fbpx

Bull, Isti choppere – A CZ-k legszebBIKA

jawa czetka bull videk 11Jánki Pisti (alias Bull) barátomat akkor ismertem meg, amikor megvette a korábbi 175-ös Jawa Sport Czetkámat. Azt később amerikai cserediáksága költségeit fedezendő, eladta, és később megkeresett, hogy építsek neki egy 350-est, de choppert.

Zártkertben laktak, földes út vezetett oda, tehát erre is jónak kellett lennie. Ő is segített az építésben. Az az igazság, hogy a villamos rendszere nem volt túl jó, egy sikertelen kísérlet maradt ebből a szempontból, viszont a váltómechanizmus zseniális (Pisti találta ki).

Később deréksérülése és pánikbetegsége miatt eladta, állítólag Vértesszőllősre került a vas, de konkrétumot nem tudok. 2004 körül fejeztem be. Egyébként élőben sokkal jobban mutatott, mint a képeken.{loadposition cikkreklam}

A motor alapja egy 472-es 350-es CZ. Gyári blokk és váz, teljesen vágatlanul. Az elejébe merevített, erősített ETZ villa került kerekestül. A csapágyazása betétcsészével módosított, alul kúpgörgős. Ez még lejjebb ültette volna az elejét, ezért illesztett 60 mm-es toldás került a villába, ami megoldotta a vágott rugó előfeszítését is.

Az illesztés trükkösen el van takartatva a csavarodást megakadályozó merevítéssel. A lámpafej MTZ traktoré, a lámpakeret 50-es Simsoné, a foncsor Nagypolszki, a foncsorrögzítő rugók MZ-ről valók.

jawa cz 472A műszeróra a gyári, LED-es visszajelzőkkel. A villamos csatlakozások a merevítést is takaró villatáskában vannak elrejtve. Az első sárvédő Jawa 250-ből lett módosítva. A tank is erről a típusról való.

Az előretolt lábtartórendszer saját gyártmány, és korracélból készült. A váltómechanizmus Isti ötlete volt, remekül működik. A Skoda gyújtáskapcsoló egyben ülészárként is működik. A hátsó fékbowden is Skodáé. Hátra az eredeti kerékagyra 16’-os MZ felni került, Jawa küllőkkel.

NaNa

Motoros újságírói pályafutását 1995-ben kezdte gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgázott a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkáját a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írta. 2006-ban alapította meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások