Belopta magát a szívembe: Honda CBR650R 2024 teszt – VIDEÓVAL!!!
Ha egy szóval kellene jellemeznem csak annyit mondanék róla hogy egy kezesbárány. Ez volt az első gondolatom, amikor tesztelhettem a 2024-es Honda CBR 650R-t.
Mikor először megláttam A Honda CBR650R-t, az volt a benyomásom hogy nagyon a helyén van minden. A formatervezés 5 csillagos. Mikor már együtt suhantunk, kiderült hogy ez duplán is igaz. Nem csak esztétikailag impozáns látvány hanem funkcionális elemei is vannak. Mint például, a fejidom és plexi kialakítása meglepően jól eltereli a menetszelet a fejemről. Bár bizonyos sebesség felett hallottam valami gyenge sípoló hangot, de lehet hogy ez csak a sisakom hibája. Vagy a motor és a sisakom nem kompatibilis. A kezemről pedig szinte teljesen eltereli a szelet.
A tükrök megfelelő méretűek, elég jól látni benne a mögöttes forgalmat.
Az 5″-os TFT kijelzőn napsütésben és este is jól látható minden. Egyszerre látható a sebesség és a fordulatszám is, valamint az aktuális sebességfokozat is.
Továbbá összehangolható a Honda RoadSync nevü alkalmazással, mely megjeleníti a kijelzőn a navigációt, így nincs szükség telefontartóra ezáltal megóvja telefonunkat az esetleges rongálódástól. Egy gombbal vezérelhető és elég egyszerűen kezelhető. Innen vezérelve kiválaszthatom a zenehallgatást is, változtathatom a hangerőt, valamit ha akarom felolvassa az üzenetet is ami épp érkezett.
A tank kialakítása, robusztus, de egyben nagyon kényelmes is. A combom pontosan beleilleszkedik a tank oldalán kialakított helyére. Egy rövid és fura formájú kipufogó dobot kapott, ami szerintem jól illeszkedik a formához, legalábbis nekem tetszik.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nekem teljesen megfelelő a motor magassága, és a hosszú lábam ellenére az ülés és a pedálok közti távolság sem volt kényelmetlen.
Az első ülés kényelmesnek bizonyult, de a hátsó nagyon kemény. Ezen a motoron biztos nem akarnék hátul utazni.
Azt hittem hogy nehezebben fogom megszokni a túramotor után ezt a supersport kategóriát, de mivel nagyon könnyen kezelhető gép, az első pár méter után megvolt az összhang. A kuplung olyan puha, hogy alig érezni, mikor behúzom a kart, ami elég nagy előny az én kis gyenge kezemnél.
A markolatok állásszöge picit lehetne egyenesebb, de még épp határeset. Azonban lehetséges hogy csak az én csuklóm érzékeny nagyon.
A 6 sebességes váltója szintén vajpuha, néha már annyira túl óvatoskodtam a váltást emiatt, hogy nem is váltottam csak megemeltem a váltókart egy kicsit, de nem történt semmi.
Nézd meg a videót is!
Könnyen fordul és érezhető, hogy minden ízében kanyarvadászatra tervezték. Alacsony súlypontja miatt nagyon stabil még akkor is, amikor kénytelen rendkívül alacsony sebességgel araszolni. Viszont ha gyorsulni kell, akkor kijön belőle a vadállat. Kicsit nem figyelsz oda és máris 80 fölött vagy, pedig még csak 2-es fokozatig jutottál. De 130-nál is ugyanolyan dinamikusan gyorsul, még hatodik sebességi fokozatban is.
Még egy apróság, ami nem elhanyagolható: Nem tudom pontosan mikor történt a változtatás, de ezen a motoron fordítva helyezkedik el az index és a duda kapcsolója mint az én Hondámon. Szerintem jó ötlet volt, ugyanis így sokkal kényelmesebb elérni az index kapcsolóját.
Soros négyhengeres doch vezérlésű 649 cm³ -es motorja van, ami 95 lóerőt eredményez, és mint általában a négyhengeres motoroknak, nagyon szép a hangja. 209 kg önsúlya nem okozott nehézséget az alacsonyra helyezett súlypont miatt. Elől-hátul ledes lámpák vannak szerelve, ami, mint tudjuk mindenkor megfelelően látható és megfelelő látást biztosít.
Összegezve a tapasztalataimat erről a gyönyörűségről, csupa jókat mondhatok róla. Gyors, fordulékony, stabil, dinamikus, könnyen kezelhető. Tehát a sport kategória szerelmeseinek csak ajánlani tudom.
Lapozd végig a galériát!
Élmény volt vele ez a pár nap, és belopta magát a szívembe.
Honda CBR650R Műszaki adatok
ERŐFORRÁS | |
Konstrukció | Soros, négyhengeres, négyütemű, 16 szelepes, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű |
Összlökettérfogat (cm³) | 649 cm³ |
Furat x löket (mm) | 67,0 mm x 46,0 mm |
Sűrítési viszony | 11,6:1 |
Csúcsteljesítmény | 95 LE (70 kW)/12 000 ford./perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 63 Nm/9500 ford./perc |
Olajmennyiség | 2,7 L |
Zajszint (dB) | L-wot (teljes gázon): 78,3 dB, L-urban (városi környezetben): 74,3 dB |
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER | |
Befecskendezés | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 15,4 L |
Üzemanyag-fogyasztás | 4,9 L/100 km |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Indítás | Önindító |
Akkumulátor típusa és kapacitása | 12 V/8,6 Ah |
ACG-generátor legnagyobb teljesítménye | 380 W |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás |
Váltó felépítése | Hatfokozatú |
Végáttétel | Lánc |
VÁZ | |
Konstrukció | Acél hídváz |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Méretek (h x sz x m) | 2120 x 750 x 1145 mm |
Tengelytáv | 1450 mm |
Villaszög | 25,5° |
Utánfutás | 100 mm |
Ülésmagasság | 810 mm |
Szabad hasmagasság | 130 mm |
Menetkész tömeg | 209 kg (E-Clutch változat: 211 kg) |
Fordulókör sugara | 3,0 m |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | Fordított, nagydugattyús, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár |
Hátul | Központi rugóstag 10 fokozatban állítható előfeszítéssel, 43,5 mm-es lökethosszal |
KEREKEK | |
Első kerék | Üreges, hátágú, öntött, alumínium |
Kerékméret hátul | Üreges, hátágú, öntött, alumínium |
Abroncs elöl | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Abroncs hátul | 180/55 ZR17 M/C (73W) |
FÉKRENDSZER | |
A fékrendszer elemei és az ABS típusa | 320 mm-es átmérőjű dupla első és 240 mm-es hátsó tárcsa, hidraulikus féknyergek, kétcsatornás blokkolásgátló |
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszeregység | Digitális sebesség- és fordulatszámmérő (rovátkás), két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző, váltások esedékességére figyelmeztető lámpa |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |