EseményekMotoros túra

2014-ben kilencedszer indul a Budapest-Bamako

budapest bamako2014A 2014-es futam – Bamako helyett – a tervek szerint Gambia fővárosában, Banjulban ér majd véget.

 

 

A Budapest-Bamako, Nagy Afrikai Futam szervezői már hivatalosan is bejelentették a 2014-es verseny-, és kalandtúra hivatalos útvonalát. A 8500 kilométeres transzkontinentális sivatagi rally, jövő januárban ismét Budapestről rajtol.

A két hetes futam a feszült politikai helyzet miatt idén sem Bamakoban zárul. „Ez az első alkalom, hogy Gambiában ér véget a futam. Ez egy nagyok kicsi, de csodálatos ország. A fővárosnak is mindössze 40 000 lakosa van” – mondta a futam alapítója, Villám Géza.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A kilencedik alkalommal megrendezendő maraton rally európai szakasza lerövidült. A csapatok az olaszországi Genova kikötőjéből hajóznak majd át Marokkóba. Marokkóban, a csak kékre festett, középkori házakból álló Chefchaouen városa lesz az első célpont.

Innen rajtol a versenykategória, és az idén először megrendezésre kerülő időméréses tereprally kategória.

A merzougai dűnerendszeren lépik át az indulók a Szahara kapuját. Az első sivatagi napon dűnékkel, kősivataggal és navigációs nehézségekkel kell majd megküzdeniük az indulóknak. „Az első teljes afrikai nap közel 700 kilométer lesz földúton. A versenyben itt válnak el a tapasztalt indulók az elsőbálozóktól” – tette hozzá Villám Géza.

Az Atlanti-óceán partján folytatódik a futam, Nyugat Szaharán át. Mauritániában 2014-ben is külön utakon halad a verseny és túra kategória. A versenyzőknek, puha homokos, dűnés utakat ígérnek a szervezők, Akjoujt városáig. A túra kategóriában indulók pedig a Banc D’Arguin Nemzetik Park különleges állat-, és madárvilágát csodálhatják meg.

Jövőre is megrendezik a szokásos “Beach Party”-t a Budapest-Bamakoról elnevezett B2 Beachen.

Az idei futamon több lesz a városokban töltött éjszaka. 2014-ben etap végpont lesz a mauritán Nouadhibou és Szenegál volt gyarmati fővárosa, Saint Louis.

A Saint Louis barátságos óvárosában töltött éjszaka után a versenyzők Szenegál szavannáin robognak le Gambia dél-keleti csücskéig. Az országot átszelő Gambia folyó déli partján, egy csimpánz rezervátumon, a világhírű Kigani West Nemzeti Parkon is áthalad majd a futam. Itt krokodilokkal, vízilovakkal és pávián csordákkal tarkított vörös salakos utakon halad majd a mezőny Banjulig.

Kalandban az idén sem lesz hiány. A több mint 5000 kilométeres afrikai szakasz oroszlánrésze poros földutakon zajlik. „A Bamakon egy dolog biztos, hogy mindig minden bizonytalan”– mondta Villám Géza.

A két hetes transz-szaharai autóverseny, a világ legnagyobb amatőr rallyja. A futam elvei szerint „bárki, bármivel, bárhogy” indulhat. Az elmúlt években Trabantok, Daciak, Ladák, mentő- és tűzoltó autók is nekivágtak a távnak.

A 2014-es futamra eddig 300 induló jelentkezett 22 országból. Az idei verseny Magyarországon, Szlovénián, Olaszországon, Marokkón, Mauritánián és Szenegálon halad keresztül a gambiai befutóig.

Részletes etapok:

Január 24,25,26,27 Budapest – Chefchaouen 3,226km

Január 28 Chefchaouen – Rissani 622km

Január 29 Rissani – Sidi Ifni 751km

Január 30 Sidi Ifni – Bojdour 673km

Január 31 Bojdour – Guergerat 634km

Február 1 Guergerat-Nouadhibou (Rest Day) 63km

Február 2 Nouadhibou – Akjoujt 523km

Február 2 Nouadhibou – B2 Beach 420km

Február 3 Akjooujt – Nouakchott 360km

Február 3 B2 Beach – Nouakchott 140km

Február 4 Noukchott – St. Louis 303km

Február 5 St. Louis – Kaye Boubou 380km

Február 6 Kayes Boubou – Wassadougou 270km

Február 7 Wassadougou – Georgetown 220km

Február 8 Georgetown – Kiang West National Park 180km

Február 9 Kiang West – Banjul 156km

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük