KiemeltMotorokMotortesztek

Belopta magát a szívembe: Honda CBR650R 2024 teszt – VIDEÓVAL!!!

Ha egy szóval kellene jellemeznem csak annyit mondanék róla hogy egy kezesbárány. Ez volt az első gondolatom, amikor tesztelhettem a 2024-es Honda CBR 650R-t. 

Mikor először megláttam A Honda CBR650R-t, az volt a benyomásom hogy nagyon a helyén van minden. A formatervezés 5 csillagos. Mikor már együtt suhantunk, kiderült hogy ez duplán is igaz. Nem csak esztétikailag impozáns látvány hanem funkcionális elemei is vannak. Mint például, a fejidom és plexi kialakítása meglepően jól eltereli a menetszelet a fejemről. Bár bizonyos sebesség felett hallottam valami gyenge sípoló hangot, de lehet hogy ez csak a sisakom hibája. Vagy a motor és a sisakom nem kompatibilis. A kezemről pedig szinte teljesen eltereli a szelet.

A tükrök megfelelő méretűek, elég jól látni benne a mögöttes forgalmat.

Az 5″-os TFT kijelzőn napsütésben és este is jól látható minden. Egyszerre látható a sebesség és a fordulatszám is, valamint az aktuális sebességfokozat is.

Továbbá összehangolható a Honda RoadSync nevü alkalmazással, mely megjeleníti a kijelzőn a navigációt, így nincs szükség telefontartóra ezáltal megóvja telefonunkat az esetleges rongálódástól. Egy gombbal vezérelhető és elég egyszerűen kezelhető. Innen vezérelve kiválaszthatom a zenehallgatást is, változtathatom a hangerőt, valamit ha akarom felolvassa az üzenetet is ami épp érkezett. 

A tank kialakítása, robusztus, de egyben nagyon kényelmes is. A combom pontosan beleilleszkedik a tank oldalán kialakított helyére. Egy rövid és fura formájú kipufogó dobot kapott, ami szerintem jól illeszkedik a formához, legalábbis nekem tetszik.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Nekem teljesen megfelelő a motor magassága,  és a hosszú lábam ellenére az ülés és a pedálok közti távolság sem volt kényelmetlen. 

Az első ülés kényelmesnek bizonyult, de a hátsó nagyon kemény. Ezen a motoron biztos nem akarnék hátul utazni.

Azt hittem hogy nehezebben fogom megszokni a túramotor után ezt a supersport kategóriát, de mivel nagyon könnyen kezelhető gép, az első pár méter után megvolt az összhang. A kuplung olyan puha, hogy alig érezni, mikor behúzom a kart, ami elég nagy előny az én kis gyenge kezemnél.

A markolatok állásszöge picit lehetne egyenesebb, de még épp határeset. Azonban lehetséges hogy csak az én csuklóm érzékeny nagyon.

A  6 sebességes váltója szintén vajpuha, néha már annyira túl óvatoskodtam a váltást emiatt, hogy nem is váltottam csak megemeltem a váltókart egy kicsit, de nem történt semmi.

Nézd meg a videót is!

https://youtu.be/t11zVLJvDRw

Könnyen fordul és érezhető, hogy minden ízében kanyarvadászatra tervezték. Alacsony súlypontja miatt nagyon stabil még akkor is, amikor kénytelen rendkívül alacsony sebességgel araszolni. Viszont ha gyorsulni kell, akkor kijön belőle a vadállat. Kicsit nem figyelsz oda és máris 80 fölött vagy, pedig még csak 2-es fokozatig jutottál. De 130-nál is ugyanolyan dinamikusan gyorsul, még hatodik sebességi fokozatban is.

Még egy apróság, ami nem elhanyagolható: Nem tudom pontosan mikor történt a változtatás, de ezen a motoron fordítva helyezkedik el az index és a duda kapcsolója mint az én Hondámon. Szerintem jó ötlet volt, ugyanis így sokkal kényelmesebb elérni az index kapcsolóját.

Soros négyhengeres doch vezérlésű 649 cm³ -es motorja van, ami 95 lóerőt eredményez, és mint általában a négyhengeres motoroknak, nagyon szép a hangja.  209 kg önsúlya nem okozott nehézséget az alacsonyra helyezett súlypont miatt. Elől-hátul ledes lámpák vannak szerelve, ami, mint tudjuk mindenkor megfelelően látható és megfelelő látást biztosít.

Összegezve a tapasztalataimat erről a gyönyörűségről, csupa jókat mondhatok róla. Gyors, fordulékony, stabil, dinamikus, könnyen kezelhető. Tehát a sport kategória szerelmeseinek csak ajánlani tudom.

Lapozd végig a galériát!

Honda CBR650R 2024 palatin katalin 05 Honda CBR650R 2024 palatin katalin 02 Honda CBR650R 2024 palatin katalin 01 Honda CBR650R 2024 palatin katalin 04 Honda CBR650R 2024 palatin katalin 06 Honda CBR650R 2024 palatin katalin 03

Élmény volt vele ez a pár nap, és belopta magát a szívembe.

Honda CBR650R Műszaki adatok

ERŐFORRÁS
KonstrukcióSoros, négyhengeres, négyütemű, 16 szelepes, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat (cm³)649 cm³
Furat x löket (mm)67,0 mm x 46,0 mm
Sűrítési viszony11,6:1
Csúcsteljesítmény95 LE (70 kW)/12 000 ford./perc
Legnagyobb forgatónyomaték63 Nm/9500 ford./perc
Olajmennyiség2,7 L
Zajszint (dB)L-wot (teljes gázon): 78,3 dB, L-urban (városi környezetben): 74,3 dB
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
BefecskendezésPGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége15,4 L
Üzemanyag-fogyasztás4,9 L/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
IndításÖnindító
Akkumulátor típusa és kapacitása12 V/8,6 Ah
ACG-generátor legnagyobb teljesítménye380 W
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítéseOlajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítéseHatfokozatú
VégáttételLánc
VÁZ
KonstrukcióAcél hídváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (h x sz x m)2120 x 750 x 1145 mm
Tengelytáv1450 mm
Villaszög25,5°
Utánfutás100 mm
Ülésmagasság810 mm
Szabad hasmagasság130 mm
Menetkész tömeg209 kg (E-Clutch változat: 211 kg)
Fordulókör sugara 3,0 m
FELFÜGGESZTÉS
ElölFordított, nagydugattyús, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár
HátulKözponti rugóstag 10 fokozatban állítható előfeszítéssel, 43,5 mm-es lökethosszal
KEREKEK
Első kerékÜreges, hátágú, öntött, alumínium
Kerékméret hátulÜreges, hátágú, öntött, alumínium
Abroncs elöl120/70 ZR17 M/C (58W)
Abroncs hátul180/55 ZR17 M/C (73W)
FÉKRENDSZER
A fékrendszer elemei és az ABS típusa320 mm-es átmérőjű dupla első és 240 mm-es hátsó tárcsa, hidraulikus féknyergek, kétcsatornás blokkolásgátló
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
MűszeregységDigitális sebesség- és fordulatszámmérő (rovátkás), két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző, váltások esedékességére figyelmeztető lámpa
FényszóróLED
Hátsó lámpaLED

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük