fbpx

A Škoda története 120 éve a Laurin & Klement Slavia B motorkerékpárral kezdődött

Laurin & Klement SLAVIA Type BA cseh autógyártó, a Skoda a motorsport történetébe akkor írta be magát, amikor 1901-ben Narcis Podsedníček a motorkerékpár kategória egyetlen nevezőjeként átszakította a célszalagot a Párizs-Berlin hosszú távú versenyen egy Laurin & Klement SLAVIA B típusú motorkerékpár nyergében.

Laurin & Klement SLAVIA B egy léghűtéses, egyhengeres motor volt, 240 köbcentiméteres hengerűrtartalommal, 1,75 LE teljesítménnyel és 40 km/óra maximális sebességre volt képes.

A Laurin & Klement második motorkerékpár-modellje, a SLAVIA B nagyon különleges szerepet játszik a Laurin & Klement vállalat történetében: ez volt az első motor, amellyel a Mladá Boleslav-i székhelyű vállalat 1901-ben nemzetközi versenyen indult.

A Párizsból Berlinbe tartó hosszútávú versenyt kora legnehezebb kihívásának tekintették. Narcis Podsedníček gyári versenyző első próbálkozásával történelmet írt: osztályában egyedüli résztvevőként ért célba, de soha nem nyilvánították győztesnek.

Amikor a bátorság és a rettenthetetlenség egy kis őrültséggel ötvöződik, a végeredmény általában legendás siker lesz. Legalábbis így volt ez a 20. század eleji autó- és motorsport korai szakaszában. Abban az időben az elszánt úttörők szisztematikusan új utat törtek és túllépték a lehetséges és elérhető határokat – mindig szilárdan hittek a technológiai fejlődésben.

E látnokok közé tartozott Václav Laurin és Vaclav Klement, a csehországi Mladá Boleslav-ban alapított Laurin & Klenet gyártmányú motorkerékpárgyár névadói. A kiváló minőségű és megfizethető motorkerékpárok iránti elkötelezettségük mellett egyesítette őket a versenyzés iránti szenvedélyük is.

Az 1895-ben kis javítóműhelyként alapított vállalat gyorsan növekedett, egy év múlva már 21 embert alkalmaztak és öt különféle „SLAVIA” márkajelzéssel ellátott motorkerékpár modellt forgalmaztak.

 

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x