Hírek

Emlék a Gyóni betonnak

Eric Fernihough nyilatkozata a világrekordok után:

„-Talán furcsán hangzik, de a világrekordot nem a gyóni pályán javítottam meg, hanem még a télen a Brookland-pálya melletti műhelyemben. Ahol hárman hónapokon át mást sem csináltunk, mint alumíniumbádogot kalapáltunk és hegesztettünk. Az Autó-Motor által tavaly készített szpidképek alapján terveztem meg gépem áramvonalidomát, egészen egyéni elgondolásban. Nem akartam, mint Henne, „tojásba” bújni, célom áramvonalazott motorkerékpár volt és nem kétkerekű autó. Tudtam, hogy gépem motorja leadja azt, ami a világrekordhoz kell. Magam dolgoztam rajta, amolyan házilag összevegyített modell volt. A motor hengerfejei például dörttrekk Japmotorokról valók, sebességváltóm pedig – ugye nehéz elhinni – 1928-as típus volt.

– Az előzetes kísérleteket a Brookland-pályán folytattam le, tegyük hozzá gyorsan, hogy sikertelenül. Nem tudtam kiengedni a gépet, de éreztem, hogy képes arra a 280 km-es sebességre, melyre számítottam. És melyet ki is futottam volna Gyónon, ha nem fújt volna olyan kegyetlenül a szél.

– Gyónon aztán kiderült, hogy a háromhónapi kalapálásból legalább kettő felesleges volt. Nem tudtam használni az áramvonalidom elülső részét, mert túl nagy felületet nyújtott volna az oldalszélnek. Aki valaha az életben elérte a 200-as tempót, az ugyanis tudja, hogy mit jelent ilyen tempóban a hirtelen, oldalról jövő széllökés.

– Nagyon lehangolt voltam, amikor az első napon meglazult a motorlánckerekem, odafelé túlhaladtam a repülőstartos kilométeren a 280-at és visszafelé már nem tudtam menni. Hej… ha nem ért volna ez a kellemetlenség, – mert akkor ugyanis lelkileg is teljesen fitt voltam. Amit nem állíthatok határozottan a világrekordfutamommal kapcsolatban, mert hiszen az egyik melegítő futam alkalmával olyat vóbliztam, hogy még most is ráz a hideg, ha rágondolok. Hát még akkor hogy rázott, de … ne emlegessünk akasztott ember házában kötelet.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

– Őszre visszajövök Gyónra, addig ugyanis Henne minden bizonnyal újabb világrekordot állít fel. Szeretném elérni az óránkénti 300 kilométeres sebességet, aminek véleményem szerint nincsen akadálya. Ha gépem félig áramvonalazva túlhaladta a 280-at, úgy teljes tokozásban a 300-at elérni nem megvalósíthatatlan álom.”

Megjelent az Autó-Motor szaklap 1937. áprilisi számában

A Fóti Motorbarátok köre közös motorást szervez a rendezvények helyszínére.

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük