fbpx

Villám Géza átadja a volánt

Az elmúlt héten Villám Géza a Budapest-Bamako futam alapítója hivatalosan is átadta a volánt az új szervező bizottságának. A két ős-bamakós, Polgár András és Polgár Tamás nevével fémjelzett szervezőség jelentős újításokat ígér az 5. születésnapját ünneplő versenyre és túrára.

Az 5. születésnapjára készülő Budapest-Bamako az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül. Az első fapados Dakaron 2005. decemberében a Hősök teréről 42 csapat startolt, míg 2009-ben már 600-nál több résztvevő hajtott át a rajtkapu alatt. A mezőny nagyságával együtt nőttek az igények, mind a szervezettségi szint, mind a szolgáltatások terén.

A terep is évről-évre keményebb lett, így idén januárban az afrikai táv túlnyomó részét aszfalt utaktól távol, sárban, kő- és homoksivatagon, füves és fás szavannán keresztül tették meg a résztvevők. Rendkívüli emberi teljesítményt követelt a verseny kategória indulóitól a régi Dakar útvonalak érintése, a csapatok magukra voltak utalva bármilyen szerviz asszisztencia nélkül.

„Célunk, hogy a Bamako szellemiségét és tradícióit megőrizve egy professzionálisan szervezett, környezetbarát, karitatív mega-rallyt nyújtsunk az indulóknak” – nyilatkozta Polgár András, aki öccsével Tamással a 2005-ös Bamakón Trabanttal jutott el Bamakóba. „A verseny kategóriában induló száz csapat kiértékelése és elbírálása az eddiginél komolyabb infrastruktúrát és személyzetet igényel” – tette hozzá Polgár András, az új versenyigazgató.

A futam alapítója természetesen nem tűnik el a Bamakóról. Villám Géza fővédnökként és média igazgatóként továbbra is fontos szerepet tölt majd be a Nagy Afrikai Futam életében. „Sosem szerettem, ha főszervezőnek hívnak. A Bamako eddig elég kaotikus és szervezetlen volt, ahhoz, hogy ezt a titulust valaki megkapja.” – nyilatkozta a volt rádiós.

A Dakar Rally afrikai kivonulása óta a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai autóverseny és a világ legnagyobb amatőr ralija. A gazdasági válság és az autóipart sújtó recesszió sem kedvez a drága professzionális futamoknak és a profi autósportnak. A Budapest-Bamakora túra-kategóriában viszont már február végén betelt a nevezési keret, és a verseny kategóriában is pár hely áll csak rendelkezésre.

„Célunk, hogy professzionális marketing és szponzorációs eszközöket bevetve támogatói oldalról is attraktívabbá tegyük a Budapest-Bamakot” – mondta Polgár Tamás. A futam ugyanis az elmúlt négy évben a motorsport világában egyedül álló módon szponzoráció nélkül tett szert nemzetközi népszerűségre.

Kíváncsian várjuk hát, hogy az idáig egyetlen női motoros, Semmi-Kis Tünde 2010-ben is elindul-e a futamon, illetve hogy lesz-e rajta kívül más bátor motoros hölgy, aki nekivág majd a kalandnak.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x