fbpx

Custom Chrome Europe 2009 Dealer Show

Ezúttal egy olasz motorépítő lett az Európa-bajnok az AMD hivatalos motorépítő versenyén, így három olasz műhely is bekerült a lejobb tíz közé. A hét magyar nevező közül idén sajnos senki nem vehett át díjat.

Az év eleje óta zajló recesszió, és az ezzel kapcsolatos aggodalmak ellenére az elmúlt hétvégén a németországi Maizban zajló Custom Chrome Dealer Show és a vele egy időben megrendezett AMD Motorépítő Európa-Bajnokság rekord számú résztvevővel zajlott, köztük olyan világhírű építőműhelyekkel, mint Arlen Ness, Marcus Walz, vagy Fred Kodlin.

A hétvége folyamán a legendás motorépítő Arlen Ness és a Victory-Europe National Sales Brand Managere Jan Breckwoldt bemutatta a Victory márka 10. évfordulója alkalmából Arlen Ness által tervezett és dedikált, “Limited Edition“ Victory-t. Arlen Ness-t ezúttal életműdíjjal is jutalmazták. A versenyre benevezett 116 gyönyörű, épített motorkerékpár 16 különböző országból érkezett a megmérettetésre, és meg nem erősített források szerint a kiállító viszonteladók is rekordeladásokat produkáltak.

 

Magyarországról ezúttal hat műhely hét alkotása nevezett a Wild magazin támogatásával, négy motor esetében a teljes költséget a lap vállalta. A Gigamachine, és a Monster Customs motorjai, mint az első Motorépítő Párbaj szereplői juthattak ki. A két Sportster a freestyle kategóriában indult. A King Machine Choppers radikális Ultima Hell Bent-je is ezt a kategóriát erősítette, valamint az Iron Farm szintén Ultima blokkos Devil Horse-a is. A Sapka Művek V-Rod-ja, valamint a Radical Garage softail-je a módosított Harley kategóriában indult.

Végeredmények

Freestyle kategória
1. – Big Twin Motors, Panster, Olaszország
2. – SE Service, Harrier, Svédország
3. – Flying Choppers, Cloud 9, Finnország
4. – Andreoli Motorcycles, Ventidue, Olaszország
5. – Special Parts Supply, Speed-Demon, Hollandia
6. – Riverside Motocyclettes, Clearspeed, Franciaország
7. – Anders Göth, Svédország
8. – Wildstyle, Don Scalfare, Csehország
9. – Bobber Cycles, Chenz’e Arrenda, Olaszország
10. – TGS Motorcycles, Seppster 3, Németország
11. – Lamb Engineering, Cafe Rouge, Egyesült Királyság
12. – Destiny Cycles, High Roller, Egyesült Királyság
13. – Bonneville, Cashmir, Spanyolország
14. – Classic Bikes, Lost Knuckles, Németország
15. – USM GmbH, Foxy Lady, Németország
16. – Nicolas Chauvin Design, Wild Night, Franciaország
17. – Lasse Sundberg, Indian XXL, Svédország
18. – Garage65, 5’ini, Olaszország
19. – Dub Performance, Protoslug, Franciaország
20. – Hogtech Sweden AB, Chopper No 1962, Svédország

Módosított Harley kategória
1. – Thunderbike, Build a Billy, Németország
2. – Gerrado Chilico, La Fenice, Olaszország
3. – Franz Wielath, 49er, Németország

Custom Chrome kategória
1. – TGS Motorcycles, Instellar Overdrive, Németország
2. – Big Twin Motors, Vampiria, Olaszország
3. – Manhattan V2 parts, Doc’s Toy, Németország

A fentiek mellett még egy magyar motor volt kiállítva Mainzban. A nemzetközi bajnokság első elektromos hajtású custom-ja, a Wild magazin 161. számában bemutatott „Lahor hercegének motorja”, amelyet a Gigamachine épített az Operett színház számára.

Ahogy eddigi években is, az AMD motorszépségversenyén a ‘Freestyle’ kategória győzteseit a kiállító motorépítő műhelyek értékelése alapján hirdették ki, a díjakat pedig a rendezvénynek helyszínt biztosító Custom Chrome Europe és forgalmazói ajánlják fel. A Custom Chrome maga pedig azt is vállalta, hogy az első három díjazott motorkerékpárt a DHL segítségével eljuttatja a 6. Hivatalos Motorépítő Világbajnokságra Sturgisbe augusztusban.

Gigi Esposito és Luca Pizzano a Nápoly mellett székelő Big Twin Motors tulajdonosai megismételték a januári, veronai sikerüket a “Panster” nevű motorral. Idén ők végeztek az első helyen, ezzel hazavihették a 2009-es Európa-bajnoki díjat. A második helyezett a korábbi Világ- és Európa-bajnok svéd Stellan Egeland lett az SE Service-től. Radikális építése, a “Harrier” nevű BMW telis-tele volt technológia bravúrokkal.

A harmadik helyezett a finn Andy Niemi lett a Flying Choppers tulajdonosa, aki nagy rajongója a korai 70-es éveket idéző choppereknek. A “Cloud 9” nevű motor már eddig is majdnem minden rendezvényen elért valamilyen eredményt, mióta tavaly először bemutatták a nagyközönségnek Svédországban a Twin Club MC által szervezett Custom Bike Show-n.

Mindhárom győztes motor, valamint a többi kiállított kétkerekű is azt bizonyítja, hogy az épített motorok piaca a szemünk láttára folyamatosan változik. A XXI. század első évtizedében a customizing szó jelentése csaknem egyé vált a látványos műszaki megoldásokkal, míg a második évtizedbe lépve a stílusok teljes kavalkádját láthatjuk majd. Ezen a piacon minden lehetséges trend megél egymás mellett, így egyre több vásárlót hódít meg magának, és már nem állíthatjuk, hogy csak egy divatos stílus létezik.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x