EseményekKiemeltMotoros találkozó

Harley-szerelő tanfolyam az Open Road Weekend alkalmából – VIDEÓVAL!

Open Road Weekend 2023Kedden még úgy volt, hogy kocsival megyünk vagy hajóval, annyi esőt jeleztek az alsóörsi Open Road Weekend idején. De már annyira ki voltunk éhezve a motorjainkra, hogy végül úgy döntöttünk, hogy csütörtökön 4-kor teljes esőfelszerelésben nekivágunk az útnak. Végülis csak max. 135 km eső várt ránk Hegyeshalomból.

Viszonylag szerencsésen megúsztuk, egy intenzív 5 km-es záport kaptunk el és egy 10 km-es szemerkélő esőt. Mire megszárított minket a szél, már jött is a következő ázás.

Veszprémben az egyik kúton bevártunk még egy barátunkat, majd indultunk a szállásra. Azaz indultunk volna, ha az egyik Street Glide is úgy gondolta volna. Akkumulátor se kép se hang. Egy óra szerelés után siker, indult! Fél órán belül el is foglaltuk a szállást. Ahogy leraktuk a motorokat, leszakadt az ég és egész éjjel tovább esett!

A szállásunk nagyon klassz volt és a szállásadóink hihetelen kedvesek és segítőkészek. Még a veszprémi malőrnél szóltam nekik, hogy csúszunk, felajánlották, hogy eljönnek értünk, ha nem tudunk életet lehelni a motorba, és amikor megérkeztünk welcome pálinkával vártak. Kiderült, hogy ők is motoroznak! Lepakoltunk és olyan terülj-terülj asztalkámat csaptak össze nekünk, hogy csak na! A 2 héttel korábban tartott esküvőjükből maradt italok is előkerültek hamar, és hajnalig tartó sztorizgatás vette kezdetét!

Open Road Weekend 2023A másnap az kicsit másnap volt, de végül úgy döntöttünk a késői reggeli és a Street Glide aksi csere után, hogy a szórványos eső ellenére motorozunk egyet a környéken. A házigazda mondott pár környékbeli falut, Mencshely és Pécsely, arra kerüljünk, mert azon a részen különösen szép a táj és a Balaton is fel-fel bukkan.

Úton-útfélen Harleykkal találkoztunk, ez is nagy élmény volt! Tényleg gyönyörű volt így, bár a kedvemet kicsit beárnyékolta, hogy az olajszűrőm kilyukadt és csöpögött belőle az olaj, de hamar rendeltünk egy új szűrőt bele, amit szombatra ígértek.

Az Open Road Weekenddel tér vissza a Harley-Davidson és az OPEN ROAD Alsóörsre

Közben a harmadik Harley ülés-csavarját elhagytuk. Szerencse, hogy valamelyikünkében volt olyan, amit ki tudtunk csavarni és nem hiányzott annyira belőle.Open Road Weekend 2023

Ebéd egy útszéli halsütödében, majd irány a szállás! Kicsi motor simogatás, szétszereltèk a Ladykémet (előző neve Road King) két vodka narancs között és a 90-es évek slágerei mellett, majd irány az Open Road Weekend fesztivál.

Volt egy 10-12 fős elektromos kis nyitott busz, ami folyamatosan hordta a fesztiválozókat. Érkeztek oda taxival is, de sokan gyalog közelítették meg a rendezvényt.

A bejáratnál hamar bejutottunk, épp a Lord zenélt. A színpad egy hatalmas sátor alatt volt, így az eső nem akadályozta a koncertet. Minden volt egy helyen, étel ital, álló- és ülőhely. A sátor jobb sarkában volt egy pankrátor ring felállítva, ahol két koncert között szórakoztatták a motorosokat.Open Road Weekend 2023

A szokásos Alsóörs-feeling is megvolt, a kempingből időnként begurult egy-egy már nem szomjas sofőr, akik tiltásig bőgették a motorjaikat.
Még szerencse, hogy nem a legfehérebb cipőmben mentem (amúgy de), mert olyan 5 cm sár volt a füves részeken, amit azért a rendezők hellyel közzel orvosoltak néhány pallóval.

Ittunk néhány italt, megszakértettünk pár különleges Harleyt, majd vissza taxiztunk a szállásra.

Szombat reggel, mire felébredtem, az új szűrő benne volt a motoromban. Gyors reggeli 11-kor és már indultunk is a felvonulásra, ami délben indult a kempingtől. Folyamatosan néztük az időképet és csak felettünk volt egy fekete pamacs felhő. Végül négyünkből hárman úgy döntöttünk, hogy nem csatlakozunk a konvojhoz. Ahogy kiálltunk, már jött is egy masszív zápor.Open Road Weekend 2023

Pont be tudtunk állni egy előtető alá. Jó 20 percig szakad, így nagyjából 15 perc késéssel indult a sor. Megnéztük, ahogy elvonultak és kezdetét vette a gasztro nap. Ebéd, kürtőskalács, kávé, fagyi, vacsi a Baricska Csárdában. Napközben bementünk kicsit a fesztiválra, megvártuk míg visszaér a kör. Utána jutott idő még egy szuper füredi hajókázásra is. Vacsi után ismét haza, motorokat leraktuk és indultunk vissza az Open Roadra.

Azt gondoltuk, hogy a szombati napon lesznek a legtöbben, de nagyjából egyharmaddal kevesebb embert láttunk a péntekhez képest. Igaz, màr a Charlie koncert után érkeztünk. Épp akkor kezdett a Mobilmánia, elég jó hangulatot csináltak! Nem maradtunk sokáig, mert reggel indulnunk kellett haza.

Még több kép az Open Road Weekendről a galériában

Taxira várva, fejcsóválva konstatáltuk, hogy a Harleyk mindig gondoskodnak róla, hogy ne unatkozzunk! Sőt igénylik a törődést, lelkük van! Csak olyannak való, aki megoldás központú ember, szeret bütykölni, meg persze van hozzá érzéke is, vagy van egy vagy több jó barátja, olyanok, mint nekem!

A Harley-élmény semmivel sem helyettesíthető, kárpótol minden szerelésért! A flow, a comfort, és a láványon felül talán azért, mert kicsit olyan, mint az emberi kapcsolatokban a konfliktus helyzet, ami ha megoldásra kerül, közelebb hozza egymáshoz a feleket.

Open Road Weekend 2023

Vasárnap reggel mindannyian lógó orral és csendben pakoltunk be a motorba, csak egymásra néztünk és nem volt szükség szavakra. Ezt a hétvégét nevezhettük volna Harley-szerelő tanfolyamnak is, mert vagy épp szereltek a fiúk, vagy arról beszéltek hogyan szereltek, vagy szerelnének meg, cserélnének ki valamit rajta.

Hazaérve már csak tőszavakban tudtuk kifejezni magunkat a fáradságtól. Olyan gyorsan elszaladt ez a pár nap, esemény dús volt. Ilyenkor magába száll az ember, számot vet és rájön, hogy milyen szerencsés. Hálás a legendás Harley-kultusznak, hogy összesodort egy ilyen társaságot, akik többnyire ismeretlenként találkoztak, de barátként búcsuztak, mert ilyen rövid idő alatt is rájövünk, hogy számíthatunk egymásra!

Ste.funny

Az indulás óta követem a CSAM közösséget, az A kategóriás jogosítványom is egyidős az oldallal. 😇Néhány élménybeszámoló megírásával cseppentem bele a cikk írásba, amit egyre jobban élvezek! Két sporttúra motor után ültem át 2016-ban a mai Harley-mra, ami egy Road King Classic! 4 kerék a testet mozgatja... 2 kerék a lelket! 😉