fbpx

A motorkerékpárok felkészítése a szezonra

Motorkerékpárok felkészítése a szezonra

A tavasz beköszöntével egyre többen döntenek úgy, hogy kimozdulnak és a szabadban keresnek kikapcsolódási lehetőséget. Ám mielőtt ezt megtennénk, tavasszal egy-két dolgot muszáj átvizsgálni kétkerekű kedvencünkön, hogy a lehető legnagyobb biztonságban vághassunk neki az útnak.

Bár sokan még inkább várnak ezzel, és a https://betinia.com/hu/ felületén érdeklődnek a bukméker jelentése iránt, ám a motorozás szerelmesei alig várták az áprilist, hogy végre felüljenek egy motorkerékpárra és beutazzák a világot a motorkerékpár felkészítése után.

Elsőként érdemes ellenőrizni az abroncsokat, hiszen a téli hónapok alatt veszítenek az előírt nyomásból, és fontos, hogy eltávolítsuk a gumiápoló szereket is, amelyek csúszóssá teszik a kerekeket. A második lépés az akkumulátor ellenőrzése: ha néhány indítózás után beindul, akkor elméletileg nincs gond.

Ezt követi a fékrendszer és az erőátvitel alaposabb átvizsgálása, de vess egy pillantást a hűtő- és fékfolyadék szintjére is. Ezenfelül ellenőrizd, hogy a motorolaj cserére szorul-e, és ne kerülje el figyelmedet az olajszűrő állapota sem. Ha bármilyen problémát észlelsz, keress fel egy szakértőt, aki megjavíthatja a hibákat!

Motoros útvonalak Magyarországon

Bár az egész világon találhatunk gyönyörű motoros útvonalakat, azért nekünk, magyaroknak sincs semmi okunk panaszkodni, Magyarország ugyanis tele van szebbnél szebb, a motorosok számára is kiválóan bejárható vidékekkel. Nem létezik univerzális szabály arra vonatkozóan, hogy hány kilométernél kezdődik egy motoros túra.

Kezdőként érdemes rövidebb útvonalat választani, míg a haladó motorosok gyakran több 1000 kilométert tesznek meg a célig. A Tinnye–Oroszlány táv például tökéletes lehet a kezdő motorosoknak, és rengeteg érdekes programot és élményt tartogat számukra. Emellett rendkívül népszerű az Őrség környéke, amely hazánk egyik legszebb tájegysége.

Mi a jó a cipzárban? – a csapatban motorozás szabályai

Bár elsősorban őszi motorozásra ajánlott, tavasszal is elképesztő látványban lehet részünk, ha ezt az útvonalat választjuk. Ha Budapestről indulunk, érdemes a nagy távolság miatt akár két napot is rászánni, és vétek lenne kihagyni az Őrségi Nemzeti Parkot.

A Balaton-felvidék szintén közkedvelt célpontja a motorosoknak: Veszprémtől Tapolcáig a 77-es úton utazhatunk, és szerencsére ezen a környéken kiváló minőségű utakat találhatunk.

Sokan a Bakonyt választják: a 82-es út Zirc és Csesznek között az egész szezonban tele van motorosokkal, így érdemes már tavasszal bejárni ezt a csodálatos vidéket. Ha már itt járunk, a Majki-tóra is érdemes néhány órát szánni, ahol garantált a kikapcsolódás.

Gyönyörű útvonalak az országhatáron kívül

Ha alaposan ismered már a magyar vidéket, és inkább az országhatáron kívüli motoros útvonalak iránt érdeklődsz, akkor sincs miért aggódni, hiszen a környéken számos népszerű motoros célpont található. Gondoljunk csak Erdélyre, amely kihagyhatatlan a magyar motorosok számára. Nemcsak endúróval, hanem sportmotorral is kiválóan bejárható ez a történelmi Magyarország területén fekvő vidék.

A fővárosból indulva Erdély azonban viszonylag messze van, ezért érdemes legalább két napot szánni a ki-, illetve hazajutásra, tehát ebbe a túrába csak akkor vágj bele, ha legalább 5-7 nap a rendelkezésedre áll. Az első napi pihenő helyszínéül Dévát ajánljuk, ahol mindenképp látogass el az általános iskolás tanulmányokból jól ismert várba. Déva után választhatod akár a Transzalpina-útvonalat vagy a legendás Transzfogarast is.

Indulás előtt tájékozódj az útviszonyokról és az alagutak átjárási lehetőségéről, hiszen a magasabb pontokon ilyenkor még akár lavinaveszéllyel is számolni kell. Ha kiválasztottad a tökéletes túraútvonalat és átnézted a motort, nincs is más dolgod, mint elővenni a megfelelő motoros felszerelést, és indulhat a kaland!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x