fbpx

Az új BMW K 1600 GT túramotor

bmw k 1600 gtAz új K 1600 GT a teljesítményadatok szempontjából változatlan, azonban immár az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványoknak is megfelelő nagy teljesítményű, hathengeres túramotor még kifinomultabb, dinamikusabb és kényelmesebb, mint elődje.

Több mint nyolcvan éve a hathengeres, soros motorok alapvető részét képezik a BMW személyautók történelmének és a márka identitásának.

A BMW K 1600 GT és GTL típusok 2010-es bevezetésével a BMW Motorrad nem csupán mesteri módon ültette át ezt a hagyományt a motorkerékpárok területére, hanem egyúttal a piac legkönnyebb és legkisebb, ezer köbcentiméternél nagyobb összlökettérfogatú, soros, hathengeres erőforrását mutatta be.

Kiemelkedően kulturált járás és szuverén erő jellemzi a 160 lóerő teljesítményű és 175 newtonméter forgatónyomatékú motort. A típus fényűző kényelmet, illetve közel tökéletes szél- és időjárás elleni védelmet kínál, valamint a kategóriában egyedülálló menetdinamikát. Az új K 1600 GT típussal a BMW Motorrad minderre rátesz még egy lapáttal, és a teljesítményadatok szempontjából változatlan, azonban immár az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványoknak is megfelelő nagy teljesítményű, hathengeres túramotort még kifinomultabb, dinamikusabb és kényelmesebb formában mutatja be.

Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzás: automatikus lengéscsillapító-szabályzás alapáron

Bár már az előd is új mércéket állított a túramotorok szegmensében menetstabilitás, menetdinamika és kezelhetőség tekintetében, ám az új BMW K 1600 GT még ennél is egy lépéssel tovább megy. A Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzásnak, illetve annak „Road” (közúti) és „Dynamic” (dinamikus) beállításainak köszönhetően az aktív motorozási élmény, valamint a kényelem az elődhöz képest ismét jelentősen nőtt.

A „Road” alapbeállítással a lengéscsillapítás szabályzása immár az egész tartományban teljesen automatizált, és így a lehető legnagyobb kényelmet és a lehető legjobb tapadást nyújtja szinte minden útfelületen. A rendszer minden menethelyzetben és minden terheléshez az optimális csillapítóerőt állítja be. Az ügyfél kérésére a rugó-előfeszítés gombnyomásra és a csillapítástól függetlenül hozzáigazítható az aktuális terheléshez. Hasonlóképpen gombnyomásra – kényelmesen a kormányról és akár menet közben is – válthat a motoros a „Dynamic” csillapítási karakterisztikára, amely feszesebb alapbeállítású lengéscsillapítókat biztosít.

Kényelmes manőverezés az új hátrameneti segéddel

Még kényelmesebb tolatást tesz lehetővé az új K 1600 GT esetében az új hátrameneti segéd, amely egyszerű gombnyomással aktiválható a bal oldali kormányvégről. Magát a mozgást a motoros az önindító indítógombjának megnyomásával kezdeményezheti.

Váltóasszisztens Pro a tengelykapcsoló működtetése nélküli fel- és visszaváltásokért

A gyári extrafelszerelésként elérhető Váltóasszisztens Pro a tengelykapcsoló használata nélküli felváltásokat és visszakapcsolásokat tesz lehetővé, ezzel pedig nemcsak fokozott kényelmet, hanem nagyobb dinamikát is biztosít. A váltások nagy része a váltóasszisztens segítségével végezhető.

Műszeregység új kialakítású számlapokkal

Az új K 1600 GT sebességmérője és fordulatszámmérője új kialakítású számlapokat kapott. A fordulatszámmérőben ezentúl hangsúlyos K 1600 GT felirat olvasható.

Intelligens Segélyhívás a gyors segítségnyújtás érdekében baleset vagy vészhelyzet esetén

Balesetek, illetve vész- és veszélyhelyzetek esetén a lehető leggyorsabb segítségnyújtást teszi lehetővé a gyári extrafelszerelésként elérhető Intelligens Segélyhívás rendszer. Az intelligens segélyhívó rendszer automatikus vagy akár manuális aktiválása esetén vészhelyzetben vagy egy baleset esetén elküldi a pozícióadatokat, vagyis a motorbaleset koordinátáit, és ezzel a szakképzett BMW ügyfélszolgálaton keresztül értesíti a mentéssel foglalkozó szerveket.

Dinamikusabb dizájn, optimalizált szél- és időjárás elleni védelem, valamint új színkoncepciók

Bár a K 1600 GT motorkerékpárt már eddig is kitűnő szél- és időjárás elleni védelem jellemezte, e jellemzőket az új K 1600 GT esetében az új kialakítású oldalsó burkolatok és a megnövelt méretű légterelő szárnyak jóvoltából sikerült még tovább fokozni. Az összességében még dinamikusabb dizájn jól illik az új K 1600 GT három új színkoncepciójához, amelyek jól kiemelik az új nagy teljesítményű túramotor különböző karakterjegyeit.

Míg a Piros (Mars Red metallic) és a Fekete (Blackstorm metallic) fényezések, valamint a matt Aszfaltszürke metál színű váz, a fényes fekete színben csillogó keréktárcsák, illetve a matt platinaszínű motor kontrasztja egyszerre nemesnek és agilisnak láttatják a BMW K 1600 GT típust, addig a „Sport” változat dinamikus képességeket jelez. Itt a kék (Lupine Blue metallic) és a fekete (Blackstorm metallic), valamint a feketére fényezett hajtáslánc kombinációja – az aranyszínű féknyergekkel együtt – a hathengeres túramotor sportos karakterét hangsúlyozzák ki.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x