,2 százalékuk véli úgy, hogy az autó színe és a sofőr vezetési stílusa között is lehet kapcsolat.
A felmérés kitért a nők véleményére a férfiak autóválasztási szokásaival kapcsolatban is, melyből kiderült, hogy a legtöbb nő szerint a férfiaknak az autó teljesítménye a legfontosabb tulajdonság, melyet az autó márkája és annak mérete követ.
Ezzel ellentétben a nők saját választási szempontjaiknál az autó biztonságát, a színét és a benne található tárolóhelyek meglétét tartották kulcsfontosságú tényezőnek. További érdekes összefüggés olvasható ki az autóválasztási szempontok kapcsán is, mivel a nők szerint a férfiaknak a külső benyomások és vélemények számítanak, vagyis az, amit mások gondolnak az autóikról, míg a nőknek a saját kényelmük és biztonságérzetük a meghatározó mások véleménye helyett.
Forrás: Mercedes-Benz sajtóinformáció
Fotó: blog.bikerplanet.com
A motorosokra vetítve mindezt, mit gondolsz?