fbpx

Villám Géza átadja a volánt

bamako kormanyvalt 5149Az elmúlt héten Villám Géza a Budapest-Bamako futam alapítója hivatalosan is átadta a volánt az új szervező bizottságának. A két ős-bamakós, Polgár András és Polgár Tamás nevével fémjelzett szervezőség jelentős újításokat ígér az 5. születésnapját ünneplő versenyre és túrára.

Az 5. születésnapjára készülő Budapest-Bamako az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül. Az első fapados Dakaron 2005. decemberében a Hősök teréről 42 csapat startolt, míg 2009-ben már 600-nál több résztvevő hajtott át a rajtkapu alatt. A mezőny nagyságával együtt nőttek az igények, mind a szervezettségi szint, mind a szolgáltatások terén.

A terep is évről-évre keményebb lett, így idén januárban az afrikai táv túlnyomó részét aszfalt utaktól távol, sárban, kő- és homoksivatagon, füves és fás szavannán keresztül tették meg a résztvevők. Rendkívüli emberi teljesítményt követelt a verseny kategória indulóitól a régi Dakar útvonalak érintése, a csapatok magukra voltak utalva bármilyen szerviz asszisztencia nélkül.

„Célunk, hogy a Bamako szellemiségét és tradícióit megőrizve egy professzionálisan szervezett, környezetbarát, karitatív mega-rallyt nyújtsunk az indulóknak” – nyilatkozta Polgár András, aki öccsével Tamással a 2005-ös Bamakón Trabanttal jutott el Bamakóba. „A verseny kategóriában induló száz csapat kiértékelése és elbírálása az eddiginél komolyabb infrastruktúrát és személyzetet igényel” – tette hozzá Polgár András, az új versenyigazgató.

A futam alapítója természetesen nem tűnik el a Bamakóról. Villám Géza fővédnökként és média igazgatóként továbbra is fontos szerepet tölt majd be a Nagy Afrikai Futam életében. „Sosem szerettem, ha főszervezőnek hívnak. A Bamako eddig elég kaotikus és szervezetlen volt, ahhoz, hogy ezt a titulust valaki megkapja.” – nyilatkozta a volt rádiós.

A Dakar Rally afrikai kivonulása óta a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai autóverseny és a világ legnagyobb amatőr ralija. A gazdasági válság és az autóipart sújtó recesszió sem kedvez a drága professzionális futamoknak és a profi autósportnak. A Budapest-Bamakora túra-kategóriában viszont már február végén betelt a nevezési keret, és a verseny kategóriában is pár hely áll csak rendelkezésre.

„Célunk, hogy professzionális marketing és szponzorációs eszközöket bevetve támogatói oldalról is attraktívabbá tegyük a Budapest-Bamakot” – mondta Polgár Tamás. A futam ugyanis az elmúlt négy évben a motorsport világában egyedül álló módon szponzoráció nélkül tett szert nemzetközi népszerűségre.

Kíváncsian várjuk hát, hogy az idáig egyetlen női motoros, Semmi-Kis Tünde 2010-ben is elindul-e a futamon, illetve hogy lesz-e rajta kívül más bátor motoros hölgy, aki nekivág majd a kalandnak.

bamako kormanyvalt 0714bamako kormanyvalt 3546bamako kormanyvalt 3566bamako kormanyvalt 3576bamako kormanyvalt 3576 smbamako kormanyvalt 4236bamako kormanyvalt 5143bamako kormanyvalt 5147bamako kormanyvalt 5147 smallbamako kormanyvalt 5148bamako kormanyvalt 5150bamako kormanyvalt 5151bamako kormanyvalt 5152bamako kormanyvalt 5153bamako kormanyvalt 5154bamako kormanyvalt 5156

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x