Harley-Davidson Sportster 883 Iron teszt – A feketebogár
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A váltó a megszokott kattanós-csattanós hörlis dolog, úgy érzem, ezzel én sose fogok tudni megbarátkozni… De ez a guriga nem rázza magát és ez azért pozitívum nálam, bár tudom vannak motoros nőtársaim akik a rezgő motorokat bizonyos okok miatt jobban kedvelik.
A jószág nem egy gyorsvonat, a nulla szélvédelem miatt 100-110 km/óráig kellemes vele menni, aztán jön a nyakérdagasztó kapaszkodás. A futóműveket elöl-hátul lecserélték, nekem kicsit lágynak tűnik a hátulja, de az eleje jó erre a nyugis tempóra amit ad a vas. A fék elöl a még jó, hátul kissé finomka, oda én kívánnék egy kicsivel nagyobb határozottságot. A satufékhez mindkettő kell.
A kezelőszervek elérhető távolságban, az index kétfelé bontva jobbra-balra a kormányvégeken, olyan mint a többi nagy hörlin.
A motor kulcsa rádióscsipes, tehát ha eltávolodunk a vastól érzékeli a gazda távozását, és lekapcsolja magát. A chip közelségében a gyújtás automatikusan pöciröfi indul, de ha otthagyjuk a gurigát és valaki elkezdi odébb tolni, mert útban van, azonnal üvöltésbe kezd, és rohanhatsz vissza a kölökhöz, hogy ne sírjék.
Szociális vonatkozások
Magasabb fickók úgy néznek ki rajta, mint pók a lucernában feszítés közben, mondjuk ki: viccesek. Ez a motor a magamfajta 160-170 cm körülieknek arányos ergonómiailag is. A hozzánemértők húdekomolyvas, szigorú jellemzőkkel illetik, a hozzáértőbbek csinoskának titulálják. HD fazonú hörli, és ahol ez a márkanév előnyt élvez, ott érdeklődéssel veszik körül. A mindenvasbólrajta típusú kiszerelés igényli a normális kidolgozottságot, és egészen jól is néz ki ez ügyben, észre is veszik.
Kinek ajánlanám?
A súlya miatt mindenképpen már egy-két évnyi gyakorlattal rendelkezőknek. Belépő szintű motorként van a nagyok közé bedobva, de azért teljesen kezdő kezébe nem adnám. Olyanoknak, akik szépen nyugisan akarnak csapatni az országúton, élvezni a hosszan, egyenletesen menés örömét, és nem bánják ha a vas alattuk szépen kanyarodni is tud.