HírekMotorbemutatóMotorok

Ducati V21 L lesz a FIM MotoE világbajnokság versenymotorja

2023-tól a Ducati váltja az Energicát, mint a MotoGP-t támogató FIM MotoE világbajnokság kizárólagos motorszállítója, és a V21 L az a gép, amely a sorozatban fog versenyezni. A Ducati már korábban is közzétett képeket a tesztelés alatt álló V21 L-ről, de a vállalat most teljesen leleplezte a motort.

Ducati V21 L MotoE prototípusA specifikációk között szerepel egy 150 lóerős villanymotor és 225 kg-os összsúly, ami 12 kg-mal kevesebb, mint a Dorna és a FIM által előírt eredeti specifikáció. A nyomaték csúcsértéke 140 Nm, ami több, mint egy Panigale V4-esé. A Ducati tesztjei során a V21 L elérte a 275 km/órás végsebességet.

A Harley-Davidson LiveWire elektromos motorkerékpár spin-offja által az új S2 Del Mar modellhez használt „Arrow” platformhoz hasonlóan a Ducati V21 L is a 18 kWh-s akkumulátorcsomagot használja szerkezeti elemként, de míg az Arrow platform az akkumulátort egy ötvözetből készült monocoque-ba csomagolja, addig a Ducati szénszálas héjat használ a szilárdság érdekében. Elöl egy öntött ötvözetből készült segédváz van csavarozva a kormányfej tartására.

LiveWire bemutatja S2 Del Mar elektromos motorkerékpárját

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Triumph TE-1 elektromos prototípushoz hasonlóan az akkumulátor is „21700” cellákból (21 mm átmérőjű, 70 mm hosszú) áll – ugyanez a típus, amelyet a Teslákban és a laptopok akkumulátoraiban használnak. Összesen 1152 ilyen cellát csomagoltak az akkumulátorcsomagba, amely 110 kg-ot nyom – a kerékpár teljes tömegének mintegy felét.

Míg a Triumph 50 kW-os töltőrendszert alkalmaz, amely 20 perces feltöltést tesz lehetővé, addig a Ducati V21 L 20 kW-os töltőaljzattal rendelkezik, és 45 percbe telik, amíg az akkumulátor 0%-ról 80%-os töltöttségi szintre emelkedik.

A motor elektromos rendszere 800 V feszültségen működik, az akkumulátortól az ülés alatt található inverterhez, majd a váltóáramú hajtómotorhoz vezet, amely akár 18 000 fordulat/perc sebességgel is pörög. A motor és az akkumulátor külön-külön hűtőrendszerrel rendelkezik, mivel mindkettő más-más hőmérséklet-tartományban működik a legjobban.

Vincenzo De Silvio, a Ducati kutatás-fejlesztési igazgatója elmondta: „A Ducati számára a lehetőség, hogy a FIM MotoE világbajnokság beszállítója lehet, nem csak technológiai szempontból izgalmas vállalkozás, hanem a legjobb módja annak, hogy értelmezzük az új évezred kihívásait.

A versenysport ideális terepet jelent az innovatív technológiák kifejlesztéséhez, amelyeket aztán átültethetünk a szériamotorokba. Jelenleg a legfontosabb kihívások ezen a területen továbbra is az akkumulátorok méretével, súlyával és autonómiájával, valamint a töltőhálózatok elérhetőségével kapcsolatosak.

A Ducati FIM MotoE világbajnokságon szerzett tapasztalatai alapvető támogatást jelentenek a termékfejlesztés számára, a technológia és a kémia fiziológiai fejlődésével együtt. A vállalat belső szaktudásának növekedésének segítése elengedhetetlen ahhoz, hogy készen álljunk, amikor eljön az idő az első utcai elektromos Ducati gyártásba vételére.”

A vázon és az elektromos rendszeren kívül a V21 L alkatrészei nagyrészt hagyományos versenyfelszerelésből állnak. A villák Öhlins NPX 25/30-as egységek, amelyekhez egy TTX36-os hátsó lengéscsillapító csatlakozik, és ugyanettől a cégtől származik egy kormánycsillapító is. Ez mind a Ducati Superleggera V4 szupermotorkerékpárján használt készlet. A fékeket a Brembo szállítja, 338,5 mm-es első tárcsákkal, amelyek a szokásosnál vastagabbak és belülről bordázottak, hogy javítsák a hűtést.

A Ducati más versenymotorjaihoz hasonlóan kipörgésgátlót, csúszásgátlót, gurulásgátlót, valamint választható gáz- és féktérképeket használnak. A Ducati szerint még évekbe telik, mire közúti használatra szánt elektromos motorkerékpárt gyártanak, de mire a „Go Street” sorozatba kerül, a MotoE-sorozatból származó kutatás-fejlesztés – ahol 18 azonos motor vesz részt minden egyes versenyen – azt jelenti, hogy több ezer kilométernyi tesztelés áll majd rendelkezésére a legkeményebb körülmények között.

Forrás: DealerWorld, fotó: Ducati

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük