HírekKultúraMotoros történelem

A Škoda története 120 éve a Laurin & Klement Slavia B motorkerékpárral kezdődött

Laurin & Klement SLAVIA Type BA cseh autógyártó, a Skoda a motorsport történetébe akkor írta be magát, amikor 1901-ben Narcis Podsedníček a motorkerékpár kategória egyetlen nevezőjeként átszakította a célszalagot a Párizs-Berlin hosszú távú versenyen egy Laurin & Klement SLAVIA B típusú motorkerékpár nyergében.

Laurin & Klement SLAVIA B egy léghűtéses, egyhengeres motor volt, 240 köbcentiméteres hengerűrtartalommal, 1,75 LE teljesítménnyel és 40 km/óra maximális sebességre volt képes.

A Laurin & Klement második motorkerékpár-modellje, a SLAVIA B nagyon különleges szerepet játszik a Laurin & Klement vállalat történetében: ez volt az első motor, amellyel a Mladá Boleslav-i székhelyű vállalat 1901-ben nemzetközi versenyen indult.

A Párizsból Berlinbe tartó hosszútávú versenyt kora legnehezebb kihívásának tekintették. Narcis Podsedníček gyári versenyző első próbálkozásával történelmet írt: osztályában egyedüli résztvevőként ért célba, de soha nem nyilvánították győztesnek.

Amikor a bátorság és a rettenthetetlenség egy kis őrültséggel ötvöződik, a végeredmény általában legendás siker lesz. Legalábbis így volt ez a 20. század eleji autó- és motorsport korai szakaszában. Abban az időben az elszánt úttörők szisztematikusan új utat törtek és túllépték a lehetséges és elérhető határokat – mindig szilárdan hittek a technológiai fejlődésben.

E látnokok közé tartozott Václav Laurin és Vaclav Klement, a csehországi Mladá Boleslav-ban alapított Laurin & Klenet gyártmányú motorkerékpárgyár névadói. A kiváló minőségű és megfizethető motorkerékpárok iránti elkötelezettségük mellett egyesítette őket a versenyzés iránti szenvedélyük is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az 1895-ben kis javítóműhelyként alapított vállalat gyorsan növekedett, egy év múlva már 21 embert alkalmaztak és öt különféle „SLAVIA” márkajelzéssel ellátott motorkerékpár modellt forgalmaztak.

 

Nincs még vége, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük