fbpx

Suzuki VIP Tréning a Hungaroringen

Igaz, hogy már jó pár év eltelt azóta, hogy a motoros jogosítványomat megszereztem, de tökéletesen emlékszem arra a mondatra az oktatómtól, hogy fékezni az első és a hátsó fék együttes használatával kell. Ezért ezt mindig is így csináltam.

Tavaly az egyik tréningen felhívták rá a figyelmem, hogy azért csúszok keresztben a motorral vészfékezéskor, mert ijedtemben hirtelen rátaposok a hátsó fékre. Felszólítottak, hogy ezt felejtsem el. Persze mondani könnyű. Akkor gyakorolhattam pár körben, és azóta volt rá néhány hónapom, hogy leszoktassam magam a hátsó fékről. Azért a fejemben mindig ott motoszkált az a bizonyos mondat. Azután egyszer, amikor későn vettem észre, hogy pirosra váltott a lámpa, megint kifarolt a motor.

 

A Csajokamotoron.hu vezetéstechnikai partnere, a Motoros Akadémia Suzuki VIP Tréningjének első szintjén épp a fékezés a téma. Ezt egyébként, mikor hajnalban motoros ruhát húztam, még nem tudtam. Meg azt sem, hogy az, amiben motorozok, nem is motoros ruha. Na jó, ez azért ebben a formában nem igaz..

Megérkezésem után a trénerek első dolga volt, hogy végignézték a résztvevők ruházatát, és aki hozzám hasonlóan farmerban érkezett, annak protektoros ruhát adtak. Nekem először csak nadrágot kellet cserélnem, de ez is épp elég volt ahhoz, hogy újra kelljen tanulnom motorozni a Guzzin. A protektoroktól ugyanis nem tudtam behajlítani a lábam, így komoly izommunka volt minden egyes fékezés vagy a váltó használata. Minden tiszteletem azoké, akik nap mint nap ilyet hordanak. Rajtam még soha nem volt – ez rosszabb, mint a kaloda.

A rövid bevezető után csoportokra osztottak minket, és bemelegítésként háromszor huszonöt percet motoroztunk a Hungaroring aszfaltján a felvezetők mögött. A csoportokat először talán a motorok típusa alapján alakították ki az oktatók, később azonban minden körben módosítottak ezt-azt, hogy a hasonló tudásúak egy csoportban, szintjüknek megfelelően haladhassanak. Szerintem én a leglassabb csoportban voltam, de a végére lettek nálam lassabbak is.

A motorozások között rövid elméleti oktatást kaptunk a kanyarok típusairól, a kanyarodás tecnikájáról. Azután kipróbálhattuk a hallottakat a gyakorlatban. A felvezető után motorozva biztonságos tempóban próbálgathattuk kanyartechnikánkat. Megismerkedtünk az ideális ív fogalmával, és nem utolsó sorban a Hungaroringgel. Ettől az évtől egyébként Molnár Ági, a GSX-R Kupa tavalyi egyetlen női indulója is a Motoros Akadémia munkatársa. Néhány szerencsés résztvevő tehát Ági után motorozva figyelhette, hogy ő hogyan csinálja.

A második menettől még nehezebb dolgom volt. Ekkor ugyanis kiderült, hogy jet sisakban nem lehet felmenni a pályára, úgyhogy egy zárt bukósisakot is kaptam. Ez szintén az újdonság erejével hatott, és nem lettem a rajongója. A klausztrofóbia azért erős kifejezés arra, amit éreztem, de a látóterem leszűkült, és a nyakam sem fordult már olyan jól ezután. Később pedig határozottan a pokolba kívántam, mikor le-föl kellett vennem a szünetekben, hogy nehogy hőgutát kapjak.

Az ebédszünet után átmotoroztunk a tanpályára. Itt következett a neheze, vagyis a fékezési gyakorlat. Nagyjából el is felejthettem mindent, amit korábban tanultam, vagy csináltam, hiszen a fékezést darabokra szedtük, majd a nap végére újra összeraktuk. Ismét három csoportra osztottak minket, így mindenkire sokszor sor került. Szabó Attila, a Motoros akadémia vezető oktatója először elmondta, majd bemutatta a feladtatot, majd ki-ki a csoportjában, libasorban, egymás után gyakorolta.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x