fbpx

Magyarország a 10 legbiztonságosabb ország között van a közlekedés szempontjából

A legbiztonságosabb és legveszélyebb közlekedésű országokBecslések szerint szerte a világon 30 másodpercenként meghal, 20 másodpercenként pedig megsérül valaki az utakon. Jól gondolod, hogy nem csak a járművezetők vannak veszélyben. Naponta  körülbelül 750 gyalogost gázolnak el világszerte.

A világ mely részén fordulhat elő a legnagyobb valószínűséggel közlekedési baleset?

Ennek a kérdésnek a megválaszolására a Zutobi a világ 56 országát elemezte abból a szempontból, hogy hányan hunytak el az utakon, mennyi a maximális megengedett sebesség, milyen arányú a biztonsági övet viselők száma, mennyi a megengedett véralkoholszint és hány baleset történik az alkohol miatt.

Ha mindig kíváncsi voltál, hogy melyik országban a legbiztonságosabb vezetni, most segítünk. A Zutobi ugyanis alapos vizsgálatnak vetette alá a Világ országait. Arra voltak kíváncsiak, hol a legbiztonságosabb a közlekedés. Az eredmények között vannak olyanok, amiket még így a távolból is borítékoltam volna, és vannak egészen meglepő eredmények is.

Végre egy kutatás, amelyben Magyarország egész szépen teljesít, hiszen a legbiztonságosabb országok között a 6. helyre került. Az összesített biztonsági pontszám 10-ből 7,71 lett.

A 130 km/órás maximális megengedett sebesség az országutakon viszonylag magasnak számít nálunk az összes ország között. A környező országokban ez a jellemző, csak Lengyelországban (140 km/h) és Németországban magasabb, ott ugyanis nincs felső határ. Azt tudtad, hogy Bolíviában mindössze 80 km/óra a megengedett maximális sebesség és még így is csak a 37. helyre kerültek az összesítésben?

A 100 000 főre jutó közlekedési haláleset száma Magyarországon 7,8, és az összes halálok közül 7,1-ért volt felelős az alkohol, pedig nálunk zéró tolerancia van. A biztonsági öv viselése sem az erősségünk, ott a 31. helyre kerültük az 56 ország közül.

 

Nincs még vége, lapozz!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x