A lágyszívű macho – Honda CB500X 2022
Azt mondják, a nők mindig a lehetetlent akarják. Például olyan pasit, aki kívülről kőkemény macsó, belülről meg pihe-puha teddimackó. Nos, hölgyeim, nem kell tovább várni: a Honda CB500X pont ilyen!
Amikor megláttam a parkolóban picit megremegett a térdem, és mások is igazán férfias jelenségnek tartották; a munkahelyi parkolóban külleme láttán a kollégák azt kérdezgették, hogy „te meg miféle szörnyetegre cserélted le a motorodat?” Marcona formája, összeráncolt szemöldökű fényszórója mellett katonazöld színe fekete betétekkel kombinálva erőt, magabiztosságot sugall.
De a valóságban cseppet sem kell tartani tőle. Igazi kezesbárány, barátságos, kedves, elvisz mindenhova, ágyba hozza a reggelit, és soha nem agresszívoskodik, egy egészen picit sem. Igazán szerethető motor, bár néha azért átfut az ember agyán, hogy „amikor a külsejébe beleszerettem, nem egészen erre fizettem be…”
Rögtön megkedveltem, pár nap után meg is szerettem, de olyan igazán, elsöprő erejű, szenvedélyes szerelem nem alakult ki köztünk. Úgy mondanám: okos választás, nem fog belevinni a rosszba. Legalábbis nem nagyon.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
De kezdjük az elején, a műszaki, és a lányos adatokkal:
A Honda CB500X ülésmagassága 830 mm, az én 170 centimmel tökéletesen kényelmesen leért a lábam. Az üléspozíció is rendben volt, bár hosszú távon (úgy 200 km után) kezdett térdben kényelmetlen lenni, hogy nem derékszögben hajlik, hanem magam alá van húzva egy picit a lábam. Nálam kisebb csajoknak is nyugodtan ajánlgatnám, akik megismerkednének a túraendurók, azaz Hondás marketingszlenggel élve Adventure Bike-ok világával.
Még több kép a Honda CB500X-ről a galériában
A plexit viszont egyértelműen alacsonyabb sofőrökre tervezték, vagy nem tudom kikre, pont fejre tereli a szelet, amitől:
- 90 km/h alatt az összes bogarat a szemedbe küldi, nem csak a környékről, hanem még a szomszédos megyékből is
- 90-es tempónál lecsukja a sisak plexijét*, ami rettenetesen idegesítő, főleg egy előzésnél
- 90 fölött borzalmas a szélzaj**
- 120 fölött a fejem Parkinson-kóros indiaira emlékeztetően járt jobbra-balra
- 140 fölé már nem is volt kedvem menni.
*Ez alighanem a sisakról is sokat elmond, de arra majd akkor panaszkodok, ha HJC tesztet írok…
**Ha viszont az autópályán bebújik az ember a plexi mögé, meglepően csönd lesz hirtelen, csak a motor lágy duruzsolása hallatszik. Kár, hogy így baromi kényelmetlen motorozni hosszú távon.