KiemeltMotorokMotortesztek

Az űrhajóba oltott motor: Honda VFR 1200 FD 2011 teszt

Honda VFR1200FD 22D-ben üzemanyag takarékos, és 80 km/h-nál már felrakta magát hatodikba (villámgyorsan pakolgatja a sebességeket oda-vissza), sportosnál ugyanekkor még csak harmadikba teszi. Városban engem a Drive mód nem igazán győzött meg a gyors fel-le kapcsolgatásokkal, elég bosszantó amikor a lájtos kanyarodás közben még ránt egyet, hogy feljebb/lejjebb tegye magát. Cserébe viszont nem kell kuplungolgatni!

Túrázásnál az üzemanyag-takarékosság szempontjából ez jó lehet, nekem a Sportos mód volt a szimpatikus automata üzemmódban. Talán a Drive módot lehetne finomítani egy giroszkóppal, hogy bizonyos dőlésszög alatt ne rángassa a vasat, hagyja abban a sebességben, ha már úgyse hagy kuplungot csúsztatni (ha ez belefért az iPodokba az idióta játékokhoz, itt is lehetne valamit vele fakítani).

Az autók közti csalinkázás közben szimpatikus volt az S mód, bár hogy macerás üresbe tenni (bár lehet ez megszokás kérdése) és a kipufogó is elég csöndes, türelmesebben kellett kivárjam, hogy az autósok elengedjenek, mert nem tudtam odadörmögni az orruk alá. Ha áttesszük manuálba a rendszert, elég szépen lehet adagolni a 173 pacit.

Lámpától lámpáig gyorsulásnál annyi tartalék van, hogy kettőnél magasabba felesleges is váltani. A kuplungcsúsztatás elmarad az elektronikus rendszer miatt, a bal láb abszolút nem játszik a rendszerben, mindent a bal mutató- (felkapcsolás) és hüvelykujj (leváltás) végez.

A manuál üzemmód a lovak adagolhatóság tekintetében volt a legszimpibb, utána a sportos már életképesnek mondható, a drive üzemmódot meg egyszerűen lecsattogóslepkéztem városban, annyira sűrűn teszi magát fel meg le és közben ugye csattan is a szentem. (Na jó, azért nem ellenkeznék ha a nevemre akarnák íratni a gladiátorképű űrhajót…)

Honda VFR1200FD 03A D üzemmódban előszeretettel 3500 körül tartja a fordulatszámot, és ott valljuk meg egy általános közlekedési módon bőven jó is. Az automatizmus azért hagy bőven lehetőséget arra, hogy az egyéni vezetési stílusunkat megvalósítsuk. Akár rehabmotor is lehet, azoknak akinek valamilyen sérülés miatt a bal oldali csukló és láb-térd-boka ízületek kevésbé mozognak, de a motorozással nem akarnak felhagyni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Amit még észrevettem, egy kellemes gondoskodás

Ha vészfékezni kell, a Honda VFR 1200 FD magasabb sebességfokozatokban manuál üzemmódnál, ha nincs időnk visszaváltani, önállóan 30-35 km/h magasságában visszatesz egy-két sebességet, hogy ráadásként ne rodeózni kelljen fékezés közben.

Ez igen hasznos volt az első napon amikor még barátkoztunk egymással, de egy négykerekű egysejtű rájött, hogy ez az az utca, ahol le akar hajtani…meg aztán hogy mégse és jól visszakanyarodott elém.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük