fbpx

Elektromos enduro a KTM-től

Hétfőn mutatta be Bécsben a KTM forradalmian új, elektromos enduro motorkerékpár prototípusát. A cég úgy tervezi, hogy az új, környezetbarát motorkerékpár hamarosan a nagyközönség számára is megvásárolható lesz. A projekt befejeztével pedig utcai motorokat is fejlesztenek majd ugyanezzel a technológiával.

A károsanyag kibocsátás nélkül üzemelő motorkerékpár fejlesztésével a világ piacvezető terepmotor gyártója, a KTM azt szeretné bizonyítani, hogy nem lehetetlen környezetkímélő motorkerékpárt gyártani. Az új elektromos motorkerékpár könnyű, sportos, erős, tökéletesen illeszkedik a KTM versenyfilozófiájához, és közben teljesen hangtalan is.

A KTM rajongók kétkedve fogadhatják az újítást, de megnyugtathatjuk őket, hogy az újfajta, környezetbarát endurók az elektromos hajtóműtől eltekintve minden menettulajdonságukban megfelelnek majd a vásárlók kívánalmainak. Igaz, épp az elektromos hajtás miatt nincs szükség kipufogórendszerre, üzemanyagtankra, légszűrőre és kuplungra sem. Az így mindössze 90 kg-os prototípus 7 kW-os (kb 9,5 LE) maximális teljesítményre képes, de mire sorozatgyártásra kerül majd sor, ennél valószínűleg jóval erősebb lesz.

 

Az akkumulátor töltöttségének időtartama a sofőr vezetési stílustól függően változhat. Egy tapasztalt endurós alatt körülbelül egy órát bír jelenleg, és nagyjából ugyanennyi ideig tart újra feltölteni is. Akár rövidebb túrákra vagy hosszabb off road kalandokra is benevezhetnek majd vele a tulajdonosok. A cég képviselői szerint az elektromos enduro sorozatgyártása esetén árban sem lehet jelentős különbség a hasonló kategóriájú, belsőégésű motorral hajtott KTM motorokkal összehasonlítva.

Az új elektromos hajtású endurók megjelenése természetesen nem jelenti azt, hogy a megszokott és kedvelt, belsőégésű motorral hajtott változatok megszűnnek. Azonban ahogy az új technológiák fejlődnek, természetesen az elektromos motorok teljesítménye is egyre jobb lesz. Hosszútávon, az üzemanyagárak emelkedésével az alternatív enegriaforrások kerülnek előtérbe. Az elektromos enduro motorok megjelenésével pedig sokak számára elérhetőbb lesz majd a terepmotorozás.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x