fbpx

Floridából jelentem: a gerinctörő csatornafedél nem magyar találmány

motorozas floridaban 5Egyébként irigylésre méltó életforma, amikor az ősz hajú, öreg rocker dübörög sisak nélkül a nagy, dobozos Harley-ján és mögötte ott ül az ugyancsak az országúton és a motoros bulikon vele együtt megöregedett asszonya lobogó, fehér sörénnyel.

Persze, hogy erre mennyire másképp élnek és gondolkodnak az emberek azt az az ötven körüli, szintén hosszú, ősz hajú pasi is mutatja, akit az országút szélén futó kerékpárúton láttam gördeszkázni. Nem a fürdőjegyére várakozott az SZTK-ban a reumán…

A floridai közlekedési szabályoknak nem néztem külön utána – lehet, hogy kellett volna – mert egyedül úgysem motoroztam, mindig mentem valaki után. Ami kiderült, hogy jobbra kanyarodni akkor is lehet a kereszteződésben, ha egyébként piros a lámpa, feltéve, hogy nincs kirakva egy jobbra kanyarodni tilos tábla.

Nincs jobbra tarts

A legnehezebb ahhoz volt hozzászokni, hogy jobbra kanyarodás után soha nem a jobb szélső sávba kanyarodtunk, hanem a négysávos úton a legbelső sávba soroltunk be még akkor is, ha húsz mérföld múlva megint jobbra kellett lekanyarodni az útról.

Erre Christine azt mondta, hogy ő úgy emlékszik, úgy tanulta, hogy a jobb szélső sávba kellene sorolni, de mikor Floridába költözött, átvette a helyi szokásokat. Időnként rendesen életveszélyben éreztem magam, amikor próbáltam tartani vele a tempót, és követtem a legbelső sávba, miközben a forgalom haladt, hiszen ahogy az előbb is írtam, kereszt irányú forgalomnál is lehet jobbra kanyarodni, tehát a kocsik folyamatosan jöttek keresztben minden sávban.

Még több kép a galériában

motorozas floridaban 13Ami tetszett, hogy a kereszteződésekben a közlekedési lámpa a kereszteződés túloldalán várakozók fölött van, így nem törik ki az ember nyaka, ha látni akarja, hogy mit mutat. Viszont szintén fura volt megszokni, hogy a zöld-sárga-piros után induláskor a piros után rögtön a zöld következik, ezért nincs idő felkészülni az indulásra.

Mivel a piros majdnem minden kereszteződésben túl hosszú volt, rendesen elfáradt a kezem, amikor folyamatosan behúzva tartottam a kuplungot, hogy azonnal indulni tudjak. Ez főleg a Harley-nál okozott gondot, mert miután már megálltam, képtelen voltam üresbe tenni, így az alkarom rendesen beállt estére.

motorozas floridaban 14És hogy visszatérjek arra, amire a címben utaltam: azt, hogy a csatornafedeleket itt sem sikerül az aszfalttal egy szintbe állítani, először az autóban az anyósülésen ülve figyeltem meg. Nem elég, hogy hol magasabb, hol alacsonyabb, mint az aszfalt, ráadásul lehetetlen kikerülni, a legtöbb épp az anyósülés felőli kerék alá kerül, ha egy sávos az út vagy a szélső sávban haladunk.

Motoron ez úgy módosul, hogy ha cipzár alakzatot veszünk fel, vagy a jobb oldali motoros alá kerül az összes huppanó, vagy a sáv közepére, így mindegy, hogy kívül vagy belül megyek a sávban, folyamatosan koncentrálni kell, hogy tökéletesen szlalomozzak a bukkanók között. Persze ez nem mindig sikerült Amerikában sem.

Ha esetleg valaki jártas az aszfaltos szakmában, megmagyarázhatná, hogy miért nem lehet egy szintbe rakni ezeket a fedeleket világviszonylatban?

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x