fbpx

A lágyszívű macho – Honda CB500X 2022

Honda CB500X manuális váltóval 2022

Azt mondják, a nők mindig a lehetetlent akarják. Például olyan pasit, aki kívülről kőkemény macsó, belülről meg pihe-puha teddimackó. Nos, hölgyeim, nem kell tovább várni: a Honda CB500X pont ilyen!

Amikor megláttam a parkolóban picit megremegett a térdem, és mások is igazán férfias jelenségnek tartották; a munkahelyi parkolóban külleme láttán a kollégák azt kérdezgették, hogy „te meg miféle szörnyetegre cserélted le a motorodat?” Marcona formája, összeráncolt szemöldökű fényszórója mellett katonazöld színe fekete betétekkel kombinálva erőt, magabiztosságot sugall.

De a valóságban cseppet sem kell tartani tőle. Igazi kezesbárány, barátságos, kedves, elvisz mindenhova, ágyba hozza a reggelit, és soha nem agresszívoskodik, egy egészen picit sem. Igazán szerethető motor, bár néha azért átfut az ember agyán, hogy „amikor a külsejébe beleszerettem, nem egészen erre fizettem be…”

Rögtön megkedveltem, pár nap után meg is szerettem, de olyan igazán, elsöprő erejű, szenvedélyes szerelem nem alakult ki köztünk. Úgy mondanám: okos választás, nem fog belevinni a rosszba. Legalábbis nem nagyon.

De kezdjük az elején, a műszaki, és a lányos adatokkal:

A Honda CB500X ülésmagassága 830 mm, az én 170 centimmel tökéletesen kényelmesen leért a lábam. Az üléspozíció is rendben volt, bár hosszú távon (úgy 200 km után) kezdett térdben kényelmetlen lenni, hogy nem derékszögben hajlik, hanem magam alá van húzva egy picit a lábam. Nálam kisebb csajoknak is nyugodtan ajánlgatnám, akik megismerkednének a túraendurók, azaz Hondás marketingszlenggel élve Adventure Bike-ok világával.

Még több kép a Honda CB500X-ről a galériában

Honda CB500X manuális váltóval 2022A plexit viszont egyértelműen alacsonyabb sofőrökre tervezték, vagy nem tudom kikre, pont fejre tereli a szelet, amitől:

  • 90 km/h alatt az összes bogarat a szemedbe küldi, nem csak a környékről, hanem még a szomszédos megyékből is
  • 90-es tempónál lecsukja a sisak plexijét*, ami rettenetesen idegesítő, főleg egy előzésnél
  • 90 fölött borzalmas a szélzaj**
  • 120 fölött a fejem Parkinson-kóros indiaira emlékeztetően járt jobbra-balra
  • 140 fölé már nem is volt kedvem menni.

*Ez alighanem a sisakról is sokat elmond, de arra majd akkor panaszkodok, ha HJC tesztet írok…

**Ha viszont az autópályán bebújik az ember a plexi mögé, meglepően csönd lesz hirtelen, csak a motor lágy duruzsolása hallatszik. Kár, hogy így baromi kényelmetlen motorozni hosszú távon.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

birge

birge

Még a főiskolai évei alatt talált rá az oldalunkra, és akkor szerezte meg motoros jogosítványát is. Azóta több ezer kilométert tett már a motorja nyergében, ami jelenleg egy Suzuki DRZ400.

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x