Az első kölni motorépítő bajnokság
Idén első alkalommal rendezték meg az Intermot kiállítás keretein belül a kölni motorépítő bajnokságot. A csaknem 1000 m2-en kiállított motorok összesen öt kategóriában indultak a legjobbnak járó címért.
Mivel a verseny egyben a motorépítő világbajnokság válogatója is, a kölni győztes az 5000 eurós csekk mellett megnyerte a 2009-e sturgisi világbajnokságon való részvétel lehetőségét is.
Az Intermot idén október 8-12. között ismét világszínvonalon dübörgött. A legnagyobb gyártók, a legújabb fejlesztések jelentek meg a motoros expo standjain. A látogatók létszáma majdnem elérte a 300 000 főt, így méltán nevezhetjük a világ egyik legnagyobb és legfontosabb motoros rendezvényének. Márpedig egy ilyen fontos eseményről nem hiányoztattak az épített motorok sem. A most először megrendezett motorépítő bajnokságon kölnben az európabajnokságok elmúlt két évének legjobb motorjai jelentek meg.
Az épített kétkerekűek Chopper/Cruiser, StreetFighter, Sportsmotor és Robogó kategóriákban versengtek kölnben. A király kategória ebben a bajnokságban a Freestyle, ami annyit tesz, hogy bármiből bármit lehet építeni. A lényeg, hogy a fantáziának semmi ne szabjon határt, és a műszaki tartalom mellett a motor megjelenése is hibátlan legyen.
Furcsa véletlen, hogy a ‘TwinTrax’ nevű járgány, ami végül a jók között is a legjobb lett, egy kölni lakos, Christoph Madaus tulajdona. A motor persze nem volt ismeretlen a zsűri – és talán a közönség – számára. Először 2007-ben, Hamburgban, a Harley napokon nyert első helyezést a radikális átépítések között, majd a hollandiai Bigtwin Bike Show-n találkozhattunk vele, amikor a Freestyle kategória második helyezettje lett, és egyúttal a show második legjobb motorjának választották.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A zurichi Swiss Performance Show-n ismét a Freestyle kategóriában lett a legjobb, ezért talán ő is meglepődött, hogy egy 15. helyezéssel kellett megelégednie a Motorépítő Európa-bajnokságon Mainz-ban, Németországban. Viszont annál több elismerést zsebelhetett be a különleges dizájnnak és a precíz mérnöki munkának köszönhetően.
Még több kép a galériában!A motorkerékpár két darab 1340 cm3-es, 45 fokos, léghűtéses, S&S V-twin blokk köré épült, amelyek egymás mögött helyezhednek el. Christoph ezzel olyasmit alkotott, amit sokan lehetetlennek gondolnának. A motorkerékpár ráadásul működőképes, és minden követelménynek megfelel, amit egy sorozatgyártásba kerülő kétkerekűnek tudnia kell. Méltán fogja képviselni a kölnieket 2009 nyarán a dél-dakotai Sturgisben, ahol ismét megrendezik majd a motorépítő világbajnokságot.
A kölni motorszépségverseny második helyezettje a Tobias Guckel és cége, a TGS Motorcycles által épített ‘Seppster II’ lett, amely az idei Európa-bajnokságon is második lett, valamint harmadik helyezést ért el a világbajnokságon 2008-ban. A harmadik szintén egy német építő, Andreas Bergerforth (Thunderbike) alkotása, az ‘Open Mind’ amely a világbajnokságon 5. lett augusztusban, és amelyet Magyarországon élőben is láthatott már a különleges építésekért rajongó közönség.
A hatalmas érdeklődés azt mutatta, hogy a motorépítések piaca egyre nő. Még egy ilyen, eredetileg újdonságokra épülő szakmai vásáron is rengeteg újl átogatót vonzottak ezek az egyedi gépek. Ezért a Motorépítő Világbajnokság szervezői úgy határoztak, hogy a következő alkalommal is lesz motorszépségverseny kölnben, legközelebb 2010. október 13-17. között.