fbpx

Asszony nélkül motorral

Nem csoda, hogy egyre több nő kezd motorozni. Egy amerikai közvélemény-kutatás szerint ugyanis a motorosok hamarabb megválnának élettársuktól vagy feleségüktől, mint a motorjuktól. Akkor már inkább vegyünk motort mi is, hogy ne hagyhassanak faképnél minket.

Az Allstate Insurance Company on-line felméréséből az is kiderült, hogy a tévésorozatokat ugyanannyira tartják, mint a feleségüket… azokról is sokkal hamarabb lemondanának a motoros pasik, mint a motorozásról. A kutatók ebből az eredményből azt szűrték le, hogy a motorkerékpár és a motorozás az amerikai motorosok számára egyfajta szenvedély. Szerintem a magyar motorosokkal is hasonló eredményre jutnának.

A kutatást egy 500 fős mintán végezték el országszerte úgy, hogy a válaszadók tökéletesen reprezentálják amerika motorosainak populációját A résztvevők 18 év feletti, saját motorkerékpárral és motoros biztosítással rendelkező férfiak voltak, akik olyan háztartásban élnek, ahol az éves jövedelem meghaladja az 50 000 dollárt (kb. 11,5 millió forint). Mivel a biztosító számára fontos, hogy minél jobban megismerje célközönségét, a kutatás témája ezúttal kifejezetten a motorosok érdeklődési körére irányult.

 

A résztvevőket saját válaszaik alapján négy csoportba sorolták: „sportmotor rajongó”, „stresszes vezető beosztású”, „hardcore biker” és „hétvégi harcos” – ez utóbbi kategóriába a válaszadók 31%-a sorolta magát. Azok legtöbbje, akik egyik kategóriát sem találták magukhoz illőnek, a „baby boomer rider” kifejezéssel illették magukat, vagyis a II. Világháború utáni nagy demográfiai robbanás idején, 1946-1964 között születtek.

A megkérdezett motorosok 35%-nak legalább egy Harley-Davidson motorkerékpár áll a garázsában, amire átlagosan 20600 dollárt (kb. 4,7 millió forintot) költöttek, valamint további 2250 dollárt (kb. 500 000 Ft-ot) költöttek kiegészítőkre. A második helyen a Honda végzett 30%-kal – a résztvevők közül ennyien birtokolnak legalább egyet ennek a márkának a motorkerékpárjai közül.

A kutatás eredményei szerint az amerikai motorosok közül tízből heten legalább egyszer használják hetente a motorkerékpárjukat, és majdnem 45% hetente többször is motorozik. Egy több lehetséges választ felsorakoztató listából arra kérdésre, hogy miért motoroznak, a legtöbben, 78% azt válaszolta, hogy „a motorozás élvezetesebb”. Az ezt követő leggyakoribb okok között szerepelt „a szabadság érzése”, „az érzés, amit ad” és a „stresszoldás” is. Ezeket is 300-nál többen választották. A benzinár emelkedésére reagálva a válaszadók 63%-a jelölte be első helyen a „benzin takarékosságot” elsődleges okként.

A motorkerékpár a társasági élet egy módja is. A közösségben való részvételre számos lehetőség adódik. A motorosok találkozhatnak motoros találkozókon, helyi klubokban, közös motoros túrákon. A kutatás résztvevőinek több mint a fele jár motoros találkozókra, azok közül is a legismertebbek állnak az első helyen. A Sturgis Motorcycle Rally a legnépszerűbb az amerikai motorosok körében, amit a Daytona Beach-en rendezett találkozók, a Bike Week és a Biketoberfest követnek a népszerűségi listán.

A válaszadók közül ötből egy tagja valamelyik „hardcore” motoros klubnak. Ennél többen vesznek részt rendszeresen jótékonysági rendezvényeken, amelyeken jellemzően valamilyen betegséggel kapcsolatos kutatásra, vagy más jótékony célra gyűjtenek adományokat. A motorosok kétharmada motorral jár munkába, ezzel is kihasználva a motorkerékpárral való közlekedés és parkolás előnyeit. A motorozás azonban semmiképp nem magányos elfoglaltság. A kutatásban résztvevő motorosok fele ugyanis – legtöbbjük a „hardcore bikers” kategóriába sorolta magát – párjával, élettársával vagy feleségével motorozik együtt.

Azt, hogy az Egyesült Államok kultúrájához szorosan hozzátartozik a biker életérzés, mi sem bizonyítja jobban, mint a több mint hatmillió regisztrált motorkerékpár. A motorosok többsége vallja, hogy vadnak született, amit jól bizonyít az is, hogy a legnépszerűbb nóta a válaszadók között a „Born to be Wild”.

A Steppenwolf legendás dalát a legjobb utazós zenék listájában a “Radar Love” (Golden Earring), a “Take it Easy” (The Eagles), a “Born to Run” (Bruce Springsteen), és a “Freebird” (Lynyrd Skynyrd) követi. Szerintetek mi lenne a kutatás eredménye Magyarországon? És mit szólnátok, ha a párotok helyettetek a motorját választaná?

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
1 Hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vidék
2020 december 30. 10:41

A mostani világ általánosságban nem párkapcsolat-barát, akármilyen fröcsögő nyállal ordítja a média az ellenkezőjét. A párkapcsolat egyre kevésbé stabil pont az ember életében, ennek sok oka van. És ezt nem elsősorban a személyes csalódásaim íratják velem, hanem a diákjaimtól (is) hallott rengeteg (rém)történet. A legundorítóbb, amikor a párod a motorodra féltékeny, és nem hajlandó fölfogni, hogy NEM UGYANAZ A KATEGÓRIA A KETTŐ. Ennek ellenére mindent megtesz, hogy megszabaduljon A TE MOTORODTÓL. Sajnos én is így jártam. Talán nem csodáljátok, hogy azt írom: akkor kellett volna az asszonytól megszabadulni, és nem a vastól. Mert egyébiránt az később úgyis megtörtént. Erről a… Read more »

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x