A “Szöcske”, avagy a Honda VFR 800 A első hatásai egy “kezdő” női sofőrre
Vasárnap délután megkaptam eddigi motoros pályafutásom (2. szerzonom hajtom) legnagyobb bizalmát, méghozzá egy férfitől! Na jó, a párom az. De a lényeg, hogy a tavalyi 2-3 km-es próbakör után most kb. 30-40 km-en vezethettem a motorját.
Persze az indok az volt, hogy mielőtt eladná (mert árulja), azelőtt had érezzem, hogy milyen az, amikor a VTEC dolgozik.
Az általam csak „Szöcskének” nevezett jármű egy Honda VFR 800A VTEC ABS DOCH
A Honda 1986-tól gyártja a mára a sokadik generációit megélt VFR modelljeit. Az első 750 köbcentis (VFR750F RC254) fogaskerekes vezérléssel jelent meg, amelynek továbbfejlesztett, 800-as változatát (VFR800Fi RC46) 1998-ra már elektronikus benzinbefecskendezéssel tették erősebbé.
A 110 lóerős, 782 cm3-es japán gépezet kényelmes üléspozíciója, megbízhatósága miatt is egyre csak népszerűbb lett a piacon. Az először 1992-ben bemutatott Honda CBR1000F-en használt CBS-t – kettős kombinált fékrendszert – is beépítették a motorba, melynek lényege, hogy az első fék használatakor az első féknyereg 6 dugattyúja közül 4-et, vele egyidőben a hátsókból 1-et működtet, míg, ha a hátsó fékre taposunk a két hátsó dugattyún kívül az első fék egy (vagy két) dugattyúit is működésbe lépteti.
A következő generációt 2002-ben mutatták be, melyben változás volt, hogy az ülés alá, két oldalra vezették ki a kipufogót. Opcionálisan ABS-sel, túradobozokkal lehetett felszerelni. Ennél a változatnál a fogaskerék-hajtást lecserélték lánchajtásra és változó szelepvezérléssel (VTEC ) tették még erősebbé.
2006-ra “ráncfelvarták”. Frissítést kapott a fordulatszám kijelző, finomítottak a VTEC -en és az ECU-n, áttetszők lettek az indexbúrák, feljavították az elektromos vezetékelést, hogy az addig felmerülő töltési problémákat kiküszöböljék. Ide tartozik ő is, a párom VFR-e.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Pár fontosabb információ róla:
- modell: Honda VFR 800A VTEC ABS DOCH
- évjárat: 2007
- Motor: vízhűtéses, négyütemű, 90 fokos V4
- Lökettérfogat: 782 cm 3
- Furat x löket: 72 x 48 mm
- Kompresszió viszony: 11,6:1
- Max. teljesítmény: 109,72 LE 10500 rpm
- Max. nyomaték: 80 Nm 8750 rpm
- Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
- Üzemanyagtank térfogata: 22 liter
- Hajtás: láncos
- Kuplung: hidraulikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős
- Váltó: hatfokozatú
- Méretek (H x Sz x M): 2120 x 735 x 1195 mm
- Tengelytáv: 1460 mm
- Villaszög: 25°5′
- Fordulókör sugara: 3,4 m
- Száraz tömeg: 218 kg
- Menetkész tömeg: 249 kg
- Ülésmagasság: 805 mm
- Gumik: 120/70 ZR17M/C elől, 180/55 ZR17M/C hátul
- Első fék: 296 x 4,5 mm-es duplatárcsafék kombinált háromdugattyús féknyergekkel, ABS-sel
- Hátsó fék: 256 x 6 mm-es tárcsafék kombinált háromdugattyús féknyergekkel, AB-sel
Vasárnap úgy döntöttünk, hogy kora délután elmegyünk strandolni Jászapátiba. Már odafelé is mondta, hogy próbáljam ki, de mivel haladni akartunk/akartam (meg kicsit tartózkodtam a számomra idegen úttól), így inkább lemondtam róla odafelé… de visszafelé megkaptam.