KiemeltMotorokMotortesztek

A lágyszívű macho – Honda CB500X 2022

Honda CB500X manuális váltóval 2022

Lehet-e egy túraenduro barátságos?

Enduroként tetszeleg, és nem csak a jó magyar kátyúkon suhan át könnyedén, de bizony csábítgatja az embert a földutakra is. Súlya miatt olyan nagyon durva terepre nem vinném, de lájtos offroadra, hepehupás, füves, murvás, akármilyenes aszfaltmentességre abszolút partner a kalandban.

Azokon a harmadrangú utakon viszont, amik látszólag rendben vannak, de titokban totál hepehupa az egész, pattogtam rendesen. Combbal szorítani kellett a tankot, különben a fenekem gyakran elhagyta a fedélzetet. Szerencsére a teleszkópok állíthatók, ami valószínűleg megoldja ezt a problémát, illetve nagyobb darab emberek alatt talán a motor is kiegyensúlyozottabb ezeken az utakon.

És ha már a tankról beszélünk, meglehetősen széles a kialakítása, amire még a két idom is rátesz, ettől lesz igazán marcona a külleme. A valóságban azonban remek a formája, kényelmesen láb közé vehető, meg lehet szorongatni, nagy felületen érzel minden visszajelzést, és ha felállsz a motoron, akkor meg térddel lehet jól rászorítani. A kuplung puha, a váltó pontos, teszi a dolgát, a gázkar finoman, barátságosan mozdul, sehol nem kell izmozni a motorral, végig érezteti veled, hogy ő van érted, és nem fordítva.

Honda CB500X manuális váltóval 2022

A műszerfal azt tudja, amit kell: van rajta pillanatnyi sebesség- és fogyasztásmutató, pontosidő, benzinszintmérő, összes megtett sebesség, aktuális fokozat szép nagy számokkal, a legtöbb időjárási körülményben jól olvasható, nagyon extrémen rátűző napnál kicsit macerásabb, de még épphogy látszik.

A kormányon indexek, duda, elakadásjelző, szóval a szokott dolgok. Igazából nem nyomkodtam, nem piszkáltam, szóval lehet, hogy extrákat is ki lehet hozni belőle, de annyira csábítgatott motorozásra, hogy általában csak a gázt húztam és mentem, nem merültem el az informatikában.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Minden kényelmesen kezelhető, nekem egyedül az elakadásjelző nem esett kézre, mondjuk nem is használtam valami sokat. A fényszóró szépen, megfelelő helyre és megfelelő fényerővel világít, sötétben, városon kívül sem para vele közlekedni.

Kezdő és kistermetű sofőrök nagy barátja szerintem, 35 kW, így A2 jogosítvánnyal is vezethető.

Honda CB500X manuális váltóval 2022Fogyasztása városban 2-3 liter között volt. Na jó, nagyobb tempónál talán picit több, mármint természetesen soha nem mentem 50 km/óra fölé a városban, de ha esetleg mentem volna, lehet, ismétlem lehet, hogy ennél kicsit több benyát fogyasztott volna, mint ahogy nyilván az autópályán is megnőtt az étvágya, de talán csak egy-egy pillanatra ment 5 liter fölé.

Általában grafomán és klaviatúra-függő vagyok, aki szívesen ír hosszan a motorok negatív és pozitív tulajdonságairól, de igazából a Hondával kapcsolatban nem volt semmi extrém kilengés sem egyik, sem másik irányban. Ha nagyon kekeckedni akarnék, a hátsó fék nekem kicsit gyenge volt, inkább lassításra és kanyarodásra jó, az első már sokkal szimpatikusabb.

A nyomaték nekem nagyon hiányzott belőle – talán ez az egyetlen olyan dolog, amire azt mondom, hogy szép-szép, de nem kéne. Majd talán később, ha nyugisabb stílust akarok felvenni…

 

Lapozz az összefoglalóhoz és a műszaki adatokhoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

birge

Még a főiskolai évei alatt talált rá az oldalunkra, és akkor szerezte meg motoros jogosítványát is. Azóta több ezer kilométert tett már a motorja nyergében, ami jelenleg egy Suzuki DRZ400. Birge szövegelni is jól tud, amit jól bizonyít saját vállalkozása, a Webszovegek.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük