fbpx

Elektromos járművek versenye

Mivel a csapatok rendkívül elfoglaltak voltak, így csak egy rövid interjút sikerült készítenem a miskolci HSS team csapatkapitányával, Tomcsányi Balázzsal, valamint a csapat felkészítő tanárával, Lénárt Józseffel:

Mi motivált titeket a jelentkezéskor?

– Az hogy kipróbálhassuk tudásunkat a gyakorlatban is. Mindannyian szeretünk barkácsolni, alkotni, mert jó érzés amikor az ember épít valamit, ami működik.

Milyen járművet építettetek a versenyre?

– Egy háromkerekű, kétsebességes járgányt építettünk egyedi tervezésű kormányzással és sebességváltóval. Igyekeztünk minél egyszerűbb és könnyebb szerkezetet építeni, de nem akartuk kihagyni a kreatív megoldásokat.

A fúró műszaki adatai

Üresjárati fordulasztám1650 min-1
Névleges feszültség18 V
Fúrás fába max.Ø35 mm
Fúrás kőbe max.Ø15 mm
Fúrás fémbe max.Ø13 mm
Súly1800 g
Akkucellák száma5 db/1 akkupack
Kapacitás1,5 Ah
Töltési idő1 óra

Mi volt a legnagyobb kihívás a kivitelezés során? Milyen problémákkal kellett megbirkóznotok?

– A legnagyobb kihívás a műhelyháttér hiánya volt. Minden alkatrészt magunknak kellett legyártani és mivel nem voltak profi gépeink nehéz volt precízen dolgozni. Emellett persze nagy ellenfél volt az idő is, mivel az egyetemi teendők – órák látogatása, ZH írás – mellett kevés idő maradt a munkára.

Hogyan sikerült a verseny?

– Nem úgy ahogy szerettük volna, ugyanis a fúrógépek gyengének bizonyultak a jármű normális meghajtásához. Végül 5 kört sikerült teljesítenünk, mivel ezalatt mind a hat fúró megadta magát, és vagy az elektronikája engedte ki magából a varázsfüstöt, vagy a tokmányától vett fájdalmas búcsút.

Mondanál pár szót a csapatról?

– A csapatunk fő erőssége a kreativitás, problémamegoldó képesség és széles látókör. Vannak köztünk mechatronikai mérnöki, gépészmérnöki és informatikai tudással rendelkező hallgatók is. Egy baráti társaságról van szó, így jól bírjuk a stresszt és jó a csapatszellem.

Milyen tapasztalatokat szereztetek a felkészülés, illetve a verseny során?

– Megtanultuk a gyakorlatban alkalmazni az iskolapadban megszerzett tudást, megtanultuk mi a különbség az elmélet és a gyakorlat között. Hasznos tapasztalatokat szereztünk a tervezés, konstrukció és szerelés területén.elektromobil verseny 2010 22elektromobil verseny 2010 41elektromobil verseny 2010 5elektromobil verseny 2010 8

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x