fbpx

Piros pont a BMW-nek

A BMW Motorrad idén is kiválóan szerepelt a nemzetközileg elismert red dot díj pályázatán. A bajor vállalat két modellje, a K 1300 S és a K 1300 R kiváló design megoldásaiért részesült a formatervezési elismerésében. A design díjak mellett a megújult BMW modellek márciusban, három első-, egy második- és egy harmadik helyezést is szereztek Európa legrangosabb motorkerékpár- és robogó témájú szavazásán.

A „red dot” nemzetközi formatervezési díjat (red dot Award) 1955-ben alapították és évről-évre számos különböző kategóriában osztják ki. A nemzetközi piacon megjelenő és kiemelkedő dizájnnal rendelkező termékek a piros pontokat neves formatervezőkből álló szakmai zsűri döntése alapján kapják. Idén összesen 49 ország 3231 termékét nevezték a megmérettetésre, a győztes alkotások tervezőit pedig június 29-én a németországi Essenben tüntetik majd ki.

A 2009 februárjától kapható, háromtagú megújult BMW K sorozat modelljei megjelenésük óta folyamatosan pozitív visszhangnak örvendenek, meggyőző teljesítményüknek, vezethetőségüknek és úttartásuknak köszönhetően. A K 1300 S a leggyorsabb sorozatgyártású BMW motor, a K 1300 R naked bike kategóriájának legfejlettebb gépe, a K 1300 GT pedig a legjobb nagysebességű túramotor, amit a bajor gyár valaha is készített.

 

Előbbi két modell idén csatlakozhat a „red dot”-győztes bajor modellek sorához, mivel tavaly a G 450 X nyerte a „Legjobbak Legjobbja” díjat design kategóriában, de a HP2 Sport és az F 800 GS is döntőbe jutott. A kétkerekűeken kívül a BMW csoport autói is átvehetnek majd két „red dot”-ot, hiszen az idei évben az új Z4-es és a 7-es sorozat is elismerésben részesült.

A kiemelkedő design mellett a bajor modellek példás vásárlói elégedettséggel is bírnak. A 2009-es évre ugyanis a BMW R 1200 GS és az R 1200 GS Adventure az „Enduro/Supermoto“ kategória élén végzett, a K 1300 S és az R 1200 R pedig „Sportmotor” illetve „Naked Bike” kategóriában diadalmaskodtak a MOTORRAD magazin által jegyzett „Év Motorkerékpárja 2009“ szavazáson. A túramotorok között a BMW R 1200 RT – itthon és Németországban egyaránt – második, a K 1300 GT pedig a harmadik helyen végzett aláhúzva a menetdinamika, a kényelem és a biztonság hármasának fontosságát.

A díjátadó ünnepséget március 5-én tartották a “Motorräder Dortmund” motorshow keretén belül, a rendezvény a 11. “Év Motorkerékpárja” díjkiosztó gála volt, amely napjaink legrangosabb olvasói díja motorkerékpár- és robogó témában Európában. A megmérettetésre nyolc kategóriában több mint 200 motort neveztek, míg a magazin szavazásán1999 óta nagyjából fél millió olvasó adta le voksát.

A három győztes modell az „Év Motorkerékpárja 2009“ díjat nyerte el, míg Magyarországon a Motorrevü magazin olvasói szavazatai alapján az R 1200 GS / R 1200 GS Adventure „Enduro” kategóriában lett győztes, míg az R 1200 RT a második helyet kapta a ”Túra/Sporttúra” kategóriában.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x