Dugó a füledbe
Utoljára akkor hordtam motorozáshoz füldugót, mikor még utasként, a fület sem takaró tökhéj sisakban nyomtam.
Akkoriban egy hosszabb túra után egy fél napig hallottam még a fülemben a forgalom zaját, és a kis sárga szivacsdugók sem sokat segítettek ezen az állapoton. Arról nem is beszélve, hogy a fejemet nem fordíthattam oldalra a motoron, mert akkor a huzat kivitte a fülemből őket.
Szerencsére mára megtaláltam a megoldást a problémámra: ahogy tehettem, Jet sisakra váltottam. Összehasonlíthatatlan volt a különbség. Mivel azonban a teljesen zárt sisakoktól irtózom, azt hittem, ennél kellemesebb már nem lehet az élmény: bár a fülem nem fázik, azért időnként a széltől süvít a plexi, és alig hallom tőle a forgalom zaját.
Mikor kézbe vettem a MotoSafe füldugóját, illetve annak kulcstartóra szerelhető, cipzáras tokját, hittem is meg nem is, hogy ettől majd javul a helyzet. Külsőre mindenesetre szimpatikus volt a kis szürke tok – szerintem a motorosok közül sokan szeretik az ilyen kis apró, praktikus felszereléseket.
Amit a leírás ígér, a két hallójáratba illeszthető esernyő, és mindkettőhöz két különböző szűrő, egy sárga és egy annál erősebb zöld. Én alapból a zölddel kezdtem a próbálkozást, hiszen a bukósisak úgyis szigetel…vagy nem?
Ahogy a használati utasítás is írja, a kis esernyő nyelét praktikus megfelelő méretre vágni. Nekem például majdnem fél centit kellett levágnom belőle, mert első alkalommal, ahogy felhúztam a sisakot, kisodorta fülemből a kis pöcköket. Eleinte így is kényelmetlen volt. A szivacsfüldugó legalább puha anyagból van, ennek meg van egy nyele.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Persze ahogy ennél sokkal rosszabb dolgokhoz is hozzászokik az ember, néhány kilométer után már el is felejtetem, hogy a fülemben van. Valóban minden sokkal csendesebb lett, ami automatikusan azt okozza, hogy eleinte sokkal jobban húzza a gázt az ember. Később pedig olyan hangokat is meghallottam a motorblokk felől, amit addig sohasem, és rögtön aggódni is kezdtem.
Az első motorozás tehát ezzel telt: az első benzinkútnál kivettem a füldugót, és kilométereken át figyeltem, hogy így is hallom-e azokat a fura zörgéseket, majd a következőnél visszatettem, és újra beparáztattam magam. Közben a többiek irigykedtek, és úgy tűnt még potenciális vevőket is leltem. A társaság fele egyáltalán nem sokallta a 8125 Ft-ot – de lehet, hogy csak a kis tok tetszett meg nekik!
A különbséget a füldugó nélküli motorozásokhoz képest otthon alváshoz készülődve figyeltem meg. Ahogy motorozás után este a párnára hajtom a fejem, olyasmi sistergés szokott hallatszani, mint amikor a tengerparton kagylót szorítok a fülemhez. Na ez az a hang, amit nem hallok azóta semelyik este.