A Honda meglepetéseket vitt a Wheels & Waves fesztiválra
A június 12-e és 16-a között, Biarritz-ban megrendezett Wheels & Waves fesztiválon, a Honda Motor Europe a négyhengeres Hondák ötven éves történetét elevenítette fel, ugyanis pont fél évszázada, 1969-ben kezdődött meg a Honda CB750 forgalmazása.
A Wheels & Waves (W&W) egészen más, mint a többi épített motorok köré szerveződő fesztivál, különösképp, hogy számtalan japán és amerikai belpiacos modellt láthatnak az érdeklődők.
Sajátossága, hogy a szörfös és gördeszkás szubkultúra követőinek is otthont ad, és persze jobbnál jobb zenekarok váltják egymást a baszkföldi tengerparton.
A Honda 2019-ben, a CB750 piaci bevezetésének 50. évfordulóját ünnepli, ezért az elmúlt fél évszázad összes jelentős soros, négyhengeres Honda motorkerékpárját kiállította a W&W helyszínéül szolgáló Biarritzban, sőt a legszebb európai átépített CB1000R-eket is elhozta, hogy rámutasson: a „Neo Sport Café” modellcsalád zászlóshajójában fonódnak össze a nagynevű ősök legjobb tulajdonságai.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A CB125R, CB300R, CB650R és CB1000R típust felvonultató „Neo Sports Café” família tagjai nem egyszerű retró motorkerékpárok, sokkal inkább ultramodern klasszikusok, melyeknél a régmúlt szemet gyönyörködtető formai elemeihez a legújabb, leghatékonyabb műszaki megoldások társulnak.
A 12 egyedi, lélegzetelállító custom CB1000R egyebek mellett Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból és Svájcból érkezett, s kordokumentumként ott állt mellettük egy eredeti, 1969-es CB750 is, ami az elmúlt évtizedek soros, négyhengeres Hondáinak állított emléket.
A Honda CB750 olyan volt 1969-ben, mint egy látomás – tulajdonképpen minden téren új mércét állított. Azon túlmenően, hogy ez volt a világ első sorozatgyártású soros, négyhengeres, 750 cm3-es motorkerékpárja, első szériamotorként kapott önindítót és alapáras tárcsaféket. Eredetileg az Egyesült Államok piacára szánták, méghozzá roppant versenyképes, 1495 dolláros áron, de híre villámgyorsan terjedt szerte a világon, és meg is alapozta az elkövetkező ötven év sikereit.
A Honda kiállítási területén három egyedi építésű CB1000R is helyet kapott, ezek a spanyol Dream Garage custom motoroknak kiírt versenyén álltak rajthoz. A Hakuba Motostól érkező, Alfredo névre keresztelt átépítést például Freddie Spencer CB1000R-je inspirálta, műszaki színvonaláról pedig sokat elárul, hogy ott lesz a Jaizkibel hegységbe vezető Punks Peak futamon, amivel az ötnapos fesztivál kezdetét veszi.
Svájcot két nagyon különböző CB1000R képviselte Franciaországban. Egyikük CB1000R-adical fantázianéven, a Fuhrer Moto és Gannet Design munkájaként látott napvilágot, agresszív megjelenését Walter Oberli terepmintás fényezése és a Rotobox karbonkerék-garnitúrája teszi teljessé. Közvetlenül szomszédságában állították közszemlére az Africa Four CRF1000R-t, ami a jelenleg forgalmazott Honda motorkerékpárok egyedi megoldásait vonja össze, s olyan részletek varázsolják igazán különlegessé, mint az aranyszínű felnigarnitúra, a CRF450R-fejidom vagy a HRC-témájú fényezés.
A Honda Italy három motort hozott Biarritzba, melyek közül aligha nem az aranyba öltöztetett, álomszép „The Tribute” a legérdekesebb – tervezőit az 1969-es CB750 eredeti színei ihlették.
Franciaországból négy egyedi CB1000R sereglett össze a Honda standjára, ezek közül egy a biarritzi 3C Motos motorkerékpár-kereskedés szakembereinek munkája. Feketére fényezett alkatrészeivel vélhetően a W&W egyik legfeltűnőbb szereplője volt.
Bővebb információért és – a 12 CB1000R-ről készült – további fényképekért, kérjük, keresse fel a www.hondanews.eu honlapot.
Fotók: Honda Press, Wheels and Waves facebook