Dupla kuplungos Honda VFR1200F
Magyarországra is megérkezett a VFR1200F dupla kuplungos sebességváltóval szerelt változata.
A januári modellbemutató után végre ki is próbálhattuk a világ első dupla kuplungos motorkerékpárját a VFR1200F-et. A V4-es sport-túra modell legújabb verziója a tapasztalt, jómódú motorosok igényeit kívánja kielégíteni. Erre utal az új modell ára is: míg a sima VFR1200F 3 998 000 Ft-ért kapható, a futurisztikusnak ható VFR1200FD-ért 4 398 000 Ft-ot kell fizetni. A Honda épp ezért a 40-60 év közötti, régen motorozó férfiakat célozta meg ezzel a modellel, de a tapasztalat azt mutatja, hogy azért egy nő is meg tud birkózni vele.
A VFR modellcsalád harminc éves történelme alatt mindig is ügyeltek a sport-túra tradíció megtartására, és a legújabb technológiák alkalmazására. A mostani teszt apropója is egy ilyen különleges, motorkerékpáron első alkalommal alkalmazott műszaki megoldás, a dupla kuplungos váltó bemutatása és kipróbálása volt. Működését és hasznát a sima, manuális váltóval felszerelt VFR1200F tesztelésével kötöttük össze.
A VFR1200FD modell nem egy sima automata sebességváltós motor, hanem egy elektronikus-manuális változat. Ez annyit jelent, hogy nem teljesen automata a váltó, mint pl. a robogóknál, hanem a sofőr aktuális hangulatának, a körülményeknek, vagy vezetési stílusának megfelelően választhat a teljesen automata, a sportos automata vagy a teljesen manuális váltó között.
Még több kép a galériában!Habár meglehet, hogy a sok robbantott ábra végignézése után sem értem teljesen értem a működését a bonyolult szerkezetnek, a próbakörök alatt mindhárom állást kipróbálhattam, így valóban megéreztem a különbséget a teljesen manuális motor és a dupla kuplungos változat között.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A hagyományos, váltós motorokhoz szokott sofőrnek a legfurcsább az, hogy nincs kuplungkar a bal oldali markolat fölött. Ettől induláskor csaknem felborultam, mert miközben nagy lendülettel behúztam volna a kuplungot, már emeltem is a lábam a váltáshoz, így „kapaszkodó” híján majdnem elvesztettem az egyensúlyomat.