MotorbemutatóMotorok

Bull, Isti choppere – A CZ-k legszebBIKA

jawa czetka bull videk 11Jánki Pisti (alias Bull) barátomat akkor ismertem meg, amikor megvette a korábbi 175-ös Jawa Sport Czetkámat. Azt később amerikai cserediáksága költségeit fedezendő, eladta, és később megkeresett, hogy építsek neki egy 350-est, de choppert.

Zártkertben laktak, földes út vezetett oda, tehát erre is jónak kellett lennie. Ő is segített az építésben. Az az igazság, hogy a villamos rendszere nem volt túl jó, egy sikertelen kísérlet maradt ebből a szempontból, viszont a váltómechanizmus zseniális (Pisti találta ki).

Később deréksérülése és pánikbetegsége miatt eladta, állítólag Vértesszőlősre került a vas, de konkrétumot nem tudok. 2004 körül fejeztem be. Egyébként élőben sokkal jobban mutatott, mint a képeken.

A motor alapja egy 472-es 350-es CZ. Gyári blokk és váz, teljesen vágatlanul. Az elejébe merevített, erősített ETZ villa került kerekestül. A csapágyazása betétcsészével módosított, alul kúpgörgős. Ez még lejjebb ültette volna az elejét, ezért illesztett 60 mm-es toldás került a villába, ami megoldotta a vágott rugó előfeszítését is.

Az illesztés trükkösen el van takartatva a csavarodást megakadályozó merevítéssel. A lámpafej MTZ traktoré, a lámpakeret 50-es Simsoné, a foncsor Nagypolszki, a foncsorrögzítő rugók MZ-ről valók.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A műszeróra a gyári, LED-es visszajelzőkkel. A villamos csatlakozások a merevítést is takaró villatáskában vannak elrejtve. Az első sárvédő Jawa 250-ből lett módosítva. A tank is erről a típusról való.

Az előretolt lábtartórendszer saját gyártmány, és korracélból készült. A váltómechanizmus Isti ötlete volt, remekül működik. A Skoda gyújtáskapcsoló egyben ülészárként is működik. A hátsó fékbovden is Skodáé. Hátra az eredeti kerékagyra 16’-os MZ felni került, Jawa küllőkkel.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük