HírekKultúraMotoros történelem

A Škoda története 120 éve a Laurin & Klement Slavia B motorkerékpárral kezdődött

Laurin & Klement SLAVIA Type BA Párizs-Berlin verseny útvonala többnyire burkolatlan utakat és macskaköveket jelentett, és mindenhol pata szegek voltak elszóródva, ami számos defektet okozott. Végül 110 járműből 48 ért célba. Noha Podsedníčeket a verseny elején kívülállónak tartották, a Laurin & Klement motorkerékpáron osztályában elsőként ért Berlinbe.

Osztálygyőzelme azért is volt meglepő, mert senki sem számított rá, amikor hajnali három órakor átlépte a célvonalat: az időmérő iroda zárva volt, és egyetlen versenybiztos sem volt szolgálatban. Podsedníček érkezését a helyi rendőrök erősítették meg, a szervező azonban nem fogadta ezt el és ehelyett négy De Dion-Bouton triciklivel versenyző franciát választott győztesnek, így Podsedníček csak erkölcsi győzelmet aratott.

Ezek az eredmények azonban kiemelkedő személyes teljesítményét és a Laurin & Klement márkanevet nagy nemzetközi figyelemben részesítették, és fokozták a fiatal márka hírnevét, amely 1905-ben mutatta be első autóját.

A Laurin & Klement SLAVIA B típusú motorkerékpár

A társaság 1899-ben kezdte el gyártani a Laurin & Klement Slavia B motorkerékpárt. Novemberben a motorkerékpár az A típus mellett debütált a prágai Bubny versenypályán. A B típus léghűtéses, egyhengeres motorral rendelkezett, amely 1,75 LE-s és 240 cm3-es; a végsebessége 40 km/óra volt.

Ahogy az akkoriban jellemző volt, a motornak nem volt sebességváltója; a motor közvetlenül a hátsó kereket hajtotta egy lapos bőrszíj segítségével. A versenyzőknek pedálozva kellett elindítaniuk a lánc alapú indító- és segédhajtást.

1904-re Laurin & Klement Mladá Boleslavban összesen 540 darabot gyártott a Slavia B-ből. 1956-ban ezt a történelmi motorkerékpárt külön megtiszteltetésben részesítették: szerepelt a „Vintage Car” (Dědeček Automobil) című filmben, amely az „autószázad” perspektíváját mutatta be. A forgatókönyv Adolf Branald könyvén alapult.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük