fbpx

Nem kell aggódni a porrá őrölt golyók miatt: BMW F850GS Adventure gyorsteszt

bmw f850gs 1Nem tudom pontosan, mi minden van a BMW F850GS Adventure csomagban. Főleg az elektronikát illetően biztosan van egy pár plusz program a simához képest.

Ami egészen biztosan más, az a tank mérete, a bukócső, a kiegészítő világítás és a rugóutak. Ebből rögtön az első, ami betolakodott a vezetési élménybe, az a tank – mivel ebben a verzióban már visszakerült a hagyományos helyére, nem az ülés alatt lakik. Ott terpeszkedik a kormány és köztem, és ezt szó szerint kell érteni.

Az ülésmagasság nem túl magas, de egyszerre még így sem tudtam lerakni mindkét lábam teli talppal, annyira szélesen kellett terpeszteni (186 cm vagyok). Szintén emiatt a kormány nagyon távolra került a kényelmes enduros pozícióhoz képest, így vagy görnyedt háttal ül az ember, vagy felmászik a tankra – vagy mindkettő.{loadposition cikkreklam}

A tanknak ráadásul van egy egészen idióta kiszögellése az ülésnél. Az ülés nem fut fel rá, hanem vízszintesen ér véget, a tank pedig innen derékszögben felfelé indul azonnal, majd kb. 5-8 cm megtétele után egy töréssel indul el előre. Ez a fal tökéletesen alkalmas arra, hogy az ember golyóit porrá őrölje minden apró zökkenőnél.

Emellett ráadásul az ülés itt a végénél már elég keskeny, így kényelmetlen is. Hátrébb jó ülés esik, de ott már az említett távolság a gond.

bmw f850gs 2A futómű finom, a csillapítás jeles, viszont valami miatt – meg nem mondom miért – a kanyarokban komoly kötöttfogású birkózómeccset kell vívni a bedöntésért.

A szélvédelem az Adventure csomagban is ugyanaz, mint az alapváltozatban – közel nulla. 150 km/óra körüli sebességnél már komoly izommunka fennmaradni.

Ezen felül az indexkapcsoló be van zsúfolva több más bizbasz közé, elég messze a markolattól. Nincs kis kezem, de mindig odébb kellett fogni, ha indexelni akartam. A normál pozícióban nem lehet jól elérni.

Mindezekkel együtt nem rossz motor ez – de nem cserélném el rá a Honda Transalpomat. Ereje van, a hangja gyönyörű, de a vezetési élménye és komfortja nekem elmarad a várttól – méghozzá bőven.

Csajoknak csak akkor ajánlott, ha már van tapasztalatuk nagyobb, nehéz túraendúróval (nektek nem kell aggódni a porrá őrölt golyók miatt, akár még kényelmes is lehet…).

NaNa

Motoros újságírói pályafutását 1995-ben kezdte gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgázott a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkáját a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írta. 2006-ban alapította meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook Hozzászólások