EseményekMotorkiállítás

Custom Chrome Europe 2009 Dealer Show

amd 090331 1Ezúttal egy olasz motorépítő lett az Európa-bajnok az AMD hivatalos motorépítő versenyén, így három olasz műhely is bekerült a lejobb tíz közé. A hét magyar nevező közül idén sajnos senki nem vehett át díjat.

Az év eleje óta zajló recesszió, és az ezzel kapcsolatos aggodalmak ellenére az elmúlt hétvégén a németországi Maizban zajló Custom Chrome Dealer Show és a vele egy időben megrendezett AMD Motorépítő Európa-Bajnokság rekord számú résztvevővel zajlott, köztük olyan világhírű építőműhelyekkel, mint Arlen Ness, Marcus Walz, vagy Fred Kodlin.

A hétvége folyamán a legendás motorépítő Arlen Ness és a Victory-Europe National Sales Brand Managere Jan Breckwoldt bemutatta a Victory márka 10. évfordulója alkalmából Arlen Ness által tervezett és dedikált, “Limited Edition“ Victory-t. Arlen Ness-t ezúttal életműdíjjal is jutalmazták. A versenyre benevezett 116 gyönyörű, épített motorkerékpár 16 különböző országból érkezett a megmérettetésre, és meg nem erősített források szerint a kiállító viszonteladók is rekordeladásokat produkáltak.

 

Magyarországról ezúttal hat műhely hét alkotása nevezett a Wild magazin támogatásával, négy motor esetében a teljes költséget a lap vállalta. A Gigamachine, és a Monster Customs motorjai, mint az első Motorépítő Párbaj szereplői juthattak ki. A két Sportster a freestyle kategóriában indult. A King Machine Choppers radikális Ultima Hell Bent-je is ezt a kategóriát erősítette, valamint az Iron Farm szintén Ultima blokkos Devil Horse-a is. A Sapka Művek V-Rod-ja, valamint a Radical Garage softail-je a módosított Harley kategóriában indult.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Végeredmények

Freestyle kategória
1. – Big Twin Motors, Panster, Olaszország
2. – SE Service, Harrier, Svédország
3. – Flying Choppers, Cloud 9, Finnország
4. – Andreoli Motorcycles, Ventidue, Olaszország
5. – Special Parts Supply, Speed-Demon, Hollandia
6. – Riverside Motocyclettes, Clearspeed, Franciaország
7. – Anders Göth, Svédország
8. – Wildstyle, Don Scalfare, Csehország
9. – Bobber Cycles, Chenz’e Arrenda, Olaszország
10. – TGS Motorcycles, Seppster 3, Németország
11. – Lamb Engineering, Cafe Rouge, Egyesült Királyság
12. – Destiny Cycles, High Roller, Egyesült Királyság
13. – Bonneville, Cashmir, Spanyolország
14. – Classic Bikes, Lost Knuckles, Németország
15. – USM GmbH, Foxy Lady, Németország
16. – Nicolas Chauvin Design, Wild Night, Franciaország
17. – Lasse Sundberg, Indian XXL, Svédország
18. – Garage65, 5’ini, Olaszország
19. – Dub Performance, Protoslug, Franciaország
20. – Hogtech Sweden AB, Chopper No 1962, Svédország

Módosított Harley kategória
1. – Thunderbike, Build a Billy, Németország
2. – Gerrado Chilico, La Fenice, Olaszország
3. – Franz Wielath, 49er, Németország

Custom Chrome kategória
1. – TGS Motorcycles, Instellar Overdrive, Németország
2. – Big Twin Motors, Vampiria, Olaszország
3. – Manhattan V2 parts, Doc’s Toy, Németország

A fentiek mellett még egy magyar motor volt kiállítva Mainzban. A nemzetközi bajnokság első elektromos hajtású custom-ja, a Wild magazin 161. számában bemutatott „Lahor hercegének motorja”, amelyet a Gigamachine épített az Operett színház számára.

Ahogy eddigi években is, az AMD motorszépségversenyén a ‘Freestyle’ kategória győzteseit a kiállító motorépítő műhelyek értékelése alapján hirdették ki, a díjakat pedig a rendezvénynek helyszínt biztosító Custom Chrome Europe és forgalmazói ajánlják fel. A Custom Chrome maga pedig azt is vállalta, hogy az első három díjazott motorkerékpárt a DHL segítségével eljuttatja a 6. Hivatalos Motorépítő Világbajnokságra Sturgisbe augusztusban.

Gigi Esposito és Luca Pizzano a Nápoly mellett székelő Big Twin Motors tulajdonosai megismételték a januári, veronai sikerüket a “Panster” nevű motorral. Idén ők végeztek az első helyen, ezzel hazavihették a 2009-es Európa-bajnoki díjat. A második helyezett a korábbi Világ- és Európa-bajnok svéd Stellan Egeland lett az SE Service-től. Radikális építése, a “Harrier” nevű BMW telis-tele volt technológia bravúrokkal.

A harmadik helyezett a finn Andy Niemi lett a Flying Choppers tulajdonosa, aki nagy rajongója a korai 70-es éveket idéző choppereknek. A “Cloud 9” nevű motor már eddig is majdnem minden rendezvényen elért valamilyen eredményt, mióta tavaly először bemutatták a nagyközönségnek Svédországban a Twin Club MC által szervezett Custom Bike Show-n.

Mindhárom győztes motor, valamint a többi kiállított kétkerekű is azt bizonyítja, hogy az épített motorok piaca a szemünk láttára folyamatosan változik. A XXI. század első évtizedében a customizing szó jelentése csaknem egyé vált a látványos műszaki megoldásokkal, míg a második évtizedbe lépve a stílusok teljes kavalkádját láthatjuk majd. Ezen a piacon minden lehetséges trend megél egymás mellett, így egyre több vásárlót hódít meg magának, és már nem állíthatjuk, hogy csak egy divatos stílus létezik.

amd 090331 2amd 090331 3amd 090331 wildVision Ness 09 GripVision Ness 09 Rear3QBeautyVision Ness 09 RearLogoVision Ness 09 SeatVision Ness 09 vis

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük