A Radical Garage nyert Szlovéniában
Egy magyar motorépítő, Görbe Sanyi motorja, a Public Enemy No.1 lett a legjobb építés Celjében.
Április 15-18. között rendezték meg idén nyolcadik alkalommal a Moto Boom nevű motorkiállítást a szlovéniai Celjében. A külföldön egyre nagyobb népszerűségnek örvendő magyar műhely, a Radical Garage is meghívást, sőt ingyen kiállítási lehetőséget kapott ezen a rendezvényen. A végén pedig még a „Best of Show” díjat is a cég tulajdonosa, Görbe Sanyi hozhatta haza.
A Public Enemy No.1 – nevével ellentétben – nem volt első számú közellenség. A motor ihletője a Johnny Depp főszereplésével 2009-ben megjelent amerikai film, a gazdasági világválság idején játszódik. Egy korábbi építése alapján úgy tűnik, Sanyi különösen vonzódik ehhez az időszakhoz.
A motor teljes egészében saját építés, ugyanabban a lowrider stílusban készült, mint a cég legtöbb motorja, és amit külföldön már egyszerűen csak radical stílusnak neveznek a szakmabeliek. A váz saját tervek alapján Penz Customsnál készült Ausztriában. Különlegessége, hogy nincs a blokk alatt bölcső, hanem csak egy 18-as kazánlemez kerüli meg a forgattyús tengely alját. A lengővilla tengelye is el van rejtve, emiatt oldalról úgy tűnhet, mintha lebegne a motor.
A blokk egy 113 köbhüvelykes S&S hajtómű, amelyhez egy 5 sebességes, jobbos kihajtású váltó csatlakozik. Ezeket egy BDL Top Fuel primerhajtás kapcsolja össze. Az összes karosszériaelem (a tank, a sárvédő, a kormány) a Radical Garage műhelyében egyedileg, kézzel készült fémből. A markolat is saját gyártmány, Radical Garage felirattal. A fényváltó, a duda és a kezelőszervek érintőgombbal vannak megoldva.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában!Az első villa Öhlins, a kerekeket a német Speed Point gyártotta, és fantázianeve ennek is „radical felni” lett az évek során. Elöl 130-as 18 colos, hátul 300-as gumi van rajta. Különleges megoldásnak számít, hogy ezen a motoron a szíjkerék mögött van a féktárcsa, így a másik oldal szabadon látszik. A közellenség légrugózású, így teljesen szabadon állítható a motor magassága.
A fényezés matt fekete, amiben alig láthatóan szürke tapétaminta van. A hátsó sárvédőn levő felirat – „Life is too short to stand in the line” – azt jelenti, hogy az élet túl rövid, hogy beállj a sorba.