CsajokEseményekMotorokMotoros csajokMotoros találkozóMotorozás

Gerédi Anita dobos, motorral érkezik a koncertjeire

… a beszélgetés végére ígérem, kiderül, milyen sok…

Hogyan jött a motorozás iránti vonzalmad?

– Régen BMX-eztem és rommá törtem magam. Akkor anyukám azt mondta, hogy válasszak valami biztonságosabb hobby-t. Végül is, a BMX után jött a dobolás – ekkor kicsit lenyugodott. Már 12-13 évesen szemezgettem a motorozással – a szomszédomnak a Komárjával csapattam.

14 évesen kitaláltam, hogy mivel a BMX-ezést abbahagytam, kell valami két kerék, és megveszem a szomszédom motorját. Anyukám azt mondta, hogy NEM, majd ha 18 éves leszek, azt teszek, amit akarok. 17 és fél évesen én már csináltam a jogsit „A” korlátozottra. Ahogy meglett és leérettségiztem, elkezdtem futárkodni egy 125-ös Cagiva SST-vel. Ezen egyúttal megtanultam szerelni is, mert mindig volt valami nyűgje.

Idővel kinőttem és vettem egy Yamaha Virago 535-öst. Közben vettem egy 125ös Yamaha Majesty-t is futárkodni, de nem sokáig használtam, mert közben olyan helyre kerültem, ahol céges robogók vannak. Nagy álmom volt amúgy endurozgatni, ezért vettem egy krossz motort is – anyukám nagy örömére… Aztán a choppert eladtam, és most vettem egy hónapja a Yamaha Diversion XJ6-ot. Szóval, most maradt a krossz motor és a Diversion.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Mit ad lelkileg a motorozás?

– Azt szoktam mondani, hogy a motorozás az életem, a munkám és a hobby-m egyben.

Ezért vagy nagy mázlista!

– Télen annyira nem szoktak irigyelni! Ónos esőben, hóban a budai hegyekben nem valami jó motorozni, de ez is hozzá tartozik. Autóra is van jogsim, de kb. ha 35 m-t közlekedtem vele. Elég is volt! Nem az én világom a négy kerék.

Volt már baleseted?

– Télen még nem, csak amúgy, az évek során. Sok autós hülyeséget kivédtem már, de van amit nem tudtam elkerülni. A legrosszabb az volt, amikor tavaly februárban egy diplomata kínai az I. kerületi Fő utcán átkanyarodott előttem a buszsávból balra. Ekkor mentő vitt el, de még aznap elhagytam a kórházat saját felelősségemre. Agyrázkódással és kisebb zúzódásokkal megúsztam. Annyit érzékeltem, hogy fekszem a földön, a motor rajtam, felettem a kínai magyaráz érthetetlen nyelven. Attól ijedtem meg, hogy nem értem, amit mond: vagy annyira megütöttem a fejemet, hogy azért nem, vagy jobbik esetben tényleg valami más nyelven kommunikál. Jött egy magyar srác, őt már értettem és ekkor nyugodtam meg, a körülményekhez képest.

Gondolom, imádod a motoros találkozókat…

– Zenészként és egyébként is szeretek járni! A zenésztársaim viszik a cuccaimat, én pedig motorral megyek. Tök jó érzés, amikor egy motoros találkozón megállok a színpad előtt a motorommal, figyelnek az emberek és rájönnek, hogy zenész és motoros is vagyok.

Van abszolút kedvenc találkozód?

– Egyértelműen a Zorall Sörolimpia! De, 4 éve járunk ki Ausztriába zenélni, a Mohawk MC motoros találkozójára. Ezt mindig egybe kötjük pár napos ausztriai motoros túrával. Ott van a végállomás: megállunk, sátrat verünk és zenélünk. (Ez a MedNexT nevű zenekarommal volt, ami most ugye nem működik épp, úgyhogy idén csak motorozni és bulizni megyünk ki.)

Nem vagy egy nagy darab ember, és mégis ekkora motorod van…

– Egy hónapja szereztem meg a korlátlan jogsit és a saját motorommal vizsgáztam. Amikor elhoztam a mostani motoromat, nem volt kicsit sem leültetve. Félre csúszva ültem rajta úgy, hogy a bal lábam hegye leért a földre. Amikor elindultunk, egy kétszer két sávos úton vissza kellett fordulnom. Szemből pont kanyarodtak, és meg kellett állnom, ott majdnem borultam egyet. Szóval izgalmas volt, de megoldottam… Vannak olyan motorok, amikre nagyon vágytam, de túl magasak, nehezek nekem, mint például a Yamaha Teneré, vagy a BMW R1200Gs.

A krossz motoromról sem ér le a lábam, de engem ez nem zavar, ebből nem voltak problémáim. Arra kell figyelni, hogy ne boruljon meg az ember, mert onnantól nincs visszaút. Egyenesben kell tartani! Járok vezetéstechnikai tréningre, a Csajok a motoronéra mindig! A mostani motoromat most már elkezdem magamhoz igazítani, tehát úgy tervezem, hogy jó pár évig marad!

rossz szokas geredi anitarossz szokas geredi anitarossz szokas geredi anitarossz szokas geredi anita

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük