A Škoda története 120 éve a Laurin & Klement Slavia B motorkerékpárral kezdődött
A cseh autógyártó, a Skoda a motorsport történetébe akkor írta be magát, amikor 1901-ben Narcis Podsedníček a motorkerékpár kategória egyetlen nevezőjeként átszakította a célszalagot a Párizs-Berlin hosszú távú versenyen egy Laurin & Klement SLAVIA B típusú motorkerékpár nyergében.
Laurin & Klement SLAVIA B egy léghűtéses, egyhengeres motor volt, 240 köbcentiméteres hengerűrtartalommal, 1,75 LE teljesítménnyel és 40 km/óra maximális sebességre volt képes.
A Laurin & Klement második motorkerékpár-modellje, a SLAVIA B nagyon különleges szerepet játszik a Laurin & Klement vállalat történetében: ez volt az első motor, amellyel a Mladá Boleslav-i székhelyű vállalat 1901-ben nemzetközi versenyen indult.
A Párizsból Berlinbe tartó hosszútávú versenyt kora legnehezebb kihívásának tekintették. Narcis Podsedníček gyári versenyző első próbálkozásával történelmet írt: osztályában egyedüli résztvevőként ért célba, de soha nem nyilvánították győztesnek.
Amikor a bátorság és a rettenthetetlenség egy kis őrültséggel ötvöződik, a végeredmény általában legendás siker lesz. Legalábbis így volt ez a 20. század eleji autó- és motorsport korai szakaszában. Abban az időben az elszánt úttörők szisztematikusan új utat törtek és túllépték a lehetséges és elérhető határokat – mindig szilárdan hittek a technológiai fejlődésben.
E látnokok közé tartozott Václav Laurin és Vaclav Klement, a csehországi Mladá Boleslav-ban alapított Laurin & Klenet gyártmányú motorkerékpárgyár névadói. A kiváló minőségű és megfizethető motorkerékpárok iránti elkötelezettségük mellett egyesítette őket a versenyzés iránti szenvedélyük is.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az 1895-ben kis javítóműhelyként alapított vállalat gyorsan növekedett, egy év múlva már 21 embert alkalmaztak és öt különféle „SLAVIA” márkajelzéssel ellátott motorkerékpár modellt forgalmaztak.