A Honda PCX 125 kanyarban rettentő stabil
A Honda PCX125 eléggé közkedvelt, sokat láttam belőle a városban és már nagyon ki akartam próbálni. Külsőre nagyon jól néz ki, és az üléspoziciója is jó, de én egy kicsit csalódtam benne.
Igaz, hogy én 163 cm vagyok a lábam pedig telitalpal leér róla, a hátam sem fájdult meg rajta, mivel a kormány eléggé fent van, így egyenes derékkal lehet rajta ülni. A kezelőszerveket jól el tudtam érni, minden kézre esett. Még a start-stop ki és bekapcsoló gombja is, mivel ezen a kis gépen még az is van.
Bár engem idegesített, hogy minden piros lámpánál leált a robogó, úgyhogy kikapcsolva használtam. A tükröket rendesen be lehet állítani, így mimdent jól látni benne. Az első és a hátsó lámpái és az indexei is LED-esek. Este jól láthatóak.
A kormány alatt a boxban van egy – sajnos nem zárható – nyomásra kinyíló, de elég nagy rekesz. Az én bumszli telefonom is simán elnyelte. Az ülés alatt a robogóknál szokásos nagy tároló található. Egy zárt bukósisak és még valami kis mütyür simán belefér.
Ami nagyon zavart engem, az a lábnál levő púp, amin átesve lehet csak felülni a motorra.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A müszerfala nagyon egyszerű, csak a fontos dolgok vannak rajta. Napfényben is jól látható. A motor kulcs nélkül indul, csak el kel fordítani az indítókapcsolót. Egyből beindul, és a hangja is szép.
A fékei nagyon jól fognak, hisz ABS-esek. Viszont most jöjön az, ami nekem nagyon nem tetszet ebben a motorban: a rugózása retentő kiábrándító. Egy járdaszigetröl nem tudtam úgy lejönni, hogy ne verte volna oda az alját. A kátyúkat is folyamatosan kerülgetnem kellet, mert lekoppant.
Két személlyel még rosszab volt. Felmentem vele az M0-ra, és 100 km/óránál úgy viselkedett, mintha defektet kaptam volna, össze-visza mászkált a segge, pedig jó volt a guminyomás. Viszont hogy valami pozitívat is mondjak a futóműre: kanyarban rettentő stabil.
A szélvédelme az én magaságomhoz pont jó volt, de ha valaki magasabb, annak tuti plexit kell cserélnie. Szerintem nem egy ingázós motor, inkább csak városban használnám.
Végül a fogyasztása: na az nagyon költséghatékony, kemény 2 litert evett 100 km-en.