fbpx
HírekKultúraMotoros történelem

A Škoda története 120 éve a Laurin & Klement Slavia B motorkerékpárral kezdődött

Laurin & Klement SLAVIA Type BA cseh autógyártó, a Skoda a motorsport történetébe akkor írta be magát, amikor 1901-ben Narcis Podsedníček a motorkerékpár kategória egyetlen nevezőjeként átszakította a célszalagot a Párizs-Berlin hosszú távú versenyen egy Laurin & Klement SLAVIA B típusú motorkerékpár nyergében.

Laurin & Klement SLAVIA B egy léghűtéses, egyhengeres motor volt, 240 köbcentiméteres hengerűrtartalommal, 1,75 LE teljesítménnyel és 40 km/óra maximális sebességre volt képes.

A Laurin & Klement második motorkerékpár-modellje, a SLAVIA B nagyon különleges szerepet játszik a Laurin & Klement vállalat történetében: ez volt az első motor, amellyel a Mladá Boleslav-i székhelyű vállalat 1901-ben nemzetközi versenyen indult.

A Párizsból Berlinbe tartó hosszútávú versenyt kora legnehezebb kihívásának tekintették. Narcis Podsedníček gyári versenyző első próbálkozásával történelmet írt: osztályában egyedüli résztvevőként ért célba, de soha nem nyilvánították győztesnek.

Amikor a bátorság és a rettenthetetlenség egy kis őrültséggel ötvöződik, a végeredmény általában legendás siker lesz. Legalábbis így volt ez a 20. század eleji autó- és motorsport korai szakaszában. Abban az időben az elszánt úttörők szisztematikusan új utat törtek és túllépték a lehetséges és elérhető határokat – mindig szilárdan hittek a technológiai fejlődésben.

E látnokok közé tartozott Václav Laurin és Vaclav Klement, a csehországi Mladá Boleslav-ban alapított Laurin & Klenet gyártmányú motorkerékpárgyár névadói. A kiváló minőségű és megfizethető motorkerékpárok iránti elkötelezettségük mellett egyesítette őket a versenyzés iránti szenvedélyük is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az 1895-ben kis javítóműhelyként alapított vállalat gyorsan növekedett, egy év múlva már 21 embert alkalmaztak és öt különféle „SLAVIA” márkajelzéssel ellátott motorkerékpár modellt forgalmaztak.

 

Nincs még vége, lapozz!

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x