A legnépszerűbb női motorkerékpárok 2024-ben
Évek óta szokásom, hogy év vége fele számot vetek az aktuális évvel, és ennek egyik eleme, hogy igyekszem összegezni, hogy mik az adott év lenépszerűbb motorkerékpárjai a motoros nők körében. Nem lehet ez másképp idén sem, hiszen a divatok változnak, modellek jönnek-mennek, és a motoros nők sem lesznek fiatalabbak.
Elöljáróban meg kell jegyeznem, hogy ez a „kutatás” nem reprezentatív, tehát nem képezi le a magyar lakosság demográfiai adatait, de még az összes motoros nőét sem. A kérdőívet a saját zárt Facebook csoportunkban tettem közzé, a válaszadók önszántukból töltötték ki a kérdőívet. A csaknem 2200 tagból 160-an adták meg a motorjaik adatait, tehát ezek az adatok lettek összesítve.
A kérdőívben mindössze 4 +1 kérdés szerepelt: a motor márkáját, a modellt, a hengerűrtartalmat és az évjáratot kérzedtem meg. Ezen kívül lehetőség volt még egy extra megjegyzésre is, de ezzel a lehetőséggel nem sokan éltek.
1. Legnépszerűbb motor márkák
A végső elszámolásnál az jött ki, hogy a legnépszerűbb márkák a következők lettek.
- Honda: 57 darab
- Suzuki: 28 darab
- Yamaha: 24 darab, Kawasaki: 24 darab
- BMW: 10 darab
- Harley-Davidson: 6 darab, KTM: 6 db
Egyéb márkák: Benelli, Daelim, Ducati, Simson, Vespa, ezekre 1-1említés érkezett.
Habár listában szereplő márkák on kívül tudom, hogy vannak még más márkák is női tulajdonosok birtokában, azért az eredmény figyelemreméltó. A kereskedők figyelmét szeretném felhívni arra, hogy van még potenciál a motoros nőkben.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
2. Legnépszerűbb modellek:
A legnépszerűbb modellek között is természetesen a Honda áll az első helyen, és ahogy az várható volt, az utóbbi ével legnépszerűbb HOnda motorkerékpárja, a CMX 500 Rebel került az első helyre. Még úgy is, hogy ezúttal csak 6 Rebel tulajdonos töltötte ki a kérdőívet, pedig ennél sokkal többen vannak akár egy-egy csajos motoros rendezvényen is.
A listából az is kiderül, hogy a rendkívül alacsony, bobber felépítésű Rebel mellett a motoros nők között is népszerűek a naked modellek, mint Yamaha MT03, az MT07 vagy a KTM Duke. Azonban ahogy a világtrend is azt mutatja, hogy a túraendúrók előre törnek, természetesen a nők is előszeretettel választják ezt a stílus. Az alábbi táblázatban a Suzuki DL650 V-Strom vagy a Honda CB 500 X is ezt a kategóriát képviseli.
- Honda CMX 500 Rebel: 6 darab
- Suzuki DL650 V-Strom: 5 darab, Kawasaki Er6n: 5 darab, Yamaha MT03: 5 darab
- Honda CBR 125 R: 4 darab, Honda CB 500 F: 4 darab
- Honda CB 500 X: 3 darab, Yamaha MT07: 3 darab, KTM Duke 390: 3 darab, Kawasaki ER5: 3 darab
3. Évjáratok megoszlása:
Érdekes megfigyelni, hogy a női motorosok között nem csak a legújabb modellek népszerűek, hanem régebbi évjáratú motorok is, amelyek nosztalgiát és egyedi karaktert hoznak a mindennapokba. Az évjáratok széles skálán mozognak, de az utóbbi évtized gyártásai vannak túlsúlyban, ami a technológia fejlődésével magyarázható.
A legidősebb motorkerékpár a tagjaink körében egy 1983-as Simson S51.
4. Hengerűrtartalom megoszlása:
A kutatás arra is rámutatott, hogy a motoros nők körében a kisebb és közepes hengerűrtartalmú motorok a legkeresettebbek. A 125 ccm, 250 ccm és 500 ccm körüli kategóriák különösen népszerűek, mivel ezek könnyen kezelhetők, mégis elég erőt adnak a magabiztos közlekedéshez. Természetesen a szélsőségek itt semmaradhatnak el. A legkisebb hengerűrtartalmú jármű egy 50 ccm-es Vespa a legnagyobb pedig egy 1868 ccm-es Harley-Davidson Street Bob.
5. Egyéb megjegyzés
„Még csak robogózom, szeretnék jövőre jogsit motorra. Tervezem a motorvásárlást, olyat amiről leér a lábam (167 cm) Ezért vagyok Köztetek. ☀️🛵🏍️ Szép napot, Ildiko” (Vespa LX50)
„Kicsi a bors, de erős” (Simson S51)
„Honda lesz nagyobban is az utódja☺️” (Honda CB 125 R)
„Ez a kettőm van egy pici és egy nagy, de mind a kettőt imádom” (Honda CBR 125 R)
„4 éve velem, egyedi fényezés, imádom” (Yamaha XV 125 Virago)
„Japán belpiacos veterán motor” (Kawasaki ZL 250 Eliminator)
„túrázok vele, voltam hosszú túrán, szerpentineken, sőt még árvízben is, szuper motor, egyszerű de nagyszerű, imádom, jövőre még marad, de lesz nagyobb” (Honda CBF 250)
„Előtte egy ugyanilyen évjáratú Duke 125-öm volt másfél évig, szóval maradtam a típusnál, csak nagyobbra váltottam.” (KTM Duke 390)
„Japán belpiacos modell, változó szelepvezérléssel.” (Suzuki GSF 400 VC)
„Leültetett, és a kormány is ki van emelve, hogy kényelmesebb legen.” (Suzuki GS 500 E)
„Kezdő motornak vettem, sokak szerint majd „kinövöm”…5. éve imádom és eszem ágában sincs lecserélni” (Suzuki GS 500 F)
„Friss jogsival ez a „kezdő” motorom, szeretem :)” (Honda CB 500X)
„Kawasaki ER6N-ről váltottam” (Honda CMX 500 Rebel)
„Bandikával ez a 9-dik szezonunk. Szeretem” (Suzuki GSF 600)
„Egy öregúr, de kezesbárány az én kezdő csirke seggem alá 😀” (Kawasaki Er6n)
„Biztos lenne olyan, ami jobban passzol hozzám, de hűséges típus vagyok. ;-)” (Honda NC 700 X)
„Számomra szinte tökéletes, lehetne kicsit erősebb (71 LE-s motor), kicsit nyomatékosabb (75Nm), és lehetne erősebb fék rajta, elől csak egy tárcsa van. De ennyi hiányossága van. Kiváló fordulékonysága és egyensúlya van. A 16 literes tank hátul jobb oldalt helyezkedik el, ezért egy kecses, fürge motor, ami kifejezetten kényelmes számomra. Nőként szerintem az egyik legjobb választás, mert érzékeny, 5-6000-es fordulaton pedig igazán dinamikus is. Nekem szerelem, már több mint 60.000 km-t tettünk meg együtt 3 év alatt, és gondolkodom a cserén, de nem találok helyette ennyire stabil és könnyen kezelhető gépsárkányt…. :)” (BMW F 650 GS Twin)
„Októberben vásároltam, előtte Kawasaki ZR7 volt szintén 2000-es. Váltás oka: túrásabbat szerettem volna, megtetszett a motorozás és messzebbre szeretnék jutni mint pl. Marokkó” (Yamaha XJ 900)
Összegzés:
A kutatás megmutatta, hogy a motoros nők ízlése rendkívül változatos, de a választások mögött egyértelműen a praktikum, a stílus és a szabadság iránti vágy áll. Legyen szó egy városi robogásról vagy egy hosszú túráról, a motor mindig több, mint közlekedési eszköz – egy életérzés.
És te? Milyen motorral jársz a szabadság nyomában?
Címlapkép: Dall-e 😀