MotorbemutatóMotorok

Egyediségre hajt az új Yamaha Racer

yamaha xv950 el raton asesino 4Mindenhol hódít a régi korok designja, így a motoros berkekben is egyre több retro géppel találkozhat az erre éhes közönség.

 

Már régebben is voltak szériagyártású, szép, régi korokat idéző klasszikus gépek, melyek ötvözték a hagyományos formákat az épp aktuális technikákkal. A gyártók folyamatosan figyelemmel kísérik a motorépítők munkáját, illetve a motorrajongók által istenített átépítéseket, így alakítják kínálatuk régmúltat idéző modelljeit az egyediségre vágyók számára.

A Yamaha új gépe, az XV950 Racer is egy ilyen letisztult, egyedi stílust képvisel amellett, hogy kialakítása a legmodernebb technikákat vonultatja fel. Persze, az a modell, ami sorozatgyártásra kerül, idővel veszít egyediségéből, ahogy egyre többet látunk belőle az utakon.

A Yamaha ezt a gépet eleve úgy kínálja, hogy azt rengeteg kiegészítővel, utólagosan mindenki a saját ízlése szerint alakíthassa, így biztosítva azt, hogy még egy hasonló ne jöjjön szembe az utcán. Ez az elgondolás már korábban megszületett például a Harley-Davidson marketingesei fejében is. Az amerikaiak híresek az egyedi átalakításokról, és a gépeikhez ajánlott kiegészítők sokaságáról.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Street 750 is épp ilyen szellemben került a piacra. Tervezésekor szempont volt a minél több stílusra való átalakíthatóság lehetőségének biztosítása is. Az XV950 joggal tekinthető ennek konkurenciájaként, mivel a Yamaha is egy könnyen átalakítható modellben gondolkodott. Nyilván, a japán gépen egészen más minden, mint a Streeten. Ez így van rendjén, kellenek az alternatívák. Aki ezt a stílus kedveli, és szereti saját maga alakítani a formákat, de nem barátja az amerikai márkának, biztosan jól választ, ha egy Racer nyergébe pattan.

Annak érdekében, hogy a gyártó bebizonyítsa, egy átalakítás nyomán milyen valóban egyedi gépek születhetnek, a híres német motorépítőt, Marcus Walz-ot szabadította rá az új modellre. Walz hozta a formáját, és egy igazán impozáns Cafe Racert faragott a széria XV950-ből. Ha ennek láttán a retró rajongóknak nem fut össze a nyáluk, nem remeg meg a térdük, és nem jön meg a kedvük egy átépítéshez, akkor semmitől. Walz mindenbe belenyúlt, ahol csak tudott, de persze egy látványos átalakításhoz nem szükséges ennyire radikálisan átdolgozni minden részletet.

A Yamaha Sport Heritage modelljei között szereplő, széria XV950 többek között kis fejidomával, rajtszámtartó oldalidomával, egyedi kipufogó designjával, és a Cafe Racer stílusra jellemző üléspúpjával egyedi színfolt a sok modern formájú, korunk motorpiacát uraló gép között. A végeredmény a Yard Built épített modelljei nyomán jött létre, mely során a gyártó nem csak Walz-ot, hanem sok egyéb motorépítőt is felkért modelljei egyedivé alakítására. Ezek esszenciája csapódott le ebben a gépben.

A Low Rider és a Cafe Racer stílus ötvöződik a nyomatékos, V2-es blokkal szerelt modellben. Üléspozíciója sportos, így nem csak ránézésre hozza a kategóriára jellemző tulajdonságokat, hanem motorozás közben is visszarepíti vezetőjét a régi versenyek világába. Kezelhetőségére sem lehet panasz, mivel ennek maximalizálása is fontos szempont volt a tervezéskor. 765 mm-es ülésmagassága és még a könnyen kezelhető kategóriába tartozó 251 kilója is azt vetíti előre, hogy kisebb termetű motorosok is biztonsággal tudják majd kezelni, így hamar lesz népszerű kezdők, illetve hölgyek körében is.

Remélhetőleg a közeljövőben egy részletes teszt alkalmával is meggyőződhetünk az XV950 jó tulajdonságairól, és egy átfogó cikk formájában eljutnak hozzátok a tapasztalatok erről a régi idők stílusjegyeit hordozó, ám nagyon is modern motorról.

 

Technikai részletek:

Motor

Motor típusa

4 ütemű, Léghűtéses, 4 szelepes, SOHC, V-elrendezésű 2 hengeres

Lökettérfogat

942cc

Furat x löket

85,0 mm x 83,0 mm

Kompresszióviszony

9,0 : 1

Maximális teljesítmény

38,3 kW (52,1LE) @ 5 500 rpm

Maximális nyomaték

79,5 Nm (8,1 kg-m) @ 3 000 rpm

Kenési rendszer

Nedves karter

Kuplung típusa

Olajban futó, Többtárcsás

Karburátor

Üzemanyag-befecskendezés

Gyújtás

TCI

Indítás

Elektromos

Váltó

Állandó áttételű, 5 sebességes

Kihajtás

Ékszíjas

Alváz

Váz

kettős bölcső

Első felfüggesztés

Teleszkópvillák, Ø 41 mm

Első rugóút

135 mm

Villaszög

29º

Utánfutás

130 mm

Hátsó felfüggesztés

Lengőkaros

Hátsó rugóút

110 mm

Első fék

Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm

Hátsó fék

Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm

Első gumi

100/90-19M/C 57H (Tubeless)

Hátsó gumi

150/80B16M/C 71H (Tubeless)

Méretek

Teljes hossz

2 295 mm

Teljes szélesség

775 mm

Teljes magasság

1 160 mm

Ülésmagasság

765 mm

Tengelytáv

1 570 mm

Minimális hasmagasság

135 mm

Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal)

251 kg

Üzemanyagtank kapacitása

12 liter

Olajtank kapacitása

4,3 liter

yamaha xv950 el raton asesino 1yamaha xv950 el raton asesino 2yamaha xv950 el raton asesino 3yamaha xv950 el raton asesino 5

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük