fbpx

Felbukkant a HD 500 Twin Kínában

QJ Motor HD500

A Harley-Davidson projektjét, hogy a kínai Qianjianggal együttműködve egy belépő szintű modellt hozzon létre, hivatalosan még 2019-ben jelentették be. Habár azóta nem sok hivatalos hír érkezett, most úgy tűnik, hogy két gép van fejlesztés alatt.

Az eredetileg tervezett 350 köbcentis modell mellé egy nagyobb, 500 köbcentis modell is érkezik. A terv eredetileg a “Több út a Harley-Davidsonhoz” stratégia része volt, amelyet Matt Levatich akkori elnök 2018-ban indított útjára, és a következő évben már vázlatokat is mutattak a kezdeti modellről.

Míg a vállalat ‘More Roads’ útitervét 2020-ban elvetették, amikor Jochen Zeitz leváltotta Levatichot a vezérigazgatói székben, és több új modellprojektet – köztük a Bronx streetfighter-t – lezárták, a Qianjiang partnerséget megtartották.

Az első Qianjiangban gyártott Harley eredetileg egy 338 köbcentis, 338R névre keresztelt párhuzamos ikermotor lett volna, amely egy olyan zon és motoron alapul, amely már gyártásban van a Benelli 302S formájában. A Benelli természetesen teljes egészében a Qianjiang tulajdonában van.

A váz tehát közvetlenül a Benelliből származik, a nagyobb, 338 köbcentis hengerűrtartalmat pedig úgy érték el, hogy a Benelli 500 köbcentis ikermotorjának nagyobb, 69 mm-es furatát a 300 köbcentis 302S modell 45,2 mm-es löketével kombinálták. A fejlesztés későbbi szakaszában a motort 353 köbcentiméteresre növelték, a motornak egy olyan változatával, amely azóta – ugyanazzal a Benelli-alapú vázzal – megjelent néhány kínai piacon kapható modellben a QJMotor márkanév alatt.

A QJ Motor V-Twin lehet a kínai Harley-Davidson

Bár a Harley 338R majdnem kész változatát már 2020-ban kiszúrták Kínában (úgy tűnik, a nevet a 353 köbcentis motor ellenére megtartották), két évvel később (2022-ben) a motor még mindig nem került hivatalosan forgalomba, de egy második, Qianjiangban gyártott Harley-t is kiszúrtak Kínában.

500 ccm-es kínai Harley

Az új H-D egy 500 köbcentis twin, amely ismét a már meglévő Qianjiang alkatrészekre épül, amelyeket leginkább egy Benelliből ismerhetünk. Ezúttal a Leoncino 500 a motorját és a vázát is kölcsönadja az ügynek. Az új motorról készült képek a kínai közösségi médiában terjedtek el, és úgy tűnik, hogy azok egy olyan videóról készült állóképek, amelyen a motor teszteken vesz részt.

A Bar ‘n Shield jól látható a tankon, amely ugyanazt a szürke fényezést kapta, mint amit korábban a 338R-en láthattunk. A motor kódneve – HD500 – a lengőkarra szerelt rendszámtábla tartóra van krétával felírva.

Mechanikailag úgy tűnik, hogy minden alkatrész megegyezik a Benelli Leoncino alkatrészeivel. A váz, a motor, a lengőkar, a villa, a kerekek, a fékek és még a lábtartók is megegyeznek. A Harley iteráció azonban teljesen új karosszériát kapott, beleértve egy másik tankot, egy Sportster-stílusú hátsó sárvédőt és egy kis, kör alakú fényszórót, amely felett egyetlen kerek műszer található.

Míg a “HD500” név és a Leoncinóval való hasonlóságok azt sugallják, hogy ez egy 500 köbcentis gép lesz, amely az európai A2-es jogosítványnak megfelelő 35 kW-os teljesítményű, a Qianjiang kifejlesztette ugyanennek a motornak egy valamivel erősebb, 550 köbcentis változatát is. A 37 kW körüli teljesítményt jelenleg a QJMotor 550 Scrambler modelljében kínálják Kínában, amely szintén a Leoncino vázát kölcsönzi, de a megnövelt motor mellett más kerekeket, más stílust, felfüggesztést és fékeket is tartalmaz.

A nagyobb motor az európai piacokra a Qianjiang által gyártott MV Agusta Lucky Explorer 5.5 motorjaként fog eljutni – amely az 550 köbcentis motort a Benelli legkelendőbb TRK502-es vázával kombinálja.

QJ Motor Cruiser

700 ccm-es cruiser

A hírek szerint a vállalkozás – a kínai piacra szánt motorkerékpár-márkákat gyártó behemót Qianjiang – két cruiser dizájnkoncepciót adott ki, mindkettő ugyanazt a 75 lóerős, 693 köbcentis ikermotort használja, amelyet már egy QJmotor roadster modellben is használnak, és hamarosan a “701” és “701R” sportmotorokban is láthatjuk majd.

Forrás

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x