KiemeltMotorokMotortesztek

A “Szöcske”, avagy a Honda VFR 800 A első hatásai egy “kezdő” női sofőrre

Honda VFR 800F V-TEC ABS DOCHVasárnap délután megkaptam eddigi motoros pályafutásom (2. szerzonom hajtom) legnagyobb bizalmát, méghozzá egy férfitől! Na jó, a párom az. De a lényeg, hogy a tavalyi 2-3 km-es próbakör után most kb. 30-40 km-en vezethettem a motorját.

Persze az indok az volt, hogy mielőtt eladná (mert árulja), azelőtt had érezzem, hogy milyen az, amikor a VTEC dolgozik.

Az általam csak “Szöcskének” nevezett jármű egy Honda VFR 800A VTEC ABS DOCH

A Honda 1986-tól gyártja a mára a sokadik generációit megélt VFR modelljeit. Az első 750 köbcentis (VFR750F RC254) fogaskerekes vezérléssel jelent meg, amelynek továbbfejlesztett, 800-as változatát (VFR800Fi RC46) 1998-ra már elektronikus benzinbefecskendezéssel tették erősebbé.

A 110 lóerős, 782 cm3-es japán gépezet kényelmes üléspozíciója, megbízhatósága miatt is egyre csak népszerűbb lett a piacon. Az először 1992-ben bemutatott Honda CBR1000F-en használt CBS-t – kettős kombinált fékrendszert – is beépítették a motorba, melynek lényege, hogy az első fék használatakor az első féknyereg 6 dugattyúja közül 4-et, vele egyidőben a hátsókból 1-et működtet, míg, ha a hátsó fékre taposunk a két hátsó dugattyún kívül az első fék egy (vagy két) dugattyúit is működésbe lépteti.

A következő generációt 2002-ben mutatták be, melyben változás volt, hogy az ülés alá, két oldalra vezették ki a kipufogót. Opcionálisan ABS-sel, túradobozokkal lehetett felszerelni. Ennél a változatnál a fogaskerék-hajtást lecserélték lánchajtásra és változó szelepvezérléssel (VTEC ) tették még erősebbé.

2006-ra “ráncfelvarták”. Frissítést kapott a fordulatszám kijelző, finomítottak a VTEC -en és az ECU-n, áttetszők lettek az indexbúrák, feljavították az elektromos vezetékelést, hogy az addig felmerülő töltési problémákat kiküszöböljék. Ide tartozik ő is, a párom VFR-e.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

honda vfr800 teszt 6 honda vfr800 teszt 1 honda vfr800 teszt 11 honda vfr800 teszt szolomajer eszter cimlap honda vfr800 teszt 4 honda vfr800 teszt 5 honda vfr800 teszt 2 honda vfr800 teszt 3 honda vfr800 teszt 8 honda vfr800 teszt 9 honda vfr800 teszt 7 honda vfr800 teszt 10

Pár fontosabb információ róla:

  • modell: Honda VFR 800A VTEC ABS DOCH
  • évjárat: 2007
  • Motor: vízhűtéses, négyütemű, 90 fokos V4
  • Lökettérfogat: 782 cm 3
  • Furat x löket: 72 x 48 mm
  • Kompresszió viszony: 11,6:1
  • Max. teljesítmény: 109,72 LE 10500 rpm
  • Max. nyomaték: 80 Nm 8750 rpm
  • Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
  • Üzemanyagtank térfogata: 22 liter
  • Hajtás: láncos
  • Kuplung: hidraulikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős
  • Váltó: hatfokozatú
  • Méretek (H x Sz x M): 2120 x 735 x 1195 mm
  • Tengelytáv: 1460 mm
  • Villaszög: 25°5′
  • Fordulókör sugara: 3,4 m
  • Száraz tömeg: 218 kg
  • Menetkész tömeg: 249 kg
  • Ülésmagasság: 805 mm
  • Gumik: 120/70 ZR17M/C elől, 180/55 ZR17M/C hátul
  • Első fék: 296 x 4,5 mm-es duplatárcsafék kombinált háromdugattyús féknyergekkel, ABS-sel
  • Hátsó fék: 256 x 6 mm-es tárcsafék kombinált háromdugattyús féknyergekkel, AB-sel

Vasárnap úgy döntöttünk, hogy kora délután elmegyünk strandolni Jászapátiba. Már odafelé is mondta, hogy próbáljam ki, de mivel haladni akartunk/akartam (meg kicsit tartózkodtam a számomra idegen úttól), így inkább lemondtam róla odafelé… de visszafelé megkaptam.

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük