Az űrhajóba oltott motor: Honda VFR 1200 FD 2011 teszt
A féklámpa jellegzetesen szögletes űrsiklós, az ülés is szép formás, de kemény és csúszós anyag, a nagyobb fenekűek nem tudják hátracsúsztatni magukat rajta egy pucsítós végsebességtesztre. Ezzel különösebben nincs gond, mint említettem nagyon jó a szélvédelme a motornak.
A kipufogó nagydarab krómos háromszögletű (úgy tűnik ez a forma nagyon bejött Hondáéknak, mostanában a legtöbb új motoron ilyet látok). A motor formájához jól passzol. Dupla lukú, a felső nyílás elegáns rácsos, alatta egy sima luk. Talán ha alul is mondjuk háromszögletű lenne, vagy csak a sima lukat bármivel megvadítanák, még elegánsabb lenne. A hangja halk, a normáknak megfelelő, sajnos elveszi a V4 jellegzetes hangját.
Valójában elég nehéz az alapos összehangolt mérnöki munkába belekötni, a motornak nemcsak a külsején látszik, hanem a mozgásán is. Végtelenül nyugodt és jóindulatú klasszikus Honda hozzáállása van a járgánynak, könnyen fordul a lassú szűk fordulókban is a nagy súlya ellenére.
A Honda VFR 1200 FD dupla-kuplungos verzióját 270 kiló körül mondják, de megtankolva szerintem igen közel kerül a 300 kilóhoz (pláne ha dobozt is biggyesztenek rá megpakolva), ami a parkolásnál egy könnyebb és gyengébb testű sofőrnek alapos végiggondolást jelent. (Bizony van az a szitu, hogy meg kell kérni a kedves járókelőket, hogy legyenek már kedvesek kirángatni az előre lejtő parkolóból, mert a motoron nincs tolatós üzemmód és fizikailag kevés vagyok a hátrarángatáshoz, vagy hátra lábbal evickéléshez…)
Beszéljünk az automata váltóról
Dupla-kuplungos, elektronikus vezérlés. A hajtás az 1-3-5 és 2-4-6 sebességekre van elosztva, meglepően gyorsan váltogat önállóban. Kattogós, bár ha megtanuljuk kezelni, hogy szépen visszavegyük a gázt váltás előtt (ahogy egyébként is szoktuk), akkor csöndesebbé válik.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A magasabb sebességtartományokban halkabb és kisebb a rántás is, ahogy átvált. Na nem vészes a dolog, kb. olyan, mintha kézzel egy kicsit durvábbra sikerült volna a sebességváltás. Utas sose fejelt le, és nem is a rángatás miatt aggódott, hanem a kattogásra kérdezett rá, hogy az mi lehet…
A jobb kormánycsutkán van egy három állású kapcsoló, S D és N jelzésekkel. N (Neutral) értelemszerűen az üres, D a Drive üzemmódba kapcsolunk automatikusan sebességbe és S a sportos automata üzemmód (ezek hüvelykujjra optimalizáltak). A jobb oldali kormánykapcsolók tetején pedig van egy AT/MT funkcióváltó, hogy automatikusan vagy manuálisan magunk kapcsolgatjuk a sebességet (mutatóujjra).