fbpx

Második lett a Honda Endurance Racing csapata

honda endurance racing 1A verseny utolsó óráiban világossá vált, hogy ez lesz a hosszútávú-világbajnokság egyik legizgalmasabb és legemlékezetesebb összecsapása.

 

A Randy de Puniet-vel, Sébastien Gimbert-rel és Yonny Hernandezzel pályára lépő Honda Endurance Racing csapat egy egész álló napon át heroikus küzdelmet vívott a Le Mans-i 24 órás megmérettetésen, és végül második helyre hozta be a Honda CBR1000RR Fireblade SP2-t. A 2018/2019-es FIM Endurance-vb második fordulója mindvégig izgalmas, fordulatokkal teli összecsapást hozott, s csak az utolsó percekben dőlt el az elsőség sorsa. A Honda Endurance Racing mellett egy másik istálló, az 55-ös rajtszámmal induló Emeric Jonchiere, Stéphane Egea, Baptiste Guittet alkotta trió is sikeresen teljesítette a 24 órás futamot, és nyolcadik helyen futott be.

Ismét dobogós helyen végzett a Honda Endurance Racing csapata a 24 Heures Motos of Le Mans elnevezésű összecsapáson. A Randy de Puniet, Sébastien Gimbert és Yonny Hernandez alkotta trió – az egész napon át tartó száguldás után – végül második helyen zárt az immáron 42. alkalommal megrendezett eseményen.

Kezdetben a Honda pilótái vezették a versenyt, ám egy baleset miatt összetört, majd leesett hátsó lámpa miatt nem tervezett boxkiállásra kényszerültek, mely során mindössze három perc alatt kicserélték az alkatrészt, valamint megjavították a rakoncátlankodó gyújtáskapcsolót is.
Hiába esett vissza a csapat a 11. helyre, a Puniet, Hernandez, valamint Gimbert alkotta trió nem adta föl, így a Honda Endurance Racing csakhamar utolérte a vezető hármast, majd néhány körrel később már ismét a győzelemért harcolt.

Puniet nagy igyekezetében elhagyta a pályát, de ez szerencsére nem gátolta a felzárkózásban, ugyanis ő és a Fireblade SP2 is karcolások nélkül megúszta a kicsúszást, s a francia versenyző újabb boxkiállás nélkül folytathatta a versenyt.

Miután leszállt az éj, az alakulat szinte csak Randy de Puniet-re támaszkodott, és minden második pilótacserénél őt küldte pályára, hogy legtapasztaltabb versenyzőjük minél jobb eredményeket érhessen el napfelkeltéig. Ez remek döntésnek bizonyult, ugyanis az egykori MotoGP-pilóta ellentmondást nem tűrően gyorsult, mi több, az éjjeli etap végén, reggel hét körül megfutotta a verseny leggyorsabb körét is (1:36.819).
Ennek eredményeként a Honda Endurance Racing Fireblade-je mindvégig a mezőny leggyorsabb motorja volt, a reggeli órákban folyamatosan előzte ellenfeleit, és egyre közelebb került a végső győzelemhez.

 

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x