Egyediségre hajt az új Yamaha Racer
Mindenhol hódít a régi korok designja, így a motoros berkekben is egyre több retro géppel találkozhat az erre éhes közönség.
Már régebben is voltak szériagyártású, szép, régi korokat idéző klasszikus gépek, melyek ötvözték a hagyományos formákat az épp aktuális technikákkal. A gyártók folyamatosan figyelemmel kísérik a motorépítők munkáját, illetve a motorrajongók által istenített átépítéseket, így alakítják kínálatuk régmúltat idéző modelljeit az egyediségre vágyók számára.
A Yamaha új gépe, az XV950 Racer is egy ilyen letisztult, egyedi stílust képvisel amellett, hogy kialakítása a legmodernebb technikákat vonultatja fel. Persze, az a modell, ami sorozatgyártásra kerül, idővel veszít egyediségéből, ahogy egyre többet látunk belőle az utakon.
A Yamaha ezt a gépet eleve úgy kínálja, hogy azt rengeteg kiegészítővel, utólagosan mindenki a saját ízlése szerint alakíthassa, így biztosítva azt, hogy még egy hasonló ne jöjjön szembe az utcán. Ez az elgondolás már korábban megszületett például a Harley-Davidson marketingesei fejében is. Az amerikaiak híresek az egyedi átalakításokról, és a gépeikhez ajánlott kiegészítők sokaságáról.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A Street 750 is épp ilyen szellemben került a piacra. Tervezésekor szempont volt a minél több stílusra való átalakíthatóság lehetőségének biztosítása is. Az XV950 joggal tekinthető ennek konkurenciájaként, mivel a Yamaha is egy könnyen átalakítható modellben gondolkodott. Nyilván, a japán gépen egészen más minden, mint a Streeten. Ez így van rendjén, kellenek az alternatívák. Aki ezt a stílus kedveli, és szereti saját maga alakítani a formákat, de nem barátja az amerikai márkának, biztosan jól választ, ha egy Racer nyergébe pattan.
Annak érdekében, hogy a gyártó bebizonyítsa, egy átalakítás nyomán milyen valóban egyedi gépek születhetnek, a híres német motorépítőt, Marcus Walz-ot szabadította rá az új modellre. Walz hozta a formáját, és egy igazán impozáns Cafe Racert faragott a széria XV950-ből. Ha ennek láttán a retró rajongóknak nem fut össze a nyáluk, nem remeg meg a térdük, és nem jön meg a kedvük egy átépítéshez, akkor semmitől. Walz mindenbe belenyúlt, ahol csak tudott, de persze egy látványos átalakításhoz nem szükséges ennyire radikálisan átdolgozni minden részletet.
A Yamaha Sport Heritage modelljei között szereplő, széria XV950 többek között kis fejidomával, rajtszámtartó oldalidomával, egyedi kipufogó designjával, és a Cafe Racer stílusra jellemző üléspúpjával egyedi színfolt a sok modern formájú, korunk motorpiacát uraló gép között. A végeredmény a Yard Built épített modelljei nyomán jött létre, mely során a gyártó nem csak Walz-ot, hanem sok egyéb motorépítőt is felkért modelljei egyedivé alakítására. Ezek esszenciája csapódott le ebben a gépben.
A Low Rider és a Cafe Racer stílus ötvöződik a nyomatékos, V2-es blokkal szerelt modellben. Üléspozíciója sportos, így nem csak ránézésre hozza a kategóriára jellemző tulajdonságokat, hanem motorozás közben is visszarepíti vezetőjét a régi versenyek világába. Kezelhetőségére sem lehet panasz, mivel ennek maximalizálása is fontos szempont volt a tervezéskor. 765 mm-es ülésmagassága és még a könnyen kezelhető kategóriába tartozó 251 kilója is azt vetíti előre, hogy kisebb termetű motorosok is biztonsággal tudják majd kezelni, így hamar lesz népszerű kezdők, illetve hölgyek körében is.
Remélhetőleg a közeljövőben egy részletes teszt alkalmával is meggyőződhetünk az XV950 jó tulajdonságairól, és egy átfogó cikk formájában eljutnak hozzátok a tapasztalatok erről a régi idők stílusjegyeit hordozó, ám nagyon is modern motorról.
Technikai részletek:
Motor
Motor típusa |
4 ütemű, Léghűtéses, 4 szelepes, SOHC, V-elrendezésű 2 hengeres |
Lökettérfogat |
942cc |
Furat x löket |
85,0 mm x 83,0 mm |
Kompresszióviszony |
9,0 : 1 |
Maximális teljesítmény |
38,3 kW (52,1LE) @ 5 500 rpm |
Maximális nyomaték |
79,5 Nm (8,1 kg-m) @ 3 000 rpm |
Kenési rendszer |
Nedves karter |
Kuplung típusa |
Olajban futó, Többtárcsás |
Karburátor |
Üzemanyag-befecskendezés |
Gyújtás |
TCI |
Indítás |
Elektromos |
Váltó |
Állandó áttételű, 5 sebességes |
Kihajtás |
Ékszíjas |
Alváz
Váz |
kettős bölcső |
Első felfüggesztés |
Teleszkópvillák, Ø 41 mm |
Első rugóút |
135 mm |
Villaszög |
29º |
Utánfutás |
130 mm |
Hátsó felfüggesztés |
Lengőkaros |
Hátsó rugóút |
110 mm |
Első fék |
Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm |
Hátsó fék |
Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm |
Első gumi |
100/90-19M/C 57H (Tubeless) |
Hátsó gumi |
150/80B16M/C 71H (Tubeless) |
Méretek
Teljes hossz |
2 295 mm |
Teljes szélesség |
775 mm |
Teljes magasság |
1 160 mm |
Ülésmagasság |
765 mm |
Tengelytáv |
1 570 mm |
Minimális hasmagasság |
135 mm |
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal) |
251 kg |
Üzemanyagtank kapacitása |
12 liter |
Olajtank kapacitása |
4,3 liter |