KiemeltMotorokMotortesztek

A “Szöcske”, avagy a Honda VFR 800 A első hatásai egy “kezdő” női sofőrre

Honda VFR 800F V-TEC ABS DOCHKaptam még 1 lehetőséget visszaadás előtt az élvezkedésre. No igen, “nagyobb test = nagyobb élvezet”.

A körforgalomban számomra meglepő módon könnyebben közlekedek vele, mint a sajátommal, szépen dolgozik a CBS rendszer.

Megállás utáni első mondatom: “Szép-szép, jól megy, nagyon jól megy, de köszönöm, nem kérem! Nagy is, meleg is…”

Örömmel és megkönnyebbüléssel (hogy nem törtem össze sem mást, sem a VFR-t, sem magamat) ültem vissza a “kis” 250-s CBR-emre és indultunk tovább hazafelé.

Típushibái:

  • túlmelegedés – a generátor látja kárát, feketére ég sajnos – relatíve könnyen, elfogadható áron orvosolható – lásd tulajdonosi válaszok,
  • a kopó alkatrészek cseréi nála is előjönnek,
  • feszültségszabályozóval adódhatnak problémák,
  • valamint a kormánycsapágy, melynek kopásához sajnos a magyar utak minősége is hozzájárul.

Hátránya számomra:

  • nagy a teste az enyémhez – legalábbis érzetre,
  • a súlya sem válik előnyére,
  • nem elég hosszú a karom/felsőtestem, hogy hosszú távon kényelmes legyen – úgy gondolom, hogy kb. 180 cm magasságtól tökéletes és kényelmes jármű lehet bárkinek.

Honda VFR 800F V-TEC ABS DOCH

Tulajdonosi kérdezz-felelek:

– Miért pont rá esett a választásod, amikor keresgéltél?

– Tetszett a külseje, egyszerű, de sportos és elég erő van benne, illetve mindenképp Hondát szerettem volna.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

– Mi lett átalakítva rajta?

– Lecseréltem a plexit egy gyári magasítottra, mert a magasságom (190 cm) miatt ez kényelmesebb számomra. A típushibája miatt elfüstölhet a generátor, így ezt megelőzvén a generátor-fedelet lecseréltem egy átalakítottra, ami több olajzást ad a generátor-tekercsnek, így jobb a hűtése.

– Szerinted mik a hátrányai?

– Sajnos a súlya nem a legelőnyösebb tulajdonsága, de megértem, hogy ő még egy japánban készült, anyag-tartalmát tekintve jobb/több, mint az átlag, de egy tartós motort alkottak a mérnökök. Lehetne kényelmesebb, de persze a sport-túra jellegét tekintve ez egy kompromisszum. Tudok vele élvezni egy pályázást és egy túrát is.

– Kötelező szervizen kívül kellett-e javítani rajta valamit?

– Nem, semmit. Mindig, minden szervizet időben megkapott.

– Miért szeretnél megválni tőle és mire cserélnéd?

– Kicsit kényelmesebbet, túrásabb motort szeretnék. Ha lecserélem, akkor valószínű CBF1000-re cserélném.

Összességében:

  • Könnyen kezelhető, manőverezhető jármű.
  • Honda lévén igénytelen.
  • A végtelenségig megbízható, mint általában bármely Honda modell (leszámítva a típushibákat).
  • Lehet vele nyugodt tempóban (5-6 literrel) túrázni menni, illetve izmosabban, sportosabban közlekedni (8-10 liter), de pályázáson is megállja a helyét! Igazi erős öszvér.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük